ICE Underseat /ICE tiedot penkin alla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ICE Underseat /ICE tiedot penkin alla -

• Laittaisin numerot penkkini ale

Ääniä: 13 37,1%
  • En halua numeroita penkkini alle

Ääniä: 13 37,1%
  • Työni puolesta näkisin et tämä olisi hyvä

Ääniä: 0 0,0%
  • Työni puolesta tämä ei minua auttaisi

Ääniä: 2 5,7%
  • Mulle ikinä mitään satu, tarra olisi lisäpainoa vaan

Ääniä: 7 20,0%

• Ääniä yhteensä
    35
ideaa kannatetaan tarrat jakoon kerhojen kautta ja myyntiin vaikka prätkä liikkeisiin
biggrin.gif

Tämä ketju on aika vanha, mutta nostetaan näkyville...

ICE-tunnus kypärään ja tiedot kypärän vuoren alle. Ko. tarroja ja tietokortteja oli MP-messuilla 2014 69:llä jo myynnissä. :thumbup: Voisi olla hyvä tuote myös ORG!:lle. Penkin alla on liian hankalasti löydettävissä ja kypärän ne etsivät joka tapauksessa, jos ei enää päässä kiinni.

Eiköhän lompakko ole kypärän sisuskaluja parempi paikka mitä lähdetään tutkimaan jos potilas halutaan tunnistaa, se on kai jokaisella kuitenkin ajellessa mukana?

Ainakin minulla lompakko kulkee aina miehen mukana, ei tankkilaukussa tai vastaavassa.
Miula on shuupertin kotelossa (siinä leuan kohalla ulkopuolella) veriryhmä kunnon vetomiehen tyyliin:thumbup:
Mitäs numeroita siihen pitäs laittaa? Työpaikan numero, että hoitsu voi soittaa pomolle, että raato ei ehdi sunnuntain yövuoroon...:p

Itse ostin myös MP14-messuilta 69:n osastolta tuon ICE-läpyskän kypärään. Eli kypärän ulkopuolelle, oikealle sivulle, tulee näkyvälle paikalle n. 2x 2 cm kokoinen tarra, jossa lukee "Medical card inside, ICE". Ja sitten kypärän sisäpuolelle pehmusteisiin pujotellaan tuo Medical Card, mihin rustaillaan nimi, hetu, zip-code, kansalaisuus, lähiomainen ja hänen puh.nro, ja toiselle puolelle korttia allergiat, sairaudet, lääkitys, verenohennus ja sairaala. Maksoi yhden euron. :)

Kontakti-, sairaus- ja lääketiedot lompakkoon. ICE kännyyn, auttaa muissakin tilanteissa = unohtaa kondomiautomaatin päälle raflan vessassa. Silloin ei tosin voi pitää avauskoodia.

Vaikka veriryhmä olisi tatuoituna kyynärtaipeeseen, hätäpotilaalle annetaan kaikille sopivaa plasmaa/verta suoneen.

Elinluovutuskortti kaikkein tärkein. Jos oma matka katkeaa äkillisesti, voi pelastaa elinluovutusjonossa riutuvan hengen. Kortti lompsaan ja lähipiirille tieto että elimet jakoon. Mustaa juttua, mutta totta.

Omista varaosista kelpaa enään ehkä verkkokalvot, muissa merkittävää kulumaa - ehkä varoittavaksi oppimateriaaliksi ja leikelteväksi patologian kurssille lääkikseen.

Itseasiassa nykyään elinluovutuskortti on tyhjän kanssa. Kuka vaan kuolee, häneltä otetaan kyllä kelvolliset osat talteen, ellei ole elinluovutuskieltoa. Se laki muuttui tuossa jokunen vuosi sitten.

Mulla on myös Samsung SIII:ssa ICE-kontaktit. Ne pystyy laittamaan puhelimeen silviissii, vaikka puhelimessa on lukitus päällä, voi soittaa "emergency call:n", eli kun lisää ne parin tärkeimmän ihmisen kontaktit sinne, ni niille voi soittaa vaikka on lukitus tosiaan päällä.

puhelimessa löytyy ice-kohta. penkin alle en laita numeroita. ei sitä penkkiöä kuitenkaan revitä irti jos ei akkua tarvi irrottaa jos akuutti tilanne päällä.

ja hoitoon vievät sairaalaan ja siellä sitten henkilötietojen mukaan toimivat, kunhan hoidolta ehtivät. jos suomalainen ja nimi tiedetään ja kenties hetukin, niin koneella pitäisi kyllä omaistentiedot olla. ja löytyyhän ne muistakin tietokannoista viranomaisilta.

tuo lukituksen päältä soittaminenhan on kätevä myös niille, jotka aina kännissä hukkaa pin-koodin muistikapasiteetin ulkopuolelle, voi soittaa aina martalle että tuu avaan ovi kun avaimetkin hukassa. :D

Back