Husqvarna Nuda 900

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morje!

Vieläkö jengilla Nudaa on kun aika rauhallista täällä sitten viime kauden. Kesäkuussa vaihtu meikäläisen -09 Repsol fireblade ylivuotiseen 2013 perus Nudaan. Aika mukava peli 2500km ajamisen jälkeen.

Tulevan talven aikana meinasin kaikki valkoset osat teippauttaa (tai ite teipata) hiilikuitujäljitelmällä ja jos punaset vanneteipit laittaisi kun se kannen koppa sattuu olemaan punainen. Jäykemmät etujouset mietinnässä mutta ripeästä ajamisesta huolimatta ei vielä ole semmosia runttauksia ollut että kaasusta olis päästäny keulan takia. +180km/h kun rupee olee vauhtia niin alkaa tekemään mieli ohjausiskaria, mutta muuten helppo peli pitää lapasessa.

Mahtaisko 190/55 rengas mennä vanteelle, vois olla ihan passeli kosmeettinen pimppaus Nudaan..? Ei kait se 10mm lisäleveydestä kiinni jää, joten lienee sopivan paikkaansa. Huggerissakin tais sen verran olla tilaa kun tuo on vähän korkeampi profiililtaan mitä orkkis 180/55.
 
Moro!

Missä porukka on käynyt huollattaa Nudansa pääkaupunkiseudulla tai sen lähettyvillä? Lähinnä sen takia kiinnostaa, kun Nudahan alkaa (on aina ollut) olemaan jo melkein harvinaisuus. :D
Huollon merkkivalo syttyi, joten samalla kiinnostaisi tietää mitä 20000km huolto voisi maksaa? Itsellä tämä Nuda on ensimmäinen pärrä, joten huoltohinnoista ei ole oikein mitään tietoa.

Hyvinkäällä on MP-Racing, mutta se on turhan kaukana. Pitää alkuun kysellä ainakin R.M. Heinon Espoon toimipisteestä, siellä näyttää olevan Husqvarnan valtuutettu huolto.
Ajattelin kuitenkin ensin kysellä täältä jos saisin täältä jotain vinkkiä tai muuta tarpellista tietoa ennen kuin otan yhteyttä eri huoltoihin.

Kiitos jo etukäteen vastauksista jos niitä tänne ilmaantuu!
 
Biketeamiltä ostin aikoinaan ekan Nudan ja tekivät myös ensihuollon, joten siellä onnistunee myös.

"Valtuutettu Husqvarna huolto" taitaa tosin olla aika marginaalinen käsite Nudan osalta tänä päivänä, aiemmin vaati BMW:n testerin + siihen joku oma Husqvarna softa jotta sai mm. vikakoodit luettua ja huoltonäytön nollattua. Aikamoista tappelua oli kuulemma jo tuolloin saada niitä keskustelemaan keskenään, joten tilanne sen jälkeen kun KTM osti brändin on tuskin parantunut.

Nykyisen Nudan ostin Tampereen R:M Heinolta ja ensihuolto tuli myös siellä teetettyä mutta sen jälkeen huollattanut sitä lähimmässä mp-huollosa (AJ-Bike, Vaasa). Vikakoodit & huoltonäytön saa nollattua GS-911 Wifi diagnostiikatyökalulla, joten jos kaveriporukassa on bemaristeja jolla tuo on niin kannattaa kysellä sitä lainaan.

Varaosiahan tuohon saa helposti kun kulutusosista suurin osa on 1:1 bemarin 800:n gessun kanssa, joten tarvikeosat voi noutaa vaikka Motonetistä jos huoltaa itse. Tuohon 20tkm huoltoon kuuluu mm. venttiilivälysten tarkastus ja siihen pitää purkaa puoli pyörää, joten koko huoltoon saa laskea sen 4 tuntia + osat, eli veloitus lienee siellä 400 euron tietämillä hieman huoltoliikkeen tuntitaksasta riippuen.
 
^Tuo eka Nuda voi ihan hyvin, ainoastaan ohjauslaakerissa taitaa olla pientä jumia hitaissa t-risteyksissä. Kilometrejä n. 26 500.:)
 
R.M.Heino oli jälleenmyyjä Husselle kun sitä Italiassa Bemarin omistuksessa tehtiin. R.M Heino myy Hussea myös edelleen. Tietysti myös kaikki Bemarin testerit ym.löytyy.
Itse huollattanut Nudan kahdesti Espoossa ja homma pelaa.Oli tuolla huoltomiehellä itselläänkin Nuda.Suosittelen.
 
Hienon näkönen menopeli, harmi kun näitä ei löydä käytettynäkää suomen maalta :(
 
Back
Ylös