Elmeri H.
New member
Laitan tänne yleiselle puolelle näkyvyyden vuoksi, vaikka kyseessä ZZR1400.
Mulla on edellisissä ollut jonkin asteista ketjun rallatusta käynnistyksen yhteydessä ja varmaan näissä kaikissa on enemmän tai vähemmän.
Kuitenkin mielikuva, että edellisissä se ääni on ilmennyt lähinnä pitkän seisonnan jälkeen kylmänä.
Nykyisessä (ensimmäinen gen2) jakopää on täysin äänetön kylmänä, mutta lämpimillä öljyillä ääntää pari sekuntia?
Säikähdin jo että onko siellä sohlo öljypumppu, mutta ainakin öp-merkkivalo sammuu jo starttimoottorilla. eikä tuolla ole vielä ajettu edes 40tkm. Öljynä on nyt 10w-40, mikä on suosituksen mukainen.
Manuaalikiristimellähän tuon saisi äänettömäksi. mutta oma hommansa senkin kanssa.
Pari kertaa olen tommoseen venttiilit säätänyt ja sen kiristimen naplannut "lataukseen" asennusta varten, mutta en ole sitä ajatellut sen kummemmin, että mikä niissä aiheuttaa tuon ääntelyn? Hyppääkö se jotenkin niillä hampailla löysälle ja sitten öljynpaineella kestää aikansa punnertaa se takaisin kireälle, vai onko se hahlonväli niin suuri, että öljynpaineen karattua se löysää ketjua riittävästi ihan siinä samassa hahlossa?
Olen ymmärtänyt että ei tuossa pitäisi olla muuta eroa mekaaniseen kiristimeen, kuin että jousen tilalla on hydraulisylinteri?
Mulla on edellisissä ollut jonkin asteista ketjun rallatusta käynnistyksen yhteydessä ja varmaan näissä kaikissa on enemmän tai vähemmän.
Kuitenkin mielikuva, että edellisissä se ääni on ilmennyt lähinnä pitkän seisonnan jälkeen kylmänä.
Nykyisessä (ensimmäinen gen2) jakopää on täysin äänetön kylmänä, mutta lämpimillä öljyillä ääntää pari sekuntia?
Säikähdin jo että onko siellä sohlo öljypumppu, mutta ainakin öp-merkkivalo sammuu jo starttimoottorilla. eikä tuolla ole vielä ajettu edes 40tkm. Öljynä on nyt 10w-40, mikä on suosituksen mukainen.
Manuaalikiristimellähän tuon saisi äänettömäksi. mutta oma hommansa senkin kanssa.
Pari kertaa olen tommoseen venttiilit säätänyt ja sen kiristimen naplannut "lataukseen" asennusta varten, mutta en ole sitä ajatellut sen kummemmin, että mikä niissä aiheuttaa tuon ääntelyn? Hyppääkö se jotenkin niillä hampailla löysälle ja sitten öljynpaineella kestää aikansa punnertaa se takaisin kireälle, vai onko se hahlonväli niin suuri, että öljynpaineen karattua se löysää ketjua riittävästi ihan siinä samassa hahlossa?
Olen ymmärtänyt että ei tuossa pitäisi olla muuta eroa mekaaniseen kiristimeen, kuin että jousen tilalla on hydraulisylinteri?
Viimeksi muokattu:
