Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jees. Puhelin ja lompakko saa luvan riittää. Itsellä lähinnä sitä varten että tietävätpähän sitten mihin ilmoittaa jos raato löytyy jostain.Lompakkoon joku fläbäri missä tiedot. Ei pyörään.
Punainen Risti. Jostain kumman syystä lähimmät omaiset ovat usein ne, joilta nämä tiedot nopeimmin löytyvät. Tietojen luovutus virallisilta tahoilta ei aina ole aivan yksinkertainen juttu eikä nopein konsti. Tahoja saattaa vieläpä olla useita, työterveyshuolto, julkinen terveyshuolto ja niin edelleen.Kuten tuossa ylempänä jo sanottiin, ICE on siis sitä varten että auttaja löytää tarvittaessa yhteystiedot josta voi kysellä uhrin mahdollisia lääkitys/allergia/terveystietoja jos ne ovat hoidon kannalta välttämättömiä.
Tiedotus onnettomuussa olleen uhrin omaisille taas ei ole niitä Aatami-luokan tehtäviä onnettomuuspaikalla, sen hoitaa poliisi sitten kun on sen aika, ts. kun uhrin henkilöllisyys on varmistunut ja on jotain kerrottavaa. He eivät soita tyyliin: miehesi on joutunut onnettomuuteen osoitteessa XX. Ei, emme tiedä selviääkö hän.
Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...Nuorena poikana, joskus 70-80- luvulla oli muotia merkata veriryhmä kypärään.
Esim. Arh+
Silloin pidettiin myös SOS-ranneketta.
Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".
Eikös varmin olisi pitää homma yksinkertaisena.
Merkinnät pottaan ja ranteeseen.
"Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus. "Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...Nuorena poikana, joskus 70-80- luvulla oli muotia merkata veriryhmä kypärään.
Esim. Arh+
Silloin pidettiin myös SOS-ranneketta.
Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".
Eikös varmin olisi pitää homma yksinkertaisena.
Merkinnät pottaan ja ranteeseen.
Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus.