• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyvä Akku pyörään?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teem085
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

teem085

New member
Hyvä Akku pyörään?

Itellä Akun osto edessä. Joten kertokaahan kokemuksia hyvistä pattereista!
 
Jos hyvän haluat, niin osta semmoinen hyytelö/geeliakku.
Maksaa vähän enempi, mutta eihän kultsulle mitään ole liian kallista.
 
Bilteman geeliakku. Edullinen ja itellä ainakin koko viime kausi meni sillä. Vuoden takuu. Myös suuri plussa siitä että ei tartte ite sotkea akkuhappojen/vesien kanssa.
 
Eikös noissa Bilteman geeliakuissa ollut pidempi takuu?
Mulla on ollut ko. akku käytössä pitkään. Olen joskus 5v. sitten kirjoitellukin käyttökokemuksia tänne samasta akusta.
Viime ajokaudella viikon seisonnalla käynnistys ok. Kahden viikon seisonnalla syksyn kylmäkäynnistyksellä jännitti, mutta ei jäänyt ajamatta tallinkaan marraskuun lopulla kelin mentyä pakkasen puolelle...
 
Jos normi Yuasan saa muutamalla kympillä ja sillä mennään esim. 6 vuotta
niin, ettei ihan joka talvi edes muista ladata ja vaihtoon se laitetaan
ihan varmuuden vuoksi tuolla kohtaa..... Kannattaako asiasta tehdä rakettitiedettä,
käyttöpyörissä varsinkaan.
 
Odyssey -akut ovat hyviä. Huimasti poweria ja kestävät tärinää hienosti monta vuotta. Ne voi asentaa myös mihin asentoon tahansa. USA:n armeija käyttää näitä eli ovat aika rankkoihinkin olosuhteisiin ja käyttöön suunniteltu.
Ovaat kyllä kalliita:D. Parempaa mull ei ole koskaan ollut.
 
Itsellä on joku Vartan akku tällähetkellä. Yuasa oli ostoslistalla kun vaihdoin mutta kun hintaa oli 2x tuohon Vartaan nähden niin päädyin halvempaan. Kaikenlisäksi olen kuullut että noiden kahden valmistajan akut ovat samoja eri tarroilla. En tosin tiedä pitääkö paikkaansa.

Nykyinen ollut kaksi kesää kiinni. Ainoa miinus että menee helvatin äkkiä tyhjäksi. Jos pyörä seisoo lämpimässä tallissa talvisäilössä pari kolme kuukautta niin ei mitään toivoa että startti edes pyörähtäis. Vanhalla orkkisakulla oli sama juttu. Liekö sitten nuo jälkiasennuskilkkeet yms. viedä varausta? Ajokaudella ei tosin mitään ongelmia.
 
^ Joo ei se akun vika ole jos pyörä tai sen lisälaitteet syö virtaa. Jos et mitään kuorma-auton akkua sinne halua laittaa. Kannattaisi ottaa akun miinuskenkä irti seisonnan ajaksi (tällöin ei tarttee edes ylläpitolatauksia)... akut tuppaa mennä paskaksi jos niiden antaa valua tyhjäksi.
Ja omat hyvät kokemukset on bilteman (normi, ei geeli)akuista. Halpoja ja hyviä :) Tällä hetkellä tosin käytössä yuasan mopon mukana tullut akku
 
... akut tuppaa mennä paskaksi jos niiden antaa valua tyhjäksi.

Täysin tyhjäksi ei ole mennyt koskaan. Aina sentään saanut virrat päälle ja mittaristoon valot :D startti se vaan ei ole sitten koskaan edes lupaillut. Hyvä pitää mielessä et ottais ton miinuskengän irti aina. Jos vaikka nykäsis irti ku seuraavaks käy tallilla
 
Nykyinen ollut kaksi kesää kiinni. Ainoa miinus että menee helvatin äkkiä tyhjäksi. Jos pyörä seisoo lämpimässä tallissa talvisäilössä pari kolme kuukautta niin ei mitään toivoa että startti edes pyörähtäis. Vanhalla orkkisakulla oli sama juttu. Liekö sitten nuo jälkiasennuskilkkeet yms. viedä varausta? Ajokaudella ei tosin mitään ongelmia.

Mitä kilkkeitä siinä on?
 
Ostaisin alkuperäisen jos se on toiminut hyvin vuosia. Pidän yuasan akkua laadukkaana ja sika hintaisena. Bilteman akkukin voi toimia hyvin, mukana tulee vain tuo voi sana. Tosin on porukalla mennyt uusiakin yuasan akkuja paskax joten mikään ei ole idiootti varmaa.
 
No ei siinä muuta ole kuin servoeliminaattori, PC III ja vaihdenäyttö. Ja käynnistyksenesto nyt onkin vakiona.

Jos noilla nyt mitään vaikutusta on asiaan :p

Mä laitoin oman GIPRO vaihdenäytön takavalon piuhaan niin se ei vie turhaan virtaa. En muista kuinka paljon se vie lepotilassa, mutta sen verran, että parin viikon jälkeen ei jaksanut lähteä käymään. Muutoksen jälkeen ongelmaa ei enää ollut.
 
^ Itelläni kans aiemmin akku tyhjeni reilussa parissa viikossa sen verran paljon että mopo ei tahtonut enään lähteä käyntiin ja lopulta syyksi paljastui varashälytin...
 
Back
Ylös