• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyosung Comet 650

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Äkkiä kyllä väitän että toi yllä kuvattu on kyllä maailman ainoita ? ? ?

Ehkä olen väärässä, ehkä en =) Ei mahda olla 'rakentelijoiden suosima malli' vaikka hienon siitäkin saa. Lähinnä bolt-on osien saatavuusongelmat rajoittavat peukalo-keskellä-kämmentä -tunettajien suurinta intoa
biggrin.gif
(jollainen kyllä itsekin enimmäkseen
sad_orig.gif
)

Viime kesänä testasin tuon 650 Comeetan ja tuntui kaikinpuolin laatupyörältä. Jotain pientä hämminkiä tunsin (luulin?) olevan keulassa / ohjausgeometriassa ja itse ajattelin lääkkeeksi ohjausvaimenninta, joka varmaan rauhoittaisi menoa paljolti.

Äkkiä kyllä väitän että toi yllä kuvattu on kyllä maailman ainoita ? ? ?

Ehkä olen väärässä, ehkä en =) Ei mahda olla 'rakentelijoiden suosima malli' vaikka hienon siitäkin saa. Lähinnä bolt-on osien saatavuusongelmat rajoittavat peukalo-keskellä-kämmentä -tunettajien suurinta intoa  
biggrin.gif
(jollainen kyllä itsekin enimmäkseen  
sad_orig.gif
)
Nyt täytyy vähän ihmetellä kun serkulla on TÄYSIN samanlainen peli kun sulla, kiillotetut vanteet, tehoputkikin taitaa olla samaa merkkiä, sama väri ja kaikki samat katteet ku sulla. Ei kyllä erottais jos olis virekkäin.
buttrock.gif

Ei mulla tuota peliä olekaan enää... Eli se sama peli on sitten varmasti sun serkullas =) Eli usko vain silmiäsi, ei niissä ole vikaa, vaikka et löytäisi eroja
biggrin.gif

Kuulemma helpompi keulia, kuin 900 CBR faitteri. Itse todistin, että kesti hyvin kaadon puskaan..

hepe.jpg

Motopalsta
Hyvin tuntuu kestävänkin, matkaajokin maittaa kun on kilometrejä kertynyt, tosin ei näytä kovin arvoaan pitävän
tounge.gif

Kuka noita kaupaa harmaatuotuina?
Tuota ei kyllä enään kukaan osta, kun uuden hinta on 7990€

Linkki

Itse ajattelin vaihtaa kawani tommoseen comeettaan. Ei oikeen toi rivinelonen kiinnosta ja toi comet on vissiin laatuunsa nähden todella halpa.

edit:
Tässä hyvä linkki motolehden koeajoartikkeliin.

Kävin maahantuojalla koeajamassa mustaa ärrä-Comettia ja voi helv...että tuntui mukavalta vehkeeltä!  
sport05.gif
Ainakin näin piikin jälkeen. Oli ihan kingi olo kun muhkeilla äänillä lähti ajamaan. Hyvinhän tuo kulki ja pysähtyikin, ainoa vähän harmittava asia oli lootan jäykkyys, ei meinannut kahdella sormella kytkimellä mennä vaihteet sisään. Mutta todella hauskalta tuntui nuo muutama kymmenen kilsaa kun kokeilin.
Voi että...täytyy vissiin ruveta puhumaan hallinnolle rahoituksesta, tällä iällä kun ei vielä ihan kokonaan omilla rahoilla pyöriä osteta...

Itekkin tuossa tulevan kevään korvilla olisin isompaa pyörää hankkimassa. Ja sv tai tuo cometti olis listalla ensimmäisinä.
Pari kysymystäkin tuosta cometista;

Miten on koneen kestävyyden laita verrattuna tuohon sv:hen, kun aina pitää vähän epäillä noita erikoisempia merkkejä. ;) Ja miten on varaosie saanti? sekä miten pelaa huoltopuoli tuon hyosungin kanssa?
withstupid.gif

Hyosung tekee samalle pohjalle erilaisia ulkonäöltään olevia malleja eli kuten linkin kuvista käy ilmi varttikatteella, kokokatteella sekä custom nakupyörän lisäksi löytyy tuotevalikoimasta. Ei siinä mitään, kaikille jotain. Periaatteessa pienelle tehtaalle järkevä ajatus käyttää vakio-osia useammassa mallissa ja näin saada kuluttajahintoja alaspäin ja säilyttää samalla oma kilpailukykynsä.

Linkki 1

Linkki 2

Naku hysari tulikin yllättäen jo tänään ja ensikokemukset ovat kyllä hyvät. Mahtava pyörä!

Vaihteiston kanssa on tullut hieman takuttua, ei välillä tahdo mennä vaihtee kunnolla alaspäin ja vapaan löytyminen on hankalaa. Varmaankin kytkimen säädöllö paranisi vai onko vain uuden pyörän karheutta
nixweiss.gif

minun komeetasta tuntuu vaihteet menevän sulavammin kuin alussa, nyt melkein 9000km. välivapaakin on löytyny nelosen ja vitosen väliltä, pari kertaa hypännyt vapaalle itsekseen kiihdytyksessä.
takarengas menee nyt vaihtoon, kankaat näkyy jo. yllättävän nopeesti kulunu. johtuiskohan niistä kiihdyttelyistä...
biggrin.gif

Naku hysari tulikin yllättäen jo tänään ja ensikokemukset ovat kyllä hyvät. Mahtava pyörä!

Vaihteiston kanssa on tullut hieman takuttua, ei välillä tahdo mennä vaihtee kunnolla alaspäin ja vapaan löytyminen on hankalaa. Varmaankin kytkimen säädöllö paranisi vai onko vain uuden pyörän karheutta
nixweiss.gif
Uskoisin että vaihteisto "pehmenee" ajan kuluessa. Yleensä uusissa pyörissä voi olla vähän karheita.

Kilometrejä on vasta reipas 700 mittarissa, että kovin paljoa ei vielä voi sanoa, mutta hyvältä on tuntunut.

Paljon porukka tuntuu tulevan miiteissä kyseleen miten on pelannut. En ole kyllä vielä keltään kuullut mitään ihmeempää ongelmaa.

kymppitonni lähestyy ja huolto on varattu elcatille järvenpäähän. saa nähä mitä tulee maksamaan venttiilien säätö, öljynvaihto ja jarrupalat.
huollon jälkeen olis tarkotus lähtee pohjoseenpäin tupittelemaan, ivalosta on mökki varattu. pyörä varmaan kestää mut kuskista ei tiedä
thumbs-up.gif

Tässä olis aerodynaamisempi vaihtoehto nakulle. Elikkäs ässä malli nakun ohjaustangolla ja pystymmällä pleksillä. Yhdistyy hienosti nakun ja ässän parhaat ominaisuudet tuossa. Leppoisa ajoasento ja marssivauhtikin pysyy mukavasti toisella sadalla. nyt kolme ja puoli tonnia mittarissa, eikä oo ollunna yllätyksiä vielä.

16215377.jpg

Back