Hyttysten pesu ajovarusteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuomasTap
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyyllä sitä ajokamojen ylläpidostakin voi tiedettä tehdä.
Taiteesta nyt puhumattakaan :D.

Ei nyt ole tarkoitus vinoilla, mutta alkaa vakavammin puhuen
aika moni asia nykymenossa..... hieman välillä pelottamaan :paikallatuulee:.

Pyörästä ja kypärästä miedolla Sunlight/Fairy-vedellä.
Hyvin rasvattuun nahkapukuun sama juttu, mikäli itikka tarttuu, yleensä ei.

kypärään reissun jälkeen märkä talouspaperi päälle, antaa vaikuttaa ja sitte pyyhkii sillä samalla ne itikat pois..

kypärään reissun jälkeen märkä talouspaperi päälle, antaa vaikuttaa ja sitte pyyhkii sillä samalla ne itikat pois..

:thumbup:
Kypärä pöydälle, visiiri auki ja märkä talouspaperiarkki siihen visiirin päälle.
Viiden minuutin päästä pyyhkäsee ne itukat pois siitä visiiristä.
Naarmuttaa kuulemma visiiriä, mutta mie en ole välittänyt.

Mites sä sen teet?

Haluatko oikeasti tietää? :D

Miten kiinnostaa muiden hieno-kirjo-valko... ties minkä pyykin pesutapa ja aineet?
Entäs hampaiden pesu, kullin ja persreiän huuhtaisu....? :D.

Ei kait "kokemusten jakamisessa" sinällään mitään pahaa ole.

Vaikka ihan avoimesti tunnustaudunkin monessa asiassa
"vanhanliiton Faaraoksi", niin nykyisin ihmisten potenssiin kiihtyvällä tahdilla
lisääntyvä uusavuttomuus, aivan arkisissa perusasioissa, alkaa oikeasti jo "pelottamaan"
enemmän kuin kuin lihaa syövän valkoisen hetoromiehen perinteiset kauhuskenaariot :D.

Kun ennen oli "hätä kädessä", ihminen hoiti asian kuntoon "käden käänteessä".

Nyt homma menee niin, että heti alkuunsa ihmiseltä irtoaa kädet olkapäistä :D.
Mitäs sitten tehdään ?
Ei hätää, kännykkää voi näpytellä nenälläkin :thumbup:.
Siitä saadaan käyntiin kuitenkin asiaan nähden täysin kohtuuttomiin mittasuhteisiin
paisuva prosessi ihmismäärän kesken joka ei tahdo mahtua enää edes nivelbussiin.
Aikaa ja erilaisia resursseja palaa..... lopputulema ei kenenkään vastuulla.....
mutta ei, asiaa ei millään argumenteilla voi hoitaa pois "käden käänteessä" :grin:.

Ei vaikka asia tuli ennen tuolla tapaa kuntoon ilman ongelmia kenellekään/mihinkään.
Nyt ei sitten useimpia haittaa, että "käden käänteeseen" menee helposti parikin viikkoa ja
lopputulema on sittenkin epävarmaa. Nou problem! Näin ne asiat kuuluu hoitaa :paikallatuulee:.

Alkaa muuten arkinen elämä ja sen arkiset asiat olemaan ihan täyttä uudempaa kummelisketsiä :;):.
.....ja mistäs sketsien aiheet on aina ammennettu ? Aivan, ajassaan arkisten asioiden älyttömyyksistä:;):.

Viimeksi muokattu:
Se sano että muut tekee ja harrastaa väärin, mutta ei osaa itekkään sanoa miten ne hommat pitäisi tehdä[emoji6]

Mä pesen tekstiilivarusteet pyykkikoneessa ja nahkavermeet pyyhin kostealla rätillä. Nahkavermeisiin laitan pari kertaa vuodessa jonkun soveltuvan rasvan.

kerran baarissa tuli juttua ajokamojen pesusta pärinä vaarien kanssa. en oo pessy, 32 vuotta samat nahka kamat no joo kerran kaveri töräytti painepesurilla pahimmat kurat minä vaihdoin potta päässä kamat päällä tulokulmaa, no nahka sakella muuttaman kerran rasvannut rankasade ajoreissun jälkeen ,sen jälkeen pitää ikävää narinaa ajokamat

Nahkaiset olen pessyt em. Marseillen saippualla ja mikrokuitukäsineellä. Perus lika lähtee vaivattomasti, mutta ketjurasvatöhnä vaatii kunnolla hinkkaamista.

Tekstiiliset sitten ihan pesukoneessa.

Siirrän vähän OT:lle, mutta tuon samalla oman panokseni nahan osalta. Ihan märällä rätillä olen pyyhkinyt pahimmat oksennut nahkatakista pois, mutta olen aika laiska siivoamaan niitä ötököitä. Kai niilläkin jotain uskottavuutta saa :D Tekstiilien osalta en ikävä kyllä osaa neuvoa. Ajofarkut olen työntänyt koneeseen, mutta kuten edelläkin olen erittäin laiska pesemään ajokamppeita (varsinkin kun farkuista ei niitä itikoita edes erota).

Sitten se OT:

Miten tuo nahkatakin käsittely sillä marseille/le chat saippualla kuuluu tehdä ? En ole koskaan kokellut, mutta jos tänä talvena kokeilisi kun se kuulemma myös pitää nahan parempana. Pahimpana pelkona on, että nahkatakki alkaa näyttää lateksiasulta eli kiiltämään :D

kynsiharja ja saippuavettä. voi olla marseilles saippuaa mutta olen tavallistakin käyttänyt.

sama prosessi toimii hyvin myös nahkasohvaan tai auton penkkeihin. toimii myös kankaisiin pukuihin.

mikrokuituliina on hyvä välillä että harjaa ensin kynsiharjalla ja sitten imaisee mikrokuituliinalla lientä pois.

Miten tuo nahkatakin käsittely sillä marseille/le chat saippualla kuuluu tehdä ? En ole koskaan kokellut, mutta jos tänä talvena kokeilisi kun se kuulemma myös pitää nahan parempana. Pahimpana pelkona on, että nahkatakki alkaa näyttää lateksiasulta eli kiiltämään :D

Itse olen toiminut seuraavasti: Nahkat pesukoneeseen, vuolen marseilesaippuasta pesupalloon reilusti lastuja, jotka kuumalla vedellä liotan saippualiuokseksi ja ohjelmaksi tavallinen hienopesu 30 asteessa, ei linkousta. Tätä ei kannata ajopäivän aattona tehdä, sillä kuivuminen ottaa helposti pari kolme päivää. Lopuksi huolellinen rasvaus mieleisellään nahkarasvalla.

Suihkussa olen kaikki pessyt niin, että ensin huuhtelen varusteet, kastelen kintaan, hieron siihen tuota saippuaa, ja sitten vaan hinkkaamaan. Jos/kun ei vaahtoa tarpeeksi, niin hieroo vähän lisää saippuaa. Tällä tavalla saippuaakin kuluu säästeliäästi ja yksi pala riittää ikuisuuden.

Olen pessyt esim. ajotakin 2 osassa niin, että ensin vaikka etupuoli, välissä takin ja kintaan huuhtelu ja sitten sama toiselle puolelle. Lämpimässä tilassa toi saippuavaahto kuivuu yllättävän nopeasti, niin mieluumin huuhtelee ajoissa. Sitten vaan ravistelee takista suurimmat vedet, avaa vetoketjut ym. ja jättää kuivumaan. Sen jälkeen vielä rasvaa jollain, jos jaksaa.

Back