Husqvarna TE 250 eka enskaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tupe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitoin kyselyn Turvaan ja vinkkasin tuosta kuviosta ja halvasta maksusta mutta eipä ole vastausta tullut. Ei taida kiinnostaa alle satkun vak.maksut/vuosi. Laittakaa vinkkiä mistä Turvan toimistosta tuo tieto tuli niin ratkeaa että alkaako mahdollinen talviendurointi valkokilpisellä, mulle tuli siis tarjous jossa maksu n. 630€/vuosi.

Toimistosto? :dunno: tuo sana on poistunut suomenkielen sanastosta.

Asiaan, www.turva.fi ja sieltä menet ostamaan autovakuutuksen, valitset tietty moottoripyörän sitten "autoksesi". Sitten vaan täytät tiedot ja laitat pyörän seisontaan 01.04.2016-31.10.2016.

Tole mun RF900:lle tuli liikennevakuutuksen hinnaksi 13€ kun kokeilin (en ostanut).

Jep, toimistot taitavat olla muinaisuutta.:) Laitoin tietyn Jammu WR:n tiedot ja samalla seisomaan koko vuodeksi niin hinta oli 13€. Voikohan Larion tieto "Turvassa on ympärivuotinen vakuutus, jossa pyörän saa seisomaan huhti-lokakuun väliseksi ajaksi ja jos seisoo "koko vuoden". niin vakuutusmaksu on 20€ / vuosi ja liikennevakuutus on voimassa seisonta-ajan ulkopuolella" tarkoittaa sitä että saisin ajaa tuolla 13€:lla marras-maaliskuun välisen ajan kuten on ajatuskin. Siis tämä: "liikennevakuutus on voimassa seisonta-ajan ulkopuolella
ja seisonta-aika on siis huhti-lokakuu." Saisi siis ajaa marras-maaliskuu vaikka pyörä olisi ympärivuotisessa seisokissa, ei perperi-voiko olla näin? Mulle se kyllä passaisi.

"Moottoripyörän MP Liikennevakuutuksen maksu muodostuu kahdesta osasta: koko vuoden kattavasta perusmaksusta ja ajokauden maksusta ajalta 1.4.–31.10.

Pienin perittävä vakuutusmaksu kultakin voimassa olevalta vakuutuskaudelta on 13 euroa."

Lähde: Turva, Liikennevakuutus yksityisasiakkaille, 1.4.2015 Vakuutusehdot: Linkki

^Ideana olisi ajaa valkokilpienskalla vain marraskuu-maaliskuu väli kun kesämopo on telakalla. Vaillinaisella käsityskyvylläni olen käsittäväni että jos seisotan tätä valkokilpeä koko vuoden niin liikennevakuutus on kuitenkin voimassa marraskuu-maaliskuu ajan ja jos se kerran on voimassa niin ymmärtääkseni saa ajaa. Tämän kuvion mukaan liikennevakuutuksen vuosimaksu on 13€! Tuntuu liian hyvältä ollakseen totta ja epäilyttää että voiko se olla näin, mutta faktat näyttäisi puoltavan tätä.

Jos "vakuutuskausi" tarkoittaa että liikennevakuutus on voimassa, niin kyl se sitten on koltoist kolikkoa mun ymmärtääkseni. Tossa ekassa lainauksessa "Kun valitset jne…" niin ei siellä laskurissa mitään muutakaan vakuutustyyppiä voi valita.

^Ideana olisi ajaa valkokilpienskalla vain marraskuu-maaliskuu väli kun kesämopo on telakalla. Vaillinaisella käsityskyvylläni olen käsittäväni että jos seisotan tätä valkokilpeä koko vuoden niin liikennevakuutus on kuitenkin voimassa marraskuu-maaliskuu ajan ja jos se kerran on voimassa niin ymmärtääkseni saa ajaa. Tämän kuvion mukaan liikennevakuutuksen vuosimaksu on 13€! Tuntuu liian hyvältä ollakseen totta ja epäilyttää että voiko se olla näin, mutta faktat näyttäisi puoltavan tätä.

Ymmärtääkseni et saa ajaa marras-maaliskuussa, jos seisotat koko vuoden. Laita seisonta-aika huhti-lokakuuksi shyhanderin ohjeen mukaan.

mä koitin tota turvan laskuria ja se anto husulle vuosimaksuks 142€ kun laittaa seisonta-ajaks 1,4-16 - 31,10-16

kun laitto seisonta-ajaks 31,10-2015 - 31,10-2016 vuosimaksu on 148€ :blink::blink:

v-maxille vastaavalla systeemillä 242€, jos jättää seisonta-ajan pois 1260€ :)-

aika erikoista...

"Otitko" vakuutuksen 1.11.2015 alkaen, jolloin siihen ei tule nyt kuluvan kuun vakuutusmaksua mukaan, jolloin siis vakuutus alkaa talvikaudelta.

mä koitin tota turvan laskuria ja se anto husulle vuosimaksuks 142€ kun laittaa seisonta-ajaks 1,4-16 - 31,10-16

kun laitto seisonta-ajaks 31,10-2015 - 31,10-2016 vuosimaksu on 148€ :blink::blink:

v-maxille vastaavalla systeemillä 242€, jos jättää seisonta-ajan pois 1260€ :)-

aika erikoista...

Koitin jollain nettimoton v-maxin rekkarilla, niiin 13 egeä tuli.

Ymmärtääkseni et saa ajaa marras-maaliskuussa, jos seisotat koko vuoden. Laita seisonta-aika huhti-lokakuuksi shyhanderin ohjeen mukaan.
Laitoin vakuutuksen alkamisajaksi 1.11.2015 ja seisontaan 1.4.-31.10.2016, hinta 13€. Olishan tuo tosi halpa vakuutus ja sais kuntoilla sillä 5kk marraskuu-maaliskuu välin. Passeleita valkokilpiä näyttää löytyvän <3500€ ja alle kolmellakin, tosin silloin on 250cc.

Kysyin vielä Turvasta ja lähin asiamies heitti pallon takaisin, melkoista myyntityötä ja palvelualttiutta! :sad:"Valitettavasti meidän tarjousjärjestelmällä ei voida huomioida moottoripyörän seisonta-aikoja. Jos haluat tietää seisonta-ajan ajokaudella vaikutuksen moottoripyörän vakuutuksen käy meidän verkkosivuillamme, sieltä löytyy laskuri. Jos Suzukilla ajetaan talvikaudella se ei voi olla silloin seisontavkuutuksessa, jos moottoripyörä on seisonnassa koko vuoden silloin vakuutusmaksu on tuo mainitsemasi." Tuon 13€ maksaa siis liikennevak. myös jos ajaa marraskuu-maaliskuu ja seisottaa huhti-lokakuun, tätä ei tietysti mainittu. Eipähän tarvitse enää ainakaan muita vakuutuksia ao. yhtiöön laittaa.

Back