• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyosung Comet GT650R

Itse voisin jättää pyörän ostamatta ihan tollasen "ominaisuuden" takia. Vie nimittäin jonkun verran omistajan ylpeyttä ja ns. ajonautintoo, kun saa pelko perseessä käynnistellä pärräänsä että joskohan se taas paukahtaa...
confused_orig.gif

No toivotaan parasta että venttiilit kestävät...
Muutamia kertoja olen tallissa lyönyt tulille talven aikana ja aina lähtenyt ihan nätisti paukkumatta.

Laadun tasaisuus voi olla noissa kiinan mopoissa ongelma. Se tosin kompensoidaan hinnalla. Niin ja onhan niissä se takuukin, jonka aikana suurin osa valmistusvirheistä tulenee ilmi.

Hinta/laatusuhde varmasti kohdallaan. Järkevä ostos luultavasti kaikin puolin, jos mopot ikinä järkeviä ovat.
Korealainen laite on aika kaukana kiinalaadusta... Suzuki on ollut Hyosungin taustalla seitkytluvulta saakka.

Laatu on kokemukseni mukaan erittäin hyvää, kun muistaa, että tehdas on tehnyt vasta muutaman vuoden omaa V2:sta...

Itsellä on kokemusta n. 2000km naku-GT:llä melkein kaikentyyppistä ajotapaa käyttäen...

Olenko nyt väärässä, vai pitääkö kutinani paikkansa... Kun olen ollut aivan siinä käsityksessä, että tuo Cometin pannu olisi sama kuin SV650:ssä..? Ainakin kovin samannäköisiä taisivat olla. Liekö siis omaa suunnittelua lainkaan vaiko lisenssipata?

Luin jostain mp-aiheisesta lehdestä, jossa oli tuo comet testissä, että tuo olis ihan hyosungin oma pannu. Vaikka sitä jonnin verran verrataankin tuohon sv:een mottiin.

Mun tietääkseni se on juuri niin, että kaikki luulee sen olevan SV kopio mutta itseasiassa se on ihan hyosungin omaa designia.

Tietenkin ovat matkineet SV:n myllyä mutta ovat kaiketi jotain tehneet järkevämminkin. Taitaa olla iskunpituus ja männän halkaisija aika samat. Tosin vaikeaahan se on tehdä 650CC v2 konetta jossa ei olisi jotain samaa kuin SV:n koneessa.

Itsellä on 10tkm ajettu naku 650. Loistava peli! Tosin ajokokemukset muista on vähäisiä. Ulkonäkö hyvä, äänet loistavat. Itse olen vähän modaillut omaa ja ajo ei ole aina kovin kevyttä.
smile_org.gif
kaupungissa loistava!

ittellä kans tuota pamahtelua startatessa
confused_orig.gif
ehkä joka kolmas kerta pamahtaa ja viimeks kun tallissa käynnistelin niin meinas kuulo lähteä
eek.gif
jos joku on keksinyt tuohon ratkaisua niin sana on vapaa
smile_org.gif

Itselläni oli tällainen kapistus vm -04. Siihen koneremontti tehtynä(ennen kuin pyörä tuli minulle, -07), etummainen sylinteri kun ei kestä keulimistä.
Valitettavasti ajokauden alku meni pyörän kanssa maahantuojalla, heidän toimistaan ei pahaa sanottavaa.

Kapistuksessa oli aluksi Devilin slipari, äänet kohdallaan, tosin tällä yhdistelmällä ainakaan ks yksilö ei tahtonut käydä  kovin nätisti. Ja vaihdelaatikosta kuului paljon mekaanisia kolahduksia, jotka kuuluu kuulemma malliin.

Kone on Hyosungin omaa valmistetta, osa kopioituna SV:stä.
Suurin osa osista ei käy molempiin, osa käy.

Valitettavasti Korelaisien työnjälki/laatu ei ole länsimaisella tasolla, tosin hintakin oli kapistuksessa halvempi.

Hinta laatu suhteeltaan ihan OK kapistus, mikäli saa sellaisen laitteen joka ei ole koko ajan rikki. Laatu heittelee.
Itse sain tarpeekseni ks laitteen "vioista", olenko liian vaativa laadun suhteen?
Kuitenkin Hyosung vaihtui FZ6:een viime kesänä. Enkä ole katunut, laatu (ja myös hinta) on eri tasoa.

En kuitenkaan sulje Hyosungia pois tulevien pyörien listalta, vaikkei olekaan varmin ehdokas.

Ajo mukavuudelta Comet on hyvä, siitä ei huonoa sanottavaa.

Hyviä ajokelejä ja kilometrejä kaikille.

sanoi:
ittellä kans tuota pamahtelua startatessa ehkä joka kolmas kerta pamahtaa ja viimeks kun tallissa käynnistelin niin meinas kuulo lähteä jos joku on keksinyt tuohon ratkaisua niin sana on vapaa

Tohon pamahteluun auttaa kun poistat pyörästä (AIS) järjestelmän, joka syöttää (tai käytännössä pakoputkeen imetään) ilmaa pakoputkeen polttoaineen polttamiseksi. Tällä saadaan päästöt alas, mutta samalla mahdollisesti vahingoitetaan moottoria.
Tossa joku linkki missä noi "turhat osat"...
http://www.korider.com/forum....p=19070

Tuolla korider.com on muutenkin hyvin tota hyosungi keskustelua jos lontoo sujuu...

Itselläni on nyt yhden kesän verran kokemusta Cometista ja pääosin hyviä. Itselläni ongelmia ei ollut kuin pientä latauksen kanssa ja senkin maahantuoja hoiti kuntoon ilman kyselyitä tai velotuksia, vaikka pyörä oli hankittu käytettynä.
Minulle pyörä myytiin koe ajolla, oli justiinsa sitä mitä hain. Erittäin tyytyväinen olen ollut ja edullinen hinta oli tietysti bonusta.
Mulla AIS oli jo otettu pois hankittaessa, putkena on Devil. Koneen suhteen ei ole mitään ongelmia tai paukkumisia ollut ja venttiilitkin pysyneet kasassa.

Itselläni oli tällainen kapistus vm -04. Siihen koneremontti tehtynä(ennen kuin pyörä tuli minulle, -07), etummainen sylinteri kun ei kestä keulimistä.
Valitettavasti ajokauden alku meni pyörän kanssa maahantuojalla, heidän toimistaan ei pahaa sanottavaa.

Kapistuksessa oli aluksi Devilin slipari, äänet kohdallaan, tosin tällä yhdistelmällä ainakaan ks yksilö ei tahtonut käydä kovin nätisti. Ja vaihdelaatikosta kuului paljon mekaanisia kolahduksia, jotka kuuluu kuulemma malliin.

Kone on Hyosungin omaa valmistetta, osa kopioituna SV:stä.
Suurin osa osista ei käy molempiin, osa käy.

Valitettavasti Korelaisien työnjälki/laatu ei ole länsimaisella tasolla, tosin hintakin oli kapistuksessa halvempi.

Hinta laatu suhteeltaan ihan OK kapistus, mikäli saa sellaisen laitteen joka ei ole koko ajan rikki. Laatu heittelee.
Itse sain tarpeekseni ks laitteen "vioista", olenko liian vaativa laadun suhteen?
Kuitenkin Hyosung vaihtui FZ6:een viime kesänä. Enkä ole katunut, laatu (ja myös hinta) on eri tasoa.

En kuitenkaan sulje Hyosungia pois tulevien pyörien listalta, vaikkei olekaan varmin ehdokas.

Ajo mukavuudelta Comet on hyvä, siitä ei huonoa sanottavaa.

Hyviä ajokelejä ja kilometrejä kaikille.
Jaa ei kestä etummainen keulaa? Mä kuvittelin että kestäis kun Stuntmaniallahan oli cometti?

Oli suunnitelmissa ostaa tällänen, mutta toi ei kyllä ole hyvä ominaisuus, saako sitä korjattua jotenkin?

Toinen vaihtoehto olisi juuri toi FZ6-N, minkälainen pyörä se on tähän verrattuna?

Back