• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

IF, onko kukaan soittanut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JAKECBF
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Ifin toimistoissa on vähän homma hakusessa...
Joo, minä sain Ifistä yhden summan kahdelta eri henkilöltä eli ~400€ kaskosta XXlle...
Ainoa vaan, että toisen mielestä se oli koko vuoden hinta ja toisen mielestä 7 kuukauden
nixweiss.gif

Harmi vaan, ettei sitä saanut kunnon tarjouksena sitä vuoden hintaa.

Homma on niillä vähän enemmän kuin hakusessa...

Mutta jos joku saa sieltä ihan kirjallisen tarjouksen, joka on selkeästi halpa, niin kannattaahan siihen aina vedota.

Jotkut täällä puhuu että -70 luvulla olisi jo jonkunnäköistä "sukupuuttoa" yritetty ja sitten nämä -90 luvun alun 100 heppaset kuristukset mitkä täälläkin taisivat olla. Kuitenkin kun ensi ja tulevina kesinä katson ikkunasta ulos, niin siellä ne 10 ärrät vaan porhaltaa kahta sataa ohi
biggrin.gif
Toivotaan, että olet oikeassa. 70-luvulla ilmeisesti käytiin aika lähellä mopoilun loppua yli 100% tappoveron avulla. Kestihän se kolmisenkymmentävuotta, ennenkuin myyntimäärät nousivat siiiihen, missä nyt olemme. Välissä tosin oli ainakin yksi kunnon lamakausi. Mutta kovin suhdanneherkkä laji tämä kuitenkin on. Ja trendi tuntuisi nyt olevan, että kilokyykyt tehdään entistä harvemmille mahdolliseksi ajaa ja omistaa.

Tässä tietoa If:in vakuutuksiin tulleista muutoksista! Ennen muutosta: Täyskasko, syntymävuosi 76, kotikunta Varkaus, maksualue 5, ja maksuluokka 20. Kaikilla mausteilla, mm. lunastusturva, ja keskeytysturva. Omavastuu 150,-, bonukset 70%, ja asiakaskohtaista alennusta ja järjestön sopimusalennusta, molempia 15%. Vuosimaksu 889,59!! Nyt: samat ehdot, vuosimaksu 564,93! Elikkä aika hyvin putos vakuutusmaksut! Vähän kuiteskin tuntuu olevan Ifillä "pallo hukassa", kun 3! eri hintaa löytyy Ifin sivulta vakuutuksen hinnax! Kyselin näet vakuutuksen hintaa ass-postilla, josta tuli vastaus: Vuosimaksu 586,10,- Sitten katsoin vakuutuskirjaa, joka päivätty samana päivänä, kuin ass-posti, vuosimaksu 564,93,- Kolmas, SAMANA päivänä päivätty muutos vakuutuskirja, joka tulee kai perästä postin kautta kans, vuosimaksu 642, 10,- !! Oli maksu mikä tahansa edellä mainituista, hinta tippunut kivasti!? Laitoin muuten kyselyä, mikähän hinta OIKEA, EI oo tullut vastausta! Onnex mulla EI oo mikään tehokas urheilupyörä, niin tippu noi vakuutusmaksut!
tounge.gif
tounge.gif

Tällasta KASKOtarjousta IF:stä tänään:

Pyörä ZX-6R -04

Kasko on täyskasko, omavastuu 150€, lisäksi ilkivaltaturva, autopalveluplus ja lunastusturva. Hinnoissa huomioidaan luonnollisesti seisonta-ajat.

Bonukset 70% + 15% lisää liitolta

Vuosimaksu: 1,185.17€/6kk
eek.gif

Tähän siis vielä liikennevakuutus päälle!

MELKO ÄLYTÖNTÄ!?! Mut elämä on...
nixweiss.gif
Mulla sama pyörä ja kasko 277 €/6kk (70% bonus) ja liikenne 550 €/6kk (25% bonus). Näin ainakin 15.7. asti....... Kyllä tossa sun saamassa laskelmassa on nyt pieni virhe......

...Ifin toimistoissa on vähän homma hakusessa...
Joo, minä sain Ifistä yhden summan kahdelta eri henkilöltä eli ~400€ kaskosta XXlle...
Ainoa vaan, että toisen mielestä se oli koko vuoden hinta ja toisen mielestä 7 kuukauden
nixweiss.gif

Harmi vaan, ettei sitä saanut kunnon tarjouksena sitä vuoden hintaa.

Homma on niillä vähän enemmän kuin hakusessa...

Mutta jos joku saa sieltä ihan kirjallisen tarjouksen, joka on selkeästi halpa, niin kannattaahan siihen aina vedota.
Mulle tuli tänään nettiin vakuutuskirja xx:n kaskovakuutuksesta ja hinta 150€ omavastuulla ja 70% bonuksella VUOSIhinta on 428,04€.

sanoi:
Lainaa (Paarma78 @ Maalis. 15 2006,16:34)

Pyörä ZX-6R -04

Kasko on täyskasko, omavastuu 150€, lisäksi ilkivaltaturva, autopalveluplus ja lunastusturva. Hinnoissa huomioidaan luonnollisesti seisonta-ajat.

eek.gif

nixweiss.gif

Mulla sama pyörä ja kasko 277 €/6kk (70% bonus) ja liikenne 550 €/6kk (25% bonus). Näin ainakin 15.7. asti....... Kyllä tossa sun saamassa laskelmassa on nyt pieni virhe......

Kun ei ole virhettä (ainakaan toistaseks)! On tarkistettu vakuutusneuvottelijan kanssa ja myös puhelinpalvelusta. Tämä siis uudella hinnoittelulla, oletko "Kaltzu" varma että omasi on uudella vai onko se hinnoiteltu vanhalla systeemillä?

Tulipas tuossa just soiteltua If:lle, kun alkaa tämä vakuutushässakkä jo hieman hermostuttamaan... tai lähinnä siis se ettei varmuutta ole tullut asiaan ja kelit lämpenee koko ajan...
No mitäs hässäkkää ja hermostumista tässä hommassa nyt on, vaikka kuinka ajokelit lähestyvät? Porukka alkaa kuulostamaan siltä kuin vakuutuksia olisi irtisanottu ja uusia ei myönnettäisi. Eihän kenenkään tarvitse tehdä mitään muuta kuin ennenkään: Ilmoittaa vakuutusyhtiölleen seisonnan päättymisestä ja aloittaa kausi... Epäselvää lienee vain hintojen muutos, mutta alunperinhän jo vakuutusyhtiöt ilmoittivat yksi kerrallaan, että tehokkailla nousee ja miedommilla maksut laskevat. Miksi nyt moinen hässäkkä ja soittelut yhtiöihin? Se, että Pohjolalta ovat ainakin jotkut saaneet tehokkaisiinkin mopoihin halvempia hintoja ei liene pysyvä ilmiö. Ainakin olen kovin skeptinen asian suhteen. Eli ei asiassa ole tapahtunut mitään ennakolta arvaamatonta, kun tietoja maksuperusteiden muutoksista alkoi tihkua viime vuonna. Miksi nyt on sitten hätä kädessä?
Ratkaisuja on kaksi jos meno ei miellytä, vaihtaa vakuutukset Pohjolaan ja toivoo, että alennusmyynnin sesonki ei jää lyhyeksi, tai vaihtaa pyöränsä reippaasti pienempitehoiseen. Jos ja kun vakuutukset tehokkailla pyörillä nousevat reippaahkosti voi kilokyykkyjen tai vastaavien kysyntä kuitenkin tipahtaa radikaalisti ja käytettyjen hinnat sen mukana...
Vaikka yhden kesän seuraisikin vakuutusten hintakehitystä vähän kalliimmalla vanhassa yhtiössään, ei siinä välttämättä menetä läheskään niin paljon kuin siinä tapauksessa, että ostaa nyt uuden/uudehkon kilokyykyn joiden hinnat mahdollisesti romahtaa parin vuoden sisällä vakuutusmaksujen valtavan nousun takia. Esimerkiksi Ruotsin tasolle, siinä olisi moni poika totinen parivuotiaan tehohirviönsä kanssa, kun markkinat hyytyisivät täysin tehomallien osalta. Hieman on pirujen maalaamista seinille, mutta mielestäni ei lainkaan kaukaa haettu skenaario. Uskon, että vakuutusyhtiöiden ja viranomaisten mielestä superpyörien aikakausia saa päättyä. Tehorajat, katsastuspakot yms. ovat vain ajan kysymys. Ja aikaa ei luultavasti kulu kauaa, kunnes tehokkailla pyörillä ajaminen tehdään liian hankalaksi ja liian kalliiksi tavallisille perheensä elättäville duunareille. Tämä lienee vain alkusoittoa 10R:ien sukupuutolle.
Ei taida "turdus merudalla" olla tehokasta pyörää, tai sitten on mamma töissä IF:llä
biggrin.gif

No oli miten oli, niin minulla ainakin kiinnostaa tietää tarkasti vakuutushinnat ja nyt kun mitään varmaa tietoa ei ole vielä mistään tullut niin ei kai se nyt ole väärin jos haluaa tarkastella/kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöitä... olisi kai se tyhmää olla tiedustelematta ja sitten arvuutella mikäs olisi ollut halvin vaihtoehto
lookaround_orig.gif
Voipi ollakin, että If heittää vielä parhaimman tarjouksen, mutta mukava olisi saada vakuutusasiat selville ennen ajokauden alkua niin voisi keskittyä sitten olennaiseen
062802moto_prv.gif

sanoi:

Pyörä ZX-6R -04

eek.gif

nixweiss.gif

Kun ei ole virhettä (ainakaan toistaseks)! On tarkistettu vakuutusneuvottelijan kanssa ja myös puhelinpalvelusta. Tämä siis uudella hinnoittelulla, oletko "Kaltzu" varma että omasi on uudella vai onko se hinnoiteltu vanhalla systeemillä?
Mulla on tossa pöydällä 2.3. päivätty lasku ja sekä vakuutuskirjat, kait ne on sitten laskettu "vanhalla" tavalla..... Tuntuu vaan melko mahdottomalta että kaskon hinta ois noussu nelinkertaiseksi... Mutta mielelläni mä tällä hinnoittelulla vielä ajelen...
wink.gif

Tällä hinnoittelulla ajetaan vielä ensi vuoteen asti. Sitten homma kyrvähtää käsiin. Näin siis vanhoilla ifin kyykky asiakkailla.

Kyllähän se tuntuu mahdottomalta että kaskon hinta nousee yhtä-äkkiä 70%, mutta vakuutusyhtiö voi periä vaikka 300% korotuksen jos haluaa. Tähän ei ymmärtääkseni mikään laki käsiksi pääse.

Miksi vakuutusmaksuissa ei oteta tarpeeksi huomioon pyörän arvoa? Kotkassa ilmestyvässä ankkuri lehdessä paikallinen ifin johtaja ilmoittaa topakasti että mm. Goldwingin vakuutusmaksut alenee huomattavasti?! Mutta jos Goldwingin kaadat niin korjauslasku on varmasti kaamea. Miksi tätä ei ole huomioitu?

Välillä tulee vahvasti tunne että ruuvaa vaan jotkut kilvet kiinni, välttelee poliisia ja jos jotain sattuu niin kärsii omissa nahoissaan.

Nim. 6 vuotta mp:llä reilua ajoa, ilman yhtäkään onnettomuutta

Tämä viesti on kirjoitettu noin 2 promillen humalassa, mutta seison vahvasti tällä hetkellä sen takana.  
biggrin.gif

Edit. typoja

Ei taida "turdus merudalla" olla tehokasta pyörää, tai sitten on mamma töissä IF:llä
biggrin.gif

No oli miten oli, niin minulla ainakin kiinnostaa tietää tarkasti vakuutushinnat ja nyt kun mitään varmaa tietoa ei ole vielä mistään tullut niin ei kai se nyt ole väärin jos haluaa tarkastella/kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöitä... olisi kai se tyhmää olla tiedustelematta ja sitten arvuutella mikäs olisi ollut halvin vaihtoehto
lookaround_orig.gif
Voipi ollakin, että If heittää vielä parhaimman tarjouksen, mutta mukava olisi saada vakuutusasiat selville ennen ajokauden alkua niin voisi keskittyä sitten olennaiseen
062802moto_prv.gif
On mulla oma lehmä sen verran ojassa, että Blackbirdillä ajelen ja vakuutukset juurikin Iffissä. Silti en jaksa hermoilla "ennen kautta" Aloitan ajelut kuten ennenkin ja katselen kunhan pöly laskeutuu, mikä on edullisin. Pahoin pelkään kuitenkin, että tämä on tehokkaiden mopojen lopun alkua nykyisessä mittakaavassa.

sanoi:
Lainaa (Paarma78 @ Maalis. 17 2006,23:04)
Lainaa

Pyörä ZX-6R -04

eek.gif

nixweiss.gif

Mulla on tossa pöydällä 2.3. päivätty lasku ja sekä vakuutuskirjat, kait ne on sitten laskettu "vanhalla" tavalla..... Tuntuu vaan melko mahdottomalta että kaskon hinta ois noussu nelinkertaiseksi... Mutta mielelläni mä tällä hinnoittelulla vielä ajelen...
wink.gif

Uudella periaatteella laskuri tuli voimaan IF:llä 14.3. ja tuo minun tarjoukseni on siis tehty sillä. Eli tuo sinun laskusi on vanhalla systeemillä. Ymmärsin vain, että IF lähettäisi vanhoille asiakkaille päivitetyt laskut ensi kuussa jotka siis tulisivat heti voimaan!? Viisaammat kenellä varmaa tietoa vois vielä vahvistaa/kumota tän, etten nyt kauhiaa paniikkia tolla edellisellä kommentilla järjestä
cool.gif
...

No, eihän sinulla sitten ole mitään pelättävää kun ajelet tehottomalla ja painavalla prätkällä.
wink.gif
Ongelma on minulla ja muilla kyykkykuskeilla, joiden vakuutusmaksut voivat nousta, mutta katselen rauhassa, miten tilanne kehittyy.
Enhän minä itseni puolesta pelkääkään, vaikka huushollissa maksetaan oman pyöräni lisäksi vaimon ZX6R:n vakuutuksia. Olen joutunut bonukseni keräämään kaskooni ns. pitkän kaavan mukaan. Silloin kun olen ekan pyöräni ostanut, olisi vakuutusyhtiön konttorista naurettu ulos jos olisin esittänyt haluavani kaskoon lähes täydet lähtöbonarit. Ihmetyttää nyt vain tämä ruikutus jota nämä 20%/70% mopoilijat pitävät kun hinnat ihan _oikeasti_ taitavat nousta. Ihan alkuperäisten tiedotteiden mukaan, kun uutisia maksuperusteiden muutoksista alkoi julkisuuteen tihkua. Eivät vain ole koskaan maksaneetkaan oikeasti kalliita moottoripyörävakuutuksia.

Ja se on kyllä minunkin mielestäni järkevää odottaa rauhassa miten peli etenee, eikä tehdä paniikkiratkaisuja ja soitella kolmesta neljästä eri konttorista saman yhtiön tarjouksia alahuuli väpättäen. Kyllä se nyt vain on niin, että urheilupyörien määrää halutaan valtakunnassa vähentää ja raha puree parhaiten.

No, eihän sinulla sitten ole mitään pelättävää kun ajelet tehottomalla ja painavalla prätkällä.
wink.gif
Ongelma on minulla ja muilla kyykkykuskeilla, joiden vakuutusmaksut voivat nousta, mutta katselen rauhassa, miten tilanne kehittyy.
Enhän minä itseni puolesta pelkääkään, vaikka huushollissa maksetaan oman pyöräni lisäksi vaimon ZX6R:n vakuutuksia. Olen joutunut bonukseni keräämään kaskooni ns. pitkän kaavan mukaan. Silloin kun olen ekan pyöräni ostanut, olisi vakuutusyhtiön konttorista naurettu ulos jos olisin esittänyt haluavani kaskoon lähes täydet lähtöbonarit. Ihmetyttää nyt vain tämä ruikutus jota nämä 20%/70% mopoilijat pitävät kun hinnat ihan _oikeasti_ taitavat nousta. Ihan alkuperäisten tiedotteiden mukaan, kun uutisia maksuperusteiden muutoksista alkoi julkisuuteen tihkua. Eivät vain ole koskaan maksaneetkaan oikeasti kalliita moottoripyörävakuutuksia.

Ja se on kyllä minunkin mielestäni järkevää odottaa rauhassa miten peli etenee, eikä tehdä paniikkiratkaisuja ja soitella kolmesta neljästä eri konttorista saman yhtiön tarjouksia alahuuli väpättäen. Kyllä se nyt vain on niin, että urheilupyörien määrää halutaan valtakunnassa vähentää ja raha puree parhaiten.
Joopa joo, ennen oli miehet rautaa ja vakuutukset kalliita ja niitä maksettiin äärimmäisen kovalla työnteolla hankituilla rahoilla.

Minä en ainakaan näe tässä mitään syytä ennustaa tehokkaiden pyörien käytön vähenemistä johtuen _mahdollisesti_ kohoavista vakuutusmaksuista (kilpailu tulee puremaan kyllä jatkossakin).

Sitä paitsi ne joilla on ylipäänsä varaa hankkia/pitää/ajaa näillä uusilla ja tehokkaimmilla superbike luokan pyörillä on myös pääsääntöisesti varaa maksaa korkeampia vakuutusmaksuja jos ne nyt ylipäänsä tulevat oleellisesti nousemaan. Sen taas näkee vasta vuoden parin sisällä kun tilanne tasoittuu. Lisäksi porukka hommaa sadoilla ja tuhansilla euroilla kaikkea lisävarustetta pyöriinsä joka vuosi, putkea, power comanderia ja säätöjä penkissä. Kyllä siinä näistä kamoista tingitään ennen kuin laitetaan pyörä myyntiin.

Laita vaan ihan rauhassa turdus se kristallipallosi takaisin kaappiin.

sanoi:
Lainaa (Paarma78 @ Maalis. 18 2006,09:25)
Uudella periaatteella laskuri tuli voimaan IF:llä 14.3. Ymmärsin vain, että IF lähettäisi vanhoille asiakkaille päivitetyt laskut ensi kuussa jotka siis tulisivat heti voimaan!?

Eikö tähän tarvita vakuutuksen ottajan hyväksyntää? "Uusi systeemikö" sitten päivittyy kaikille halusit tai et?

Alla mitä täältä keskustelupalstoilta asiaan liittyen löysin:

"mulle jopa rimpautettiin takas kun ei heti osanneet sanoa miten tuplaäksän kanssa käy..mutta tosta kuulemma tulee postia himaan kun pyörä on jo muutenkin iffillä..ja kuulemma hinnat laskee,ainakin mulla=)ja pyörä on -05 vm ja äijä 63,tuusulassa,tällähetkellä.. "

"Vanhojen asiakkaiden ei kuulemma tarvi tehdä mitään hinnan muutokset tulee jokaiselle automaattisesti... "

Viisaammat korjailkaa...

Näin minä sen ymmärsin, että IF muuttaa vakuutusten hintoja, olemassa olevien sekä uusien.

Käsittääkseni käytäntö on melko yleinen...

Varmaankin nyt on "paljon melua ja vähän villoja" eli muutostilanne on sekava. Pian kuitenkin kilpailu pakottaa vakuutusyhtiöiden hinnoittelun lähelle toisiaan.
Mutta nyt postiluukusta saattaa tipahtaa mitä tahansa. IF:n liikenne- ja täyskaskovakuutukseni olivat 70/70-bonuksilla viime ajokaudelle vuosimaksu 1100 e, josta talviseisonnan takia takaisin tuli 460 e, joten 6 kk ajokausi maksoi 640 e.
Nyt sitten tuli alkavalle ajovuodelle uusi lasku 1516 e. Reilu korotus siis! Soitin äimistyneenä IF:in, josta asian selvittelyn kerrottiin, että laskun saa repiä, uusi lasku noin 1000 e koko vuodelle (josta siis talviseisonta vähennetään aikanaan) on tulossa. Varmuuden vuoksi olen pyytänyt tarjouksen myös Pohjolasta.

Varmaan harrastavat "kalastelua" tuolla tavalla eli katsovat jos asiakas vaan maksaa mukisematta (jos ei ole tietoinen hintatasosta) ja sitten jos valittaa, niin antavat vakuutuksen halvemmalla.

Back