Hyosung comet 650 ensipyöräksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopomies

New member
Onko kyseisestä mp:stä kokemuksia?. Voiko pitää paikkansa, että jo uusien pyörien hinnoissa näyttää olevan hinnan eroja?, mutta silti taitaa olla edullisin suomen markkinoilla oleva kuuspuolikas..
Itse ajattelin ensipyöräksi käytettyä versiota, mitä kannattaa huomioida ja katsoa tälläistä pyörää ostaessa ja millaista hintaa kannattaa maksaa ja millä kilometreillä vielä kannattaa ostaa.. siis kaikki tälläistä
 
ei ole kokemuksia mutta itse miettisin tarkkaan että kannattaako ostaa tuollaista eksoottista ja harvinaista merkkkiä. voi olla edukas -en tiedä hintoja- mutta asioilla on aina kääntöpuolensa. jälleenmyyntiarvo, varaosien saatavuus jne. valtamerkkeihin pystyt näppärästi ostamaan uusia ja käytettyjä osia edullisesti netin kautta. korjaus ja huolto-ohjeita löytyy myös runsaasti. tältäkin palstalta.

itse ostaisin samalla rahalla jonkun toisenmerkkisen pyörän ja uskon että saisin rahoille enemmän vastinetta. kullakin pyörän ostajalla on tietysti omat vaikuttimensa ja toisille tuollainen Hyosung voi olla nappivalinta.
 
Kaverini osti kyseisen pyörän ensipyöräkseen ja käsittääkseni hänellä ei ollut mitään suurempia ongelmia hyosungin kanssa noin 5tkm aikana, vaikka eivät nuo taida kaikkein luotettavimpia merkkejä ollakaan. Ajettavuudessa en huomannut mitään ihmeempää, vaikka radalla tai tiukoissa mutkissa en pyörää päässytkään viemään.

Eksoottinen ja vähän harvinaisempi merkkihän tuo on, mutta kuuspuolikas comethan on lähes kopio Suzukin SV:stä ja käsittääkseni monen osan yhteensopivuus on hyvä. Enkä nyt usko, etteikö asiansa osaava korjaaja osaisi laittaa tuonkin pyörän kuntoon yhtä hyvin kuin mitä muita tahansa merkkejä.

itse ostaisin samalla rahalla jonkun toisenmerkkisen pyörän ja uskon että saisin rahoille enemmän vastinetta.

Tuo nyt vaan saattaa olla puoli mahdottomuus ellei ihan pommia halua ostaa, sillä nuo käytettyjen comettien hinnat ovat kohtuu alhaalla. Uskoisin yhdeksi tuon cometin kiinnostavuudeksi juuri tuon alhaisen hinnan. Uuden cometin saa käsittääkseni jollain 7-9 t€, mutta ko. kaverini myi 2000 -luvun puolivälin pelin, reilu 10 tkm ajetun cometin 3 t€ pintaan eli hinta noissa tuntuu tippuvan kohtuu nopeasti. Toisaalta tuosta se ei paljoo pysty enää tippumaankaan.

Itse myös henkilökohtaisesti harkitsisin varmasti myös muita merkkejä, mutta erittäin tiukan budjetin omaavalle huosung on ehdottomasti harkinnan arvoinen vaihtoehto.
 
kuuspuolikas comethan on lähes kopio Suzukin SV:stä ja käsittääkseni monen osan yhteensopivuus on hyvä.
ei pidä paikkaansa, jo esim. sylinterimitat on noissa erilaiset.
Comet on kyllä ottanut hyvinkin vahvasti vaikutteita SV650:stä ja vaikka moottorit eroavatkin toisistaan, voisin silti väittää cometin olevan jonkinmoinen kopio SV:stä. Linkkinä Cometin arvostelu englanniksi.
 
SV-kopiohan se ilman muuta onkin, tosin vain imagoltaan.

Kokeilin joskus moista, varsinkaan etujarrukahva, joka painui liian syvälle (eikä ollut säätöä) ei vakuuttanut yhtään, ja muutama muukin lapsus tuntui löytyvän, mutta muuten jätti ihan suht positiivisen vaikutelman.
 
Osta ennemmin käytetty SV 650, Cometeissa ollut venttiilien katkeamisia ym. Mulle tuli konerikko 14tkm ajetussa pyörässä, onneksi meni takuuseen ja sen jälkeen aina ollut vain merkkipyöriä!
 
Osta ennemmin käytetty SV 650, Cometeissa ollut venttiilien katkeamisia ym. Mulle tuli konerikko 14tkm ajetussa pyörässä, onneksi meni takuuseen ja sen jälkeen aina ollut vain merkkipyöriä!
Näin juuri, jos ei cometissa ole takuuta, osta käytetty vaikkakin vähän vanhempi sv650... Varmasti toimintavarmempi, ja kivampi ajaa.
 
Ostin Cometin vuonna 07, silloin se oli pari vuotta vanha. Talvella ostettu pyörä (koe ajoin Tammikuussa), ehti olla käytössä vain pari viikkoa kun ongelmat alkoivat, etummainen sylinteri ei toiminut kunnolla> pyörä takaisin liikkeeseen josta se lähetettiin maahantuojalle korjattavaksi, tällöin minullekin kerrottiin että ks pyörään oli vaihdettu koko etummainen sylinteri, pari viikkoa kun oli pyörä ollut korjauksessa. Ilmoitettiin että se on valmis ja mtään vikaa ei ollut. Tosin aina ajellessa sai olla vara tulppa mukana, tuppasi niitä syömään. Oikealle ei voinut kovin paljoa kallistaa mutkissa jos oli bensaa alle 1/4 jäljellä, ei vain saanut enää kakkua, tätä asiaa en ehtinyt selvittää ennen kuin mopo poistui minulta. Pyörästä hajosi vielä nopeusmittarin vaijeri, jota en koskaan ehtinyt laittamaan, koska silloisella maahantuojalla ei niitä ollut ja ainakun sitä kyselin, sanottiin: tulee seuraavassa kontissa. Ei vain tullut. Kolmeen kuukauteen.

Eli ks pyörä on kopio Suzuki SV:stä mutta laatu on ihan jotain muuta. En todllakaan voi suositella. Nykyisin maahatuoja on vaihtunut ja heidän toiminnastaan en voi sanoa mitään.
 
..Kokeilin joskus moista, varsinkaan etujarrukahva, joka painui liian syvälle (eikä ollut säätöä) ei vakuuttanut yhtään..
Hui kamala mikä laatuvalmistusmerkistäjohtuvapelottava virhe!!
eek.gif

Samaa tapaa aika kohtalaisen monessa "merkkipyörässä". Tuohon on olemassa ihan lääkketkin.
 
Onko tämä sitten nykyajan itärauta? siis hinta kohdallaan, mutta pientä laittoa silloin tällöin..
 
Omakohtaisia kokemuksia ei löydy, mutta pienenä yhteenvetona voisin sanoa, että pyöriähän tehdään suzukin lisenssillä. Joten en usko, että ihan mikään pommi on kyseessä. Vaikkakin sitä KOREALAISUUTTA saattavat jotkut pelästyä.
 
..Kokeilin joskus moista, varsinkaan etujarrukahva, joka painui liian syvälle (eikä ollut säätöä) ei vakuuttanut yhtään..
Hui kamala mikä laatuvalmistusmerkistäjohtuvapelottava virhe!!
eek.gif

Samaa tapaa aika kohtalaisen monessa "merkkipyörässä". Tuohon on olemassa ihan lääkketkin.
Eipä ole 2000-luvulla tullut vastaan toista katupyörää, jossa ei ole jarrukahvan säätöä. No, ehkä sellaisia on jossain piikeissä tai customeissa joita en sattumoisin ole ajanut.

Anteeksi kun ei kyseinen set-uppi vaikuttanut oikein loppuun mietityltä. Voihan niihin vaihdella osia, mutta vielä parempi olisi jos tehdas varustaisi mallinsa jo valmiiksi käyttökelpoisilla komponenteilla.
 
Eipä ole 2000-luvulla tullut vastaan toista katupyörää, jossa ei ole jarrukahvan säätöä. No, ehkä sellaisia on jossain piikeissä tai customeissa joita en sattumoisin ole ajanut.
´07 Aprilia Pegasossakan ei ole vakiona säädettävää mutta eihän sekään edusta japanialaisia merkkipyöriä.

Comet voi hyvinkin olla hintansa väärti ja siten hyvä vaihtoehto jollekin japanialaiselle. Pääasia, että tietää mitä ostaa ja ensipyörän ostaja ei todennäköisesti tiedä. Ja pidemmälle edenneelle se ei taas kelpaa syystä tai toisesta muuten vaan, liian vaatimaton tai tehoton jne.

Kuulunee käytettynä sarjaan "Erittäin harvinainen" ja tässä tapauksessa tuo maininta tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei siitä tykännyt kukaan uutenakaaan.
 
..Kokeilin joskus moista, varsinkaan etujarrukahva, joka painui liian syvälle (eikä ollut säätöä) ei vakuuttanut yhtään..
Hui kamala mikä laatuvalmistusmerkistäjohtuvapelottava virhe!!  
eek.gif

Samaa tapaa aika kohtalaisen monessa "merkkipyörässä". Tuohon on olemassa ihan lääkketkin.
Eipä ole 2000-luvulla tullut vastaan toista katupyörää, jossa ei ole jarrukahvan säätöä. No, ehkä sellaisia on jossain piikeissä tai customeissa joita en sattumoisin ole ajanut.

Anteeksi kun ei kyseinen set-uppi vaikuttanut oikein loppuun mietityltä. Voihan niihin vaihdella osia, mutta vielä parempi olisi jos tehdas varustaisi mallinsa jo valmiiksi käyttökelpoisilla komponenteilla.
Itsekkään en ole moiseen puutteeseen törmännyt minkään pyörän kohdalla ja jotenkin voisi veikata, että moni muukin itseni lisäksi sitä kaipaa vaikkei ko. pyörästä kokemusta olekkaan. Kaikki pyörät jotka olen omistanut, olen myös säätänyt jarrukahvan etäisyyden ihan minimiin. Kyllä kai sitä oppisi ilmankin olemaan, mutta ihan jo kyseisen pyörän ostajakunnan huomioon ottaen (naiset ja aloittelijat) olisi hyvä, että saisi mahdollisimman varman tuntuisen jarrutustuntuman ettei tarvitisi alkaa kahvaa vetämään kun ei sormet riitä.
 
..Kokeilin joskus moista, varsinkaan etujarrukahva, joka painui liian syvälle (eikä ollut säätöä) ei vakuuttanut yhtään..
Hui kamala mikä laatuvalmistusmerkistäjohtuvapelottava virhe!!  
eek.gif

Samaa tapaa aika kohtalaisen monessa "merkkipyörässä". Tuohon on olemassa ihan lääkketkin.
Eipä ole 2000-luvulla tullut vastaan toista katupyörää, jossa ei ole jarrukahvan säätöä. No, ehkä sellaisia on jossain piikeissä tai customeissa joita en sattumoisin ole ajanut.

Anteeksi kun ei kyseinen set-uppi vaikuttanut oikein loppuun mietityltä. Voihan niihin vaihdella osia, mutta vielä parempi olisi jos tehdas varustaisi mallinsa jo valmiiksi käyttökelpoisilla komponenteilla.
Minuapa se säätö kiinnostikin ihan hirvittävästi. Itsellä on sen verran isot räpylät, että liian kaukana olevai kahvoja ei vielä ole vastaan tullut.
Mutta tuo kahvan painuminen; Sun mukaan kaikki muut varustaa pyöränsä teräspunosletkuilla? Sillä saa aika monesta pyörästä kahvan painumisen kuriin.. Mutta teräspunosletkuthan tulevat mukaasi automaattisesti saman hintaluokan peleissä, vain koreassa säästetään tässä kohdin.
 
Sun mukaan kaikki muut varustaa pyöränsä teräspunosletkuilla
Onkos tullut popsittua jotain sieniä tms?? En ole tässä ketjussa edes maininnut sanaa teräspunosletkut. Kyse oli vain kahvan etäisyyden säädöstä.

Epäkohteliasta tunkea ihmisille sanoja suuhun.

Totta kyllä sinänsä se, että teräspunosletkut voi parantaa monia vakiojarruja (mm. juuri SV650:ssä, jossa siinäkin on parantamisen varaa ja aika paljonkin).
 
Kyse oli vain kahvan etäisyyden säädöstä. ja teräspunosletkut oli ihan oma keksintösi.

Laitanko jatkossa tavuviivat, jos olis silleen vähän helpompi hahmottaa sitä mitä lukee?
 
Back
Ylös