• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyosung Comet 650

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harza

New member
Aiemmin keväällä foorumilla oli aihe samaisesta pyörästä lehtijuttuineen ja kovasti kiitosta pyörä tuntui saavan.

Itse kävin menneenä viikonloppuna koeajamassa muutaman kilometrin kyseistä pyörää, devilin sliparilla varustettuna.

Tuntumaksi jäi että alaväännöt on mukavan kohdallaan verrattuna samankokoiseen rivineloseen. Suzuki SV:hen en voi verrata, koska en ole sitä koeajanut. Polvikulma oli suht tiukka meikäläisen pitkille koiville. Pitkillä rupeamilla kaipaa varmasti jonkinlaista katetta, sillä ainakin pyörä crossitangolla varustettuna ilmanvastus voimakas.
Sinällään ei yllätys katteettomassa pyörässä
smile_org.gif

Millainen on ollut pyörän luotettavuus ja muut kokemukset
nyt kun kesä on melkein puolessa ja kilometrejä karttunut.

viime viikolla tehtiin kaupat komeetasta!
ensimmäinen kevaria isompi mulle...
en ole päässyt koeajamaan mut minun kokoiselle (170) ajoasento vaikutti aika mukavalta, ja moottori varmasti miellyttää kun tykkään enemmän vääntävästä kuin kiertävästä.

Itse harkitsin kanssa kyseistä pyörää ensipyöräksi mutta en tuntenut ajoasentoa kauhean kotoisaksi pituuteni tähden (n.190cm). Hienon näköinen pyörä kyllä on.

viime viikolla tehtiin kaupat komeetasta!
ensimmäinen kevaria isompi mulle...
en ole päässyt koeajamaan mut minun kokoiselle (170) ajoasento vaikutti aika mukavalta, ja moottori varmasti miellyttää kun tykkään enemmän vääntävästä kuin kiertävästä.
Onnea vaan uudelle pyörälle! Nähtävästi tvinin moottoriluonne viehättää myös itäisen pallonpuoliskon kulkijoita.  
smile_org.gif

jargella melko asiallinen peli
buttrock.gif

otin kaupanpäälle pikkuplexin eteen, mut ei ollu noin hienoja tarjolla, tyydyin kiwin malliin...
onko tollasia plexeje ym varusteita saatavilla, jos vaikka haluaisin vähä eri näköä omaan komeettaan?

Tuota katetta (Intruder oli katteen nimi) tuo Tokimoto maahan, hinta muistaakseni 160,-

Saman virman maahantuoma on tuo koneen alla oleva spoileri, Suzuki SV650:een soveltuva, pienillä muutoxilla siis Rynnäkkörakettiin...

MIVV vaimennin Motoxin maahantuoma...

Kaikki nuo sain Moto-Parkista =)

nyt on jo kolmisen sataa kilsaa takana ja pikkuhiljaa alkaa haisunki istumaan käteen.
vielä tulee kakistelua risteyksessä kun ykkösellä ajaa hiljaa ja vetää ja eivedä nykiminen alkaa, mut eiköhän se siitä.
maanantaina luvassa räntää...
sad_orig.gif

hei Jarge, toimiiko toi sun pleksi sillai että ohjaa virtauksen yli?
sen mitä nyt on kerenny "isoilla" teillä ajelemaan, niin kyllä pitemmälle matkalle haluan laittaa sen pleksin ettei niin paljo tule vasten kypärää.

Ei todellakaan. Oli sopivan matala, että jätti kypärän vapaaseen ilmavirtaan (ainakin oma Vemarin nopeaan ajoon tarkoitettu kypärä toimii parhaiten vapaassa ilmavirrassa...) Ei tule huminoita eikä pyörittele kypärää. Poisti kumminkin paineen rintakehältä ihan mukavasti. Eikä aiheuttanut mitään epävakautta pyörän ajo-ominaisuuksiin, kuten isompi plexi tuppaa tekemään.

voi olla että se minun kiwin pleksi on liian iso, mut kokeilemalla selviää...
mitkä on muuten rengaspaineet komeettaan?
enhän saanut huoltokirjaa mukaan liikkeestä
nixweiss.gif

Ei muista ulkoa... Yleensä rengaspaineet lukee myös itse pyörässä, yleensä satulan alla, mutta olen nähnyt taulukon myös mm. ketjusuojassa tai takahaarukassa, jos en unta ole nähnyt
smile_org.gif

no niinhän siellä takahaarukassa lukee selvästi että 2.5 molempiin.
smile_org.gif

sain asennettua givin plexin ja vaikutti aika hyvältä kun sai rintakehään kohdistuvan paineen pois. vähän ehkä on tuuliherkempi nyt.

Maahantuojalta saa kuulemma myös Devilin vaimentimia!
livenä nähtynä, aikas hieno!
062802jumpie_prv.gif

Saundeja en ole päässyt vielä kuulemaan?

tänä aamuna tuli semmonen ongelma että ei pyöriny tyhjäkäynnillä ollenkaan.
sad_orig.gif

saatto johtua siitä että oli kaksi astetta pakkasta kun töihin kurvailin, mut on se ikävää jos sammuu joka risteyksessä jos ei muista pitää kaasua.

Saatto johtua siitä, että unohdit ryypyn päälle? Ei tuommoinen 'kylmyys' pitäis vielä korealaista(kaan) hyydyttää...

Back