IC herää ruususenunestaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArhPos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ArhPos

New member
Kaverin IC-350cc, kymmenisen vuotta sitten haettu kuusen alta korjuun.
Viime syksynä sitten innostui laittamaan ja tänä keväänä oli sitten grande finale, eli eka starttaus, ilman pakoputkia totta kai, kun niitä ei ollut olemassa.

Video 1 Nokian kännykän 3gp muodossa ainakin Linuxin mplayer toistaa äänien kanssa.
Sama .mpg muodossa, mutta ilman ääniä.

Tässä kuva kyseistä helvetin vekottimesta (väärän vuosimallin) putkien kera.
 
hieno peli, kyseessähän on M49, mulla on M56:nen.
ja hieno avatar sulla, piirakan syönnissä
tounge.gif
.
-eeko
 
Kaverin IC-350cc, kymmenisen vuotta sitten haettu kuusen alta korjuun.
Viime syksynä sitten innostui laittamaan ja tänä keväänä oli sitten grande finale, eli eka starttaus, ilman pakoputkia totta kai, kun niitä ei ollut olemassa.

Video 1 Nokian kännykän 3gp muodossa ainakin Linuxin mplayer toistaa äänien kanssa.
Sama .mpg muodossa, mutta ilman ääniä.

Tässä kuva kyseistä helvetin vekottimesta (väärän vuosimallin) putkien kera.
Mielenkiintoinen peli.
Vois olla ihan OK prutkutin. Aikanaan tuskin kovin luotettavia. Toisaalta mikä vika noihin vois tulla kun ovat suht yksinkertaisia.

Mitä vuosimallia on se väärän vuosimallin kuva ja mitä se savustuspönttö?
 
Mitä vuosimallia on se väärän vuosimallin kuva ja mitä se savustuspönttö?
Oliskohan vuosimalli jotain 53 ??

Tuo kuva on juurikin tuosta samasta mopedista, mikä tuossa videopätkässäkin, siinä on tuossa kuvassa vielä väärät äänenvaimentajat paikallaan, nykyään siinä on alkuperäiset "kalanpyrstö" pöntöt.

Eihän tuo savu mitään ollut, mutta se ääni. Korvat soi vielä paripäivää tuon jälkeen. Oli siinä jotain ylvästä kyllä kuulaassa talvi-illassa kun tuo jytisi ja pako-aukoista iski puolen metrin lieskoja.

Tuolla on kyllä hauska ajaa, satulan jousitus on vähän lössö, joten pers'puoli valuu satulan ja rungon väliin.
Vääntöä on kyllä riittävästi, tyhjäkäynnillä jytkyttää tasaisesti eteenpäin, huippunopeutta löytyy noin. 75 km/h

Tuohon on vaihdettu uusi mäntä ja latauselektroniikka on tehty kokonaan uudestaan, muutenkin koko kone on käyty läpi, joten luulen, että nyt se on ehkä luotettavampi, mitä tehtaalta tullessaan.

Sama herra laittoin teinivuosinaan Supersportin kulkemaan yli 90km/h, joka vielä kesti monta vuotta (armotonta) ajoa.
 
Tässä tulee ihan tippa linssiin. Minun isoisällä oli tuollainen ja hän antoi sen minulle ja veljelle 70-luvun alussa. Me ymmärtämättömyyttämme ajoimme peltorallia pari kesää ja sen jälkeen se jouti kaatopaikalle. Jälkeenpäin on kyllä käynyt harmittamaan. Se olisi nyt hieno muisto isoisästä. Varsinkin kun hän on ehkä suurin syypää, että minä aikoinaan moottoripyöriin hurahdin. Katselin pikkupoikana silmät pyöreänä nenä ikkunassa kun pappa tuli keväällä eka kertaa moottoripyörällä käymään. Ajattelin että kyllä tuollaisella vekottimella ajavat kaverit on eri miehiä eikä mitään marjanpoimijoita ...
buttrock.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
 
Nostalgiaa... jeeeeees!
bowdown.gif


Tommoisella meikalaisenkin kaveri huristeli hesan jengeissa ihan 70-luvun alussa. Meilla muilla oli japseja, suurimmat taisivat olla 250 cc eika me oikein arvostettu kaverin issikkaa.

Se oli viela kaiken lisaksi pirun hienosto chopattu ja bobattu. Jalkeen pain ajatellen jengin upein pyora.

Oi Aikoja menneita...

JL
 
Mulla on tämmöinen IC -56 vm. -60. Mukavasti se bensiinin savuksi ja ääneksi muuttaa...
biggrin.gif


normal_P1010025.JPG
 
Tuollaisen vanhan värkin ohjekirja on muuten hienoa luettavaa, ei pahemmin ole niitä "ota yhteyttä valtuutettuun IZH huoltoon" kohtia, vaan ohjeita asioiden korjaamiseksi :thumbup:

Ei herännyt tallissa majaileva M-49 tulille kun viime viikolla kokeeksi polkaisin, jäi ääni ja haju kokematta :rant:
 
Mielenkiintoinen peli.
Vois olla ihan OK prutkutin. Aikanaan tuskin kovin luotettavia. Toisaalta mikä vika noihin vois tulla kun ovat suht yksinkertaisia.

Mitä vuosimallia on se väärän vuosimallin kuva ja mitä se savustuspönttö?

Ai mikä vika voi tulla itäpyörään :jippikaijee::jippikaijee: Aikoinaan puhuttiin, että esim. IC:stä saa toimivan pyörän vain purkamalla sen atomeiksi ja vaihtamalla tilalle rautaesiripun tällä puolella valmistettuja (laakerit, männät jne.) osia niin paljon kuin mahdollista.

Muistan vielä hyvin, kun ikäiseni kaveri osti 70-luvun alussa uuden sivuvaunu-issikan. Aika erikoinen ostos siihenkin aikaan nuorelle miehelle, sillä olivathan japsit vallanneet markkinat jo lähes täysin. Se pyörä ei hyvää päivää nähnyt ja lähes jokaisella pienelläkin reissulla hajosi joku paikka.
 
http://www.kolumbus.fi/ic/pdf/ic-49.pdf

mielenkiintoinen teos ,varsinkin sähkölaitteiden säätämiset :p

Muistan vielä hyvin, kun ikäiseni kaveri osti 70-luvun alussa uuden sivuvaunu-issikan. Aika erikoinen ostos siihenkin aikaan nuorelle miehelle, sillä olivathan japsit vallanneet markkinat jo lähes täysin. Se pyörä ei hyvää päivää nähnyt ja lähes jokaisella pienelläkin reissulla hajosi joku paikka.

Ja tuohan nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa .
Pari päivää kun korjaili ja huolteli Issikkaa niin saattoi joku ilta päästä kirkokylällekin asti ilman murheita .
Siis melkein 15 km :right:
Oikein hyvänä paivänä sattoi päästä takaisinkin ,ilman remonttia ,mutta silloin se tuntui vain niin asiaankuuluvalta .:thumbup:
Ja tytöt halusi että veisi heitä kotiin jopparilla :thumbsup:
illan pimetessä jos vielä valokin pelasi ja latausta riitti niin hyvin meni
useimmin kuitenkin kotimatkalla viimeistään lataus hiipui ja pimeässä kotia kohti :cruising:

Mitä vuosimallia on se väärän vuosimallin kuva ja mitä se savustuspönttö?

Siis pyörä on IC M49 ja siinä on M56 pakoputket .

M49:ssä on kalanpyrstö vaimentimet .
http://image.annonsborsen.se/raw/1162000/1162120_0.jpg
 
Back
Ylös