• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyvä Harlikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Harlikan tuntijat, kertokaa mikä niistä on mukavin eli paras ajettava. Kysymys lähinnä "oikeiden" harlikoiden ominaisuuksista eikä niinkään beibiharlikoiden eli Sportstereiden.

On näistä keskusteltu ennenkin mut vaikkapa taas kerran.

Siis mieluimmin tuntijat ja tietäjät. Luuloja meillä on useimmilla.
 
Omakohtaista kokemusta ei ole kuin Sportstereista (kirjoitanko siis turhaan
cool.gif
), mutta isot pojat ovat kertoneet, että Dyna on selkeästi parempi ajettava, kuin Softail. Lisäksi olen kuullut, että alkuperäinen FXR runko olisi vielä parempi, siis 80 luvulta, onhan se itsensä Eric Buellin suunnittelema.
Mutta tosiaan vaan kuultuja juttuja, H-D:sta en ole ajanut kuin Sporty ja -80 Electra Glide. Sporty oli parempi...
wink.gif
 
Omakohtaista kokemusta ei ole kuin Sportstereista (kirjoitanko siis turhaan  
cool.gif
), mutta isot pojat ovat kertoneet, että Dyna on selkeästi parempi ajettava, kuin Softail. Lisäksi olen kuullut, että alkuperäinen FXR runko olisi vielä parempi, siis 80 luvulta, onhan se itsensä Eric Buellin suunnittelema.
Mutta tosiaan vaan kuultuja juttuja, H-D:sta en ole ajanut kuin Sporty ja -80 Electra Glide. Sporty oli parempi...  
wink.gif
Etpä ainakaan minun kannaltani turhaan kirjoittanut. Kiitos.

Lisää kokemuksia ja mielipiteitä. Pls.
 
Samaa olen kuullut kuin Kummisetäkin, että Dynan runko on paras ja pyörä muutenkin Harrikoiden (ei siis Harlikka
wink.gif
paras ajettava.
Tiettävästi myös V-ROD ja uudempi Street Rod ovat ajo-ominaisuuksiltaan hyvinkin nykyaikaisia. Toisaalta ne kyllä lyövät perinteitä aika pahasti korville. En ole päässyt kumpaakaan koskaan kokeilemaan.

Jos siis Sportti ei käy, niin sitten kai Dyna. Uusi Street Bob on hinnoiteltu aika tyrkyksi.
 
Pitänee vielä mainita että tuossa uudessa(2006) Dyna sarjassa on uusi jäykempi runko, tukevampi V-Rodista peräisin oleva 49mm haarukka, swingiä on vahvistettu, takarengas on leveempi 17tuumanen + paljon muuta uusittua osaa. Väittävät rapakon takana, että uus Dyna on reilusti parempi ajettava kuin edeltävä malli. Ja kohtahan sen saa selville kun ekat Street Bobit ovat jo Suomessa...On muuten aika helvetin hieno livenäkin. Ajamaan en päässyt, koska pyörä oli vasta tullut, eikä vielä rekisterissä...
 
Harlikan tuntijat, kertokaa mikä niistä on mukavin eli paras ajettava.
Jos mukavuus on ykköskriteeri niin eiköhän nää ilmajousitetut matkamallit oo letkein vaihtoehto. Sporttisista Buellit (jos luetaa Harrikoiksi) ovat nopeimpia alustaltaan. Muutenhan dynat + v-rodit on varmasti parhaita ajo-ominaisuuksiltaan uusista varsinaisista Harrikoista. Toi "paras" tuppaa oleen vähän mielipidekysymys ja riippuu siis käyttötarkoituksesta.
 
Mulla jäi uudenkarhea bobi sille paikalle kun erehdyin testaan 01- Electra Stanua.
En tiedä iskikö vanhuus vaan tää kesä on ollut yhtä juhlaa kaikenmaailman lepakoiden ja muiden itikoiden osalta.

Ei oo tarvinut kaivella yökkösiä potasta/hampaista.
Pieni sade ei tunnu missään(ei kastu kun lahkeet)
Ja AC/DC huutaa täysillä....................

Jousitus selkävammaiselle erinomainen.
062802moto_prv.gif

Jokaisella on tietty omat kriteerinsä mitä mopoltaan tahtoo.
 
Harikkaa en ole koskaan omistanut, enkä saata omistaakaan, mutta kokeilemani hieman tuunattu twincam Dyna oli yllättävän hyvä ajaa maantiellä. Ei edes tärissyt
omg.gif
. Ainoa kummastuksen aihe oli yllättävän heikko vääntö niin isoksi myllyksi.
 
Harlikan tuntijat, kertokaa mikä niistä on mukavin eli paras ajettava. Kysymys lähinnä "oikeiden" harlikoiden ominaisuuksista eikä niinkään beibiharlikoiden eli Sportstereiden.

On näistä keskusteltu ennenkin mut vaikkapa taas kerran.

Siis mieluimmin tuntijat ja tietäjät. Luuloja meillä on useimmilla.
Jep, ja jää aika monelta itseään motoristiksi kutsuvalta Rautapää käynnistämättä kiksillä, eli se niistä "beibiharlikoista"  
mad.gif
mad.gif


Kaikki selviää kokeilemalla ei vaimoja/tyttöystäviäkään toisten kokemusten perusteella valita
biggrin.gif
 
Paras on Pannu, jolla on omistamistamistani amerikan ihmeistä paras ajaa. Jäykkäperä ja kaikki kohdillaan, ei vetele urissa, kulkee kuin juna kiskoilla. Heritage softailin rungolla, menee minne sattuu, tarkka renkaistaan ja erityisesti takarenkaan kantikkaaksi kulumisesta. Lätty orkkis stuukissa on hyvä ihmisen ajella. Muista harrikoista en tiedä mitään. Ajo ominaisuudet ovat vähän vaikea asia, riippuu mihin vertaa ja mitka ovat omat mieltymykset. Kaikki ne ovat hyviä, kyllä niillä tavallinen tahvo voi ajella, kun pysyy pois kilparadoilta.
 
jos nyt saivarrellaan niin "oikeat" harrikat on niitä Lättäpäitä, Knuckleja, pannuja, shoveleita sekä rautapäitä.. ehkä sitten kun Evot on 30-vuotiaita niin senkin voinee laskea jo "oikeaksi"...
wink.gif


Dyna Sport on nuista tuoreimmista itselle mieluisin kokemus. jämäkkä. V-rodi oli aika erikoinen ajaa tommosen beibisportserin jälkeen, mutta mieli oli jo parempi kun pääsin oman epävarman evosportsterini sarviin..
 
jos nyt saivarrellaan niin "oikeat" harrikat on niitä Lättäpäitä, Knuckleja, pannuja, shoveleita sekä rautapäitä.. ehkä sitten kun Evot on 30-vuotiaita niin senkin voinee laskea jo "oikeaksi"...  
wink.gif
Kyllä minusta HD on oikea HD vaikka siinä olis sitten TC taikka V-Rodin kone....
smile_org.gif
Ja olihan Harrikka italialais omistuksessa aika suuren osan Shovel-kauttaan. Silloin mun mielestä HD oli vähimmillään HD. Ja laatukin laski ja pyörä sai paskan maineen. Mutta kieltämättä esim. Lättäpää-koneisissa pyörissä on sitä jotain, mitä ei uudemmissa ole. Jotain hiukan enemmän aitoa, karua fiilistä...
bowdown.gif
Ja Knuckle-kone on kaunis.
inlove.gif
Tosin ei TC-koneen yksinkertaisissa, sanoisinpa jopa funktionalistissa, linjoissakaan vikaa ole!
smile_org.gif
 
Millainen on tuo nightrain ominaisuuksiltaan? En ole sellaista hankkimassa juuri nyt mutta pyörä on älyttömän kaunis
inlove.gif
 
Millainen on tuo nightrain ominaisuuksiltaan? En ole sellaista hankkimassa juuri nyt mutta pyörä on älyttömän kaunis  
inlove.gif
Samaa laitetta olen itse katellut "sillä silmällä"... Karun komea on. Ja musta!
smile_org.gif
Koeajoin viime syksynä uuden Softail Customin, joka rungoltaan ja koneeltaan on samanmoinen kuin Yöjuna. Ainoastaan yksityiskohdissa(esim. tanko ja satula) on eroa. Mukava sillä ainakin oli ajaa! Dyna tärisee vain vähän ja Softail vielä vähemmän. Ajettavuus tuntui olevan, siis sen lyhyen ajoreissun perusteella, hyvä, mutta jää kyllä Dynan ominaisuuksille. Ainakin jonkin verran.

Jarrut ovat siinä samaa heikohkoa tasoa(jos on tottunut japsipyörien jarruihin, niin kuin minä) kuin omassanikin, mutta kyllä niillä toimeen tulee kun vaan ottaa koko kädellä kahvasta kiinni ja puristaa.

Joku Night Trainin omistaja voinee kertoa lisää ja tarkemmin. Hieno pyörä se ainakin on! Uudemmissa(2006->) lisäksi 200-leveä takanakki.
062802jumpie_prv.gif
 
Kyllä minusta HD on oikea HD vaikka siinä olis sitten TC taikka V-Rodin kone....
smile_org.gif
Ja olihan Harrikka italialais omistuksessa aika suuren osan Shovel-kauttaan. Silloin mun mielestä HD oli vähimmillään HD. Ja laatukin laski ja pyörä sai paskan maineen. Mutta kieltämättä esim. Lättäpää-koneisissa pyörissä on sitä jotain, mitä ei uudemmissa ole. Jotain hiukan enemmän aitoa, karua fiilistä...
bowdown.gif
Ja Knuckle-kone on kaunis.
inlove.gif
Tosin ei TC-koneen yksinkertaisissa, sanoisinpa jopa funktionalistissa, linjoissakaan vikaa ole!
smile_org.gif
juu, mä saivartelin. vetosin vaan aloittajan kommenttiin babyharrikoihin ja näihin "oikeisiin" harrikoihin..
wink.gif
HD:n historia on aika hyvin hallussa kyllä, ja näitä vanhempia laitteita on suvussa ollut muutamia vuosimalleista -48 -91 väliltä. ja jokaiselle on kilometrejä ja muuttumisleikkejä kohdalle kertynyt melkoinen määrä. näistä 2000-luvun pyöristä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, ei vain kolise meikäläiseen. tekemisen helppous menee ajamisen helppouden edelle.
inlove.gif
 
Ja olihan Harrikka italialais omistuksessa aika suuren osan Shovel-kauttaan.

nyt taisit sekottaa...

Suurinpiirtein shovel-aikoihin HD omisti semmosen italialaisen merkin kuin Aermacchi, joka teki ihan kipakoita pikkupyöriä. Mut HD-siipien alla business ei sujunu kuitenkaan ihan sillä kaikkein kaikkein näteimällä tavalla joten tämä haara myytiin ja siitä sopasta tais sitten lopulta tulla Gagiva.

HD:n puolestaan omisti sit AMF, joka kai on/oli jenkkiläinen monialayritys - American Machine & Foundry, nykyään kai parhaiten tunnettu keilahallisysteemeistä. No okei sitä en tiedä omistiko AMF:n edelleen joku Luigi Maccaroni.
 
Ja olihan Harrikka italialais omistuksessa aika suuren osan Shovel-kauttaan.

nyt taisit sekottaa...

Suurinpiirtein shovel-aikoihin HD omisti semmosen italialaisen merkin kuin Aermacchi, joka teki ihan kipakoita pikkupyöriä. Mut HD-siipien alla business ei sujunu kuitenkaan ihan sillä kaikkein kaikkein näteimällä tavalla joten tämä haara myytiin ja siitä sopasta tais sitten lopulta tulla Gagiva.

HD:n puolestaan omisti sit AMF, joka kai on/oli jenkkiläinen monialayritys - American Machine & Foundry, nykyään kai parhaiten tunnettu keilahallisysteemeistä. No okei sitä en tiedä omistiko AMF:n edelleen joku Luigi Maccaroni.
Jep. Tsori. Noinhan se oikeesti meni.
withstupid.gif


Mut juur AMF:n(70-luvun ajan?) omistuksen aikoihin HD:n laatu heikkeni. Kunnes sitte alkuperäisomistajat ostivat HD:n takaisin, tehtaan tehokkuutta parannettiin, laatuun panostettiin ja suunniteltiin mm. EVO-kone. Kö?
tounge.gif


Mut joka tapauksessa: Minä sekoilin.
biggrin.gif
 
Kokemusta kolmesta HD:stä,sportti,evo-softi ja tc-softi,yksin ajellessa porsteri ehdoton ykkönen,proge jouset madallus-sarjalla kummassakin päässä ja jäykemmät keulaöljyt.Mutta kun on toi tarakkaharakka olemassa,käy sportti pieneksi,toki silläkin pärjäsi.Evo-softi samalla reseptillä aika hyvä emännän ja rojukuorman kanssa.Nyt harjoitellut ton TC:n kanssa,alusta remonttia sekin vaatii,tosin on vakiona jo parempi kuin evo,ja nämä on sitten vain minun mielipiteitä,ei mitään totuuksia.
 
rautapää 1977
062802jumpie_prv.gif
:jippikaijee:hyvä ajaa ja fiilistellä.kaikki vanhemmat hd-t ovat hyviä.soudi mitä taivaallisinta.v-rod jaa-a naapurissa kuulin keväällä kun joku kaasutteli,ajattelin että kuka ostanut viragon siltä äänet kuullosti kunnen totuus paljastui v-rod.no tekniikka menee eteenpäin vaikkei aina toivotulla tavalla.vanhassa vara parempi
biggrin.gif
 
Back
Ylös