Husqvarna 610E SM

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jury
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aprilia on kieltämättä herkullisen näköinen ja todella innovatiivinen pyörä, mutta itse en välttämättä haluaisi noin pientä ja kevyttä pyörää maantielle. Olen huomannut 125cc ja 250cc kaksitahdeilla, että sivutuuli riepottelee pyörää älyttömästi ja keula on (jos mahdollista) liiankin herkästi ilmassa.
Tietysti jotkut haluavat supermotoltaan juuri näitä ominaisuuksia, mutta omasta mielestäni myös tietty rauhallisuus on katumotossa suotavaa.
En varmasti ole puolueeton, koska omistan SM610S, mutta itse olen katellut uutta 610 ensi kesäksi. Hieman erikoinen, tehokas, 2v takuu ja... MOTON ÄÄNET.
 
Kiitos linkeistä. Varsin mielenkiintoista juttua vaikka toisaalta tiesin suurimman osan, koska pyörä ei ole hirveästi muuttunut muutamassa vuodessa.
Ei näköjään toimi kovin hyvin vakio suuttimilla, mutta eiköhän se ole sanomattakin selvää. Istelläni on samanlaisia kokemuksia KTM 250 EXC racingistä. Vakiona kaasuttimen säädöt olivat pahasti mestsässä!
Kannattanee vaihtaa avarampaa putkea ja suuttimia.
 
Joo on, 250cc gasgasin moto alla ollut kaks kesää ja kyllä tykkään! Kokeillut olen muitakin, siis nelareita, mutta jotenkin tää peli sopii ainakin meikäläisen (kieroon)makuun
smile_org.gif
 
Kovasti on ollu aaameriikan miehillä onkelmia hussen kanssa: http://www.thumpertalk.com/forum....-1&f=79 LEMON on avain sana...

En ole vieläkään saanut omaani ostettua, kolmesta firmasta oon koittanut, pitäskö alkaa empimään? Ostaa suosiolla SMR 510? Tai joku KTM?

Jos näin vaikeeta, kun mulla on ollut OSTAA Hussee, niin mitähän sen huolto on Suomessa? Tietoa?
 
En ole vieläkään saanut omaani ostettua, kolmesta firmasta oon koittanut, pitäskö alkaa empimään? Ostaa suosiolla SMR 510? Tai joku KTM?
Ootko tota EE-speedin RM-Z SM miettinyt? Muistaakseni siellä oli myös joku KX-F SM tjsp.
cool.gif


alurunko ja kaikkea! Älä kotaria osta, se on vähän turhan yleinen!

lainaus jostain foorumista:
KX450F H/P:

52.7 at the Rear Wheel...STOCK! (8500 RPM)

Blo-Me, Honda!

All on a nice long pull...NO SPIKES!!!

...then, when you FMF it?

A longer pull with a slip on -AND- with their Header?

53.6...DAM!
 
miten mahtaa nuo rm-z sm:ät ja kx:ät kestää verratuna vaikkapa dr-z sm:ään tai lc4 kotariin
confused_orig.gif
itse en välttämättä moisella pelillä uskaltaisi vaikkapa parinsadan kilometrin päähän radalle ajelemaan mitä ainakin dr-z:lla voi tehdä ja kotarillakin jos ei tärinä haittaa. tietty jos intoa riittä huoltaa ja ei ole matka-ajo tarvetta niin mikä ettei
thumbs-up.gif
 
miten mahtaa nuo rm-z sm:ät ja kx:ät kestää verratuna vaikkapa dr-z sm:ään tai lc4 kotariin
confused_orig.gif
itse en välttämättä moisella pelillä uskaltaisi vaikkapa parinsadan kilometrin päähän radalle ajelemaan mitä ainakin dr-z:lla voi tehdä ja kotarillakin jos ei tärinä haittaa. tietty jos intoa riittä huoltaa ja ei ole matka-ajo tarvetta niin mikä ettei
thumbs-up.gif
niinpä.. mulle ei oo tolla kestolla oikein ikinä ollu väliä? Mistäköhän johtuu oikeasti?

Ihan sama kauan on hauskaa kunhan sitä on täysillä!
tounge.gif
Sittenkun vehkeet hajoo, niin voi muistella miten hauskaa oli ja siitä saa voimia taas laittaa laitteen kuntoon!
cool.gif


Eiköhän tollanen KX-F kestä rauhallisessa ajossa aika hyvin = pienillä kierroksilla, kierroksethan on noille 1-mukisille poisonia!
 
ei smotolla voi ajaa rauhallisesti
biggrin.gif
aina tulee leikittyä ja kiihdyteltyä vaikka kuinka olis vaan shortseissa lähetty kilsan päähän siwaan ja ei ne kierrokset niitä moottoreita tapa. matalilla kierroksilla ainakin vääntö rasittaa ihan erilailla paikkoja kuin korkeilla kierroksilla.
 
ei smotolla voi ajaa rauhallisesti
biggrin.gif
aina tulee leikittyä ja kiihdyteltyä vaikka kuinka olis vaan shortseissa lähetty kilsan päähän siwaan ja ei ne kierrokset niitä moottoreita tapa. matalilla kierroksilla ainakin vääntö rasittaa ihan erilailla paikkoja kuin korkeilla kierroksilla.
Tää on kyllä totta! Itsekin kun kävin kesällä hakemassa jädeä kiskalta, niin eikös se keula ollut taivaassa jo heti ekassa risteyksessä!
biggrin.gif


njoo tosiaan matalilla kierroksilla on pinnavanteet kovilla! Just vein vähän aikaa sitten pinnavanteen pinnotettavaks uudestaan uusilla pinnoilla, kehässä oli jo 1mm heittoa!

Lähinnä meinasin, että liialliset kierrokset pistää KKn paskaksi, sehän näissä yleensä hajoaa. Pitkä iskun takia!
 
Eikös tossa kawassa oo 4-portainen vaihelaatikko? Tuskin kovin hyvä kadulle(?) Itse laittasin hussen sm450r tai sm510r, tai sit jonkun kotarin smc660 esimerkiksi. Tai Exc johon motoheebelit ni tulis 12 kuukautinen ajokausikin.
062802jumpie_prv.gif
 
joo 4 on kyllä liian vähän jos aikoo edes jotain siirtymiä ajaa vähän kovempaa vauhtia ja silti pitää välitykset järkevinä.
 
Ei oo helppoo. DRZ on liian tylsä. Noita "oikeita" smotoja ei oikein viittis ostaa, kun työmatkaakin ajelee, ei jaksais 2 päivän välein olla öljyn kanssa läträämässä. Pitäs olla rahaa ostaa monta...

Tuo Hussen SM 610 S on ainakin paperilla paras kompromissi. Ja siinä on sitten virivaraakin, kun taas alkaa siltä tuntua.
 
moto seinäjoesta voi kysellä CCM:än smotoja itsellä on 404e smoto varusteilla ja hyvin on suzukin kone kestänyt työmatkoja ja ratareissuja tampereelta hämeenlinnaan ja alastarolle. hyvä kompromissi kunnon kisapelien ja kaiken maailman katumotojen välillä
wink.gif
öljyillä ajaa huoltokirjan mukaan 6tkm ja venttiilien tarkastus 24tkm
eek.gif


edit: niin ja 404:sen kone on drz:sta hieman piristettynä tehoa luvataan 53hp joka riittää 120kiloselle pyörälle hyvin
thumbs-up.gif
 
Ei oo helppoo. DRZ on liian tylsä. Noita "oikeita" smotoja ei oikein viittis ostaa, kun työmatkaakin ajelee, ei jaksais 2 päivän välein olla öljyn kanssa läträämässä. Pitäs olla rahaa ostaa monta...

Tuo Hussen SM 610 S on ainakin paperilla paras kompromissi. Ja siinä on sitten virivaraakin, kun taas alkaa siltä tuntua.
IMO just DRZ on se vähimmin tylsiä motoja viritysmahdollisuuksineen. Vain KTM on samalla viivalla DRZ:an kanssa siinä paljonko viriä on saatavilla.

Mitä noihin edes vaihtaa tai muuten tunaa, kuten burnedkin linjaili, "niissä on jo 450cc, FCR, paremmin virtaava putkisto ja Ilmaboksi hengittää. Sitten niistä irtoaa 45-48hp ja jos enemmän haluaa niin saa virittää aivan perkeleesti."

DR-Z:aan taas löytyy vaikka mitä ja siihen on siksi helppo tilata viriosaa. Tehkääs vertailua, etsikää ebaysta DRZ-osia, KTM-osia ja Hussen osia  
wink.gif


Zooksista saa just sellasen spessun kun haluaa mutta esim. tosta 610 hussesta taitaa samaan hintaan saada sen kilpiteline + vilkut -viritetyn version.

Tää nyt on vaan mun mielipide, ite ainakin ostin DRZ:n sen mahdollisuuksien takia, en sen vuoksi mitä paperilla sille luvataan. KTM olis toinen kova luu mutta se nyt on jo vakiona sellanen öljyruisku  
tounge.gif
 
Olen Kalpan kanssa samaa mieltä DRZn rakentelupotentiaalista,

nimim joka kesäksi jotain uutta
 
moto seinäjoesta voi kysellä CCM:än smotoja itsellä on 404e smoto varusteilla ja hyvin on suzukin kone kestänyt työmatkoja ja ratareissuja tampereelta hämeenlinnaan ja alastarolle. hyvä kompromissi kunnon kisapelien ja kaiken maailman katumotojen välillä
wink.gif
öljyillä ajaa huoltokirjan mukaan 6tkm ja venttiilien tarkastus 24tkm
eek.gif


edit: niin ja 404:sen kone on drz:sta hieman piristettynä tehoa luvataan 53hp joka riittää 120kiloselle pyörälle hyvin
thumbs-up.gif
Näyttäis olevan tossa CCM 644 mallissa vanhemman darran kone!
cool.gif
ja painoa vain +130kg! Vai onko jopa DR BIG kone, kun on tuplakaasarit!

Ei toi vanhan darran i/ö kone muuten paljoa edes paina! Hämää se koko aika pal! Mittasinkin vaa'alla, jotakin 30kg se oli, siitä tosin puuttu muistaakseni kansi,kytkin ja jotain poskia. Mutta ei niistä nyt pal tule.
 
ciao,

kyselkää myös italialaiselta sivustosta
www.ultramotard.com
jossa englanninkielinen osiokin.
Siellä on hurjan paljon tietoa kaikista noista motoista.
Suska RM ja DRZ hyvässä huudossa, siis uudet mallit.
KTM 660 suosituin noin katumallina.
XR Honda erittäin luotettava.
2t pelejä jonkin verran vain ratakäytössä, ei palljon. Tiellä pärrääminen 250 – 300 2t tulee jossain välissä raskaaksi… ehkä …
Honda 450 CRF erittäin suosittu vain ratakäytössä.
TM tulossa kovaa vauhtia, heillä myös mahtava 300 2t.
Yamaha nelisataset saatu myös motard käyttöön (crossi ja enduromuutokset)

KTM LC4 luotettavia, kuten XR ja Suska.
Pitäisi koittaa itse päättää paljonko ajaa radalla, vain ajaako vain kadulla => ja siten päättää missä kuosissa motoa pitää.

Aprilia RXV/SXV tulossa kovaa, mutta kaikkia risoo männänvaihto 3000km kohdalla … itse ostai-sin heti tuon enduron…ja äänet pakollisesti pienet. Italiassa tulevalla kaudella 94db melkein joka paikassa sääntönä.

Yleises käytossä paljon myös Aprilia Pegaso, Yamaha XT660 ja FMX. Noilla ei paljon porukka käy radalla...

Ongelma tulee kun ratakärpänen iskee, jolloin on ostettava katumalli, ratamalli ja enduro vielä sii-hen päälle.
smile_org.gif


Mulla on 2002 FS650E Husaberg jolla olen ajanut puolet 5000km radalla ja puolet turistireissuja max 300km päivä.

www.husaberg.org

Ciao Ciao ja käykää Ultran sivuilla, ja sanokaa terveisiä Suomesta niin varmaan saatte palvelua
tounge.gif
 
Back
Ylös