ICE Underseat /ICE tiedot penkin alla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ICE Underseat /ICE tiedot penkin alla -

• Laittaisin numerot penkkini ale

Ääniä: 13 37,1%
  • En halua numeroita penkkini alle

Ääniä: 13 37,1%
  • Työni puolesta näkisin et tämä olisi hyvä

Ääniä: 0 0,0%
  • Työni puolesta tämä ei minua auttaisi

Ääniä: 2 5,7%
  • Mulle ikinä mitään satu, tarra olisi lisäpainoa vaan

Ääniä: 7 20,0%

• Ääniä yhteensä
    35
Täältä tulee kanssa kannatusta tälle jutulle!!!
thumbs-up.gif

Ja kun se oikea "fiksu" paikka löytyy mihin numerot ja kuva ym. tärkee tieto laitetaan, niin ehottomasti ne löytyy sitten tältä Tipityyltä sieltä!
smile_org.gif

Ideana hyvä, mutta tuo satuloiden moninaisuus ja monimuotoisuus taitaa vesittää idean?

Eipä omastakaan moposta satula irtoa ihan käden käänteessä kun on pultattu kiinni.
Rikkomalla tuokin tietenkin irtoaa ...

Eiköhän se laminoitu kortti jossa tarvittavat tiedot kulje ajokortin ja luottokortin kanssa samassa taskussa?
Ja on varmaankin samalla vaivalla löydettävissä kuin mitä satula irroitettavissa?

Ja on mukana silloinkin kun kopsahtaa ilman mopoa...

Mulla on puhelimessa ollut jo kauan ja nyt on myös kypärässä. Suupertissa on sille ihan oma paikka oikealla puolella leukaosassa.

Hommahan on silloinkin onnistunut jos ne tiedot jossakin on ja kavereiden kesken tästä puhetta tulee.

Hyvissä ideoissa on aina vastustustakin, kiitos siitä
biggrin.gif

Kypärä voisi olla kyllä hyvä paikka tällä tiedolle.
Esim leukahihna tai visiirin sisäpuolelle sinne sisäpuolelle ylös varmaan saisi numeron laitettua eikä se näin ollen ketään haittaisi. Lisäksi avomallin kypärissä olis tämä leukahihna mahdollisuutena.

Lisää keskustelua aiheesta niin tämä tieto jota toivottavasti olisi turhaan laitettuna missä ikinä se sitten olisi kirjoitettuna

Parempi paikka toi kypärä olisi numerolle kuin pyörä. Ja jossain sellaisessa kohdassa, että olisi luettavissa ilman että kypärää tarvitsee ottaa pois päästä, esim. leukahihnassa.

Kuten tuossa ylempänä jo sanottiin, ICE on siis sitä varten että auttaja löytää tarvittaessa yhteystiedot josta voi kysellä uhrin mahdollisia lääkitys/allergia/terveystietoja jos ne ovat hoidon kannalta välttämättömiä. Ja puhelimesta ne luontevimmin löytyy jos on löytyäkseen. Kuten tuossa alempana mainittiin, SOS-ranneke on hyvä mikäli omaat jotain erikoisempaa vaivaa mikä on syytä ottaa huomioon.
Tiedotus onnettomuussa olleen uhrin omaisille taas ei ole niitä Aatami-luokan tehtäviä onnettomuuspaikalla, sen hoitaa poliisi sitten kun on sen aika, ts. kun uhrin henkilöllisyys on varmistunut ja on jotain kerrottavaa. Ja siihen tarvittavat yhteystiedot he saavat kyllä kaiveltua sitten muualtakin kuin penkin alta. He eivät soita tyyliin: miehesi on joutunut onnettomuuteen osoitteessa XX. Ei, emme tiedä selviääkö hän.

Jos murehdit saamastasi hoidosta etukäteen, suosittelen rahapussiin tai missä sitten ajokorttiasi säilytätkin, pitämään mukana verenluovutuskorttia josta selviää veriryhmä sekä sama nimi joka on ajokortissa (jokainen m-pyöräilijähän on käynyt luovuttamassa verta, ONHAN?) sekä elinluovutustestamenttia (taas sama nimi mikä kahdessa edellisessä läpyskässä) mikäli tunnet siihen tarvetta.
Ammattitaitoinen pelastushenkilöstö kyllä klaaraa sen mikä suinkin vain on tehtävissä.

PS. Ns. huvin vuoksi tai puhelinnumeron toivossa ei palolaitos lähde satulaa irrottelemaan onnettomuuspaikalla. Onhan siellä akku, ja sen he etsivät mikäli tarpeelliseksi kokevat.

Eli vastaukseni kyselyyn on se että en koe siitä olevan mitään hyötyä, varsinkaan kun pyöräni lähtee kohta käymään ulkomailla ja minä itse taas jään kotimaahan.

e: tarkenneltu hieman.

Kuten tuossa ylempänä jo sanottiin, ICE on siis sitä varten että auttaja löytää tarvittaessa yhteystiedot josta voi kysellä uhrin mahdollisia lääkitys/allergia/terveystietoja jos ne ovat hoidon kannalta välttämättömiä.
Tiedotus onnettomuussa olleen uhrin omaisille taas ei ole niitä Aatami-luokan tehtäviä onnettomuuspaikalla, sen hoitaa poliisi sitten kun on sen aika, ts. kun uhrin henkilöllisyys on varmistunut ja on jotain kerrottavaa. He eivät soita tyyliin: miehesi on joutunut onnettomuuteen osoitteessa XX. Ei, emme tiedä selviääkö hän.
Punainen Risti. Jostain kumman syystä lähimmät omaiset ovat usein ne, joilta nämä tiedot nopeimmin löytyvät. Tietojen luovutus virallisilta tahoilta ei aina ole aivan yksinkertainen juttu eikä nopein konsti. Tahoja saattaa vieläpä olla useita, työterveyshuolto, julkinen terveyshuolto ja niin edelleen.

Niin, tuo Punaisen Ristin SOS-ranneke on sekin edelleen aivan pätevä kapistus.

Nuorena poikana, joskus 70-80- luvulla oli muotia merkata veriryhmä kypärään.
Esim. Arh+
Silloin pidettiin myös SOS-ranneketta.

Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".

Eikös varmin olisi pitää homma yksinkertaisena.
Merkinnät pottaan ja ranteeseen.

Esim. Arh+

Muutama jäsen tässä topiikissa aiemmin jo kritisoikin sitä että satulan "alus", muut "jemmapaikat" tai taskussa oleva lompakko eivät välttämättä ole "takuuvarmoja paikkoja".

Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...

Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus.

Eh..

Ajattelin tuossa, että olen jo liian vanha suistumaan tieltä yksinäni ja jos taasen joku päättää teilata mut muutenvain, niin siinä tapauksessa on muitakin sitten paikalla hoitamassa tarvittavan hoidon, joten jätän itse tämän homman sikseen..

Aihetta ei viel unohdettu
smile_org.gif

Joskus lähiomaisen kiinni saaminen voi olla hankalaakin.
Viranomaisilta kesti n.10t ennen kuin saivat tiedon perille.
Nykyisin ihmisillä työsuhde puhelimia ja eletään paljon avoparisuhteessa.
Kypärään tämä tieto olisi ilmeisesti paras laittaa.

Keskustelua aiheesta olisi kumminkin jokaisen hyvä käydä vaikkei tietoja mihinkään kirjoittelisi. Tietäisi ainakin ne tutut ajokaverit mihin soittaa jos onnettomuus sattuu tienpäällä

Mitäs jos liikuskellaan vaikka työajoa autolla ja joku ajaa päälle? Tai kävellään kaupungilla ja joku ajaa päälle? En ole koskaan huomannut että jollain olis kypärä ja mopon penkki mukana, varsikin jos muut ajokamppeet on jossain työpaikalla esim.
Jos poliisi löytää raadon jostan, niin lompakonhan ne ettii henkkareiden toivossa. Jos laittaisin ice- tietoja jonnekin, niin kyllä ne lompakossa olisi, siinä missä ajokorttikin. Se on kuitenkin aina mukana, ajettiin sitte mopolla tai autolla tai lentokoneella.

ICE ajatuksena on hyvä asia hoitohenkilökunnalle sairaalassa, mutta ei tosiaankaan nsihoito (=ambulanssi) ala onnettomuuspaikalla soittelemaan kenellkään, eikä se edes ole tarpeen siinä tilanteessa. Tietoja tarvitaan vasta sairaalassa jossa potilaan tehohoito alkaa ja mahd leikkaushoito, joilloin esin allergia ja lääkitystiedot ovat tarpeellisia ellei jopa välttämättömiä. Sairaalassa on riittävästi hlökuntaa soittelemaan. Ja sairaalan se penkki EI tule mukaan. Myöskään amb ei ala penkkiä irrottelemaan onnettomuuspaikalla = ei tartte.

Joten virallisena suosituksena on ICE-tietojen pitäminen kännykässä tai taskussa esim laminoituna. Tila vie vähemmän kuin pankkikortti.

Gnome

Esim. Arh+

Pitemmälle jos historiaan mennään, niin veriryhmän voisi tatuoida myös kainaloon...

Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus.
"Jos palataan taas asialinjalle, niin olen itse miettinyt ns. Tuntolaattaa kaulaan johon olisi merkitty nimi, sos.tunnus, kansalaisuus ja veriryhmä. Esim. kultainen tällainen "kaulapanta" voisi olla ihan pätevä kapistus. "

Tällainen kpistus ON jo olemassa. SOS-ranneke/ketju. Saapi osta apteekista/SPR:n kaupasta. Siinä o kaikki tiedot tulen/vedenpitävääs nätissä paketissa ja inakin tuo rnneketju ei ihan hevillä katkea (kokemusta on). Minulla tuo ranneke kulke aina mukana reissusa niin kotimaassa kuin ulkomailla. Siitä löytyy KAIKKI tarpeelliset tiedot.

Gnome

En näe mitään hyötyä siittä että soittelevat sairaalasta pitkin poikin, soittelen sitten itse kun kerkiän tai muussa tapauksessa löytävät lompakosta elinluovutuskortin
idea3.gif

Kuvittelisin ton penkin alla olevan hyvä paikka, kun luulis että ne joutuu sen nyppään auki lippa tilanteen jälkeen jotta saavat akun navat irti(?)

Back