Heipä hei.
Pyörä on Yamaha XJ 600 Diversion, vuosimallia 1992.
Ensiajot tälle kesälle venähtivät Juhannukselle ja eilen sateessa ajaessa hiukan ennen määränpäätä pyörästä hävisi virrat kesken ajon. Katsoin sulakkeet ja Ignition sulake oli lauennut. Kun nyt matkaa oli jäljellä enää 15km, päätin koittaa varasulakkeella, mutta se meni samantien käynnistyksessä.
Pyörä jäi sinne ja tänään oli toiveena, että sen verran olisi kuivanut, että olisi saanut liikkeelle. Uudella sulakkeella lähti käyntiin, mutta 20m ajon jälkeen taas laukesi. Nyt ei enää satanut, mutta kosteata tuolla pihalla on ollut jatkuvasti.
Irrottelin vähän katteita ja tarkistelin silmämääräisesti liittimiä. Pitäisi vielä ottaa tankki irti, että näkisi sinnekin alle ja seuraavaksi ajattelin tarkastaa tappokytkimen/avata tuon käynnistysnapin laatikon.
Tässä välissä kuitenkin mielelläni ottaisin ideoita ja neuvoja, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään ja miten.
Itselle tuli mieleen joku kulunut johto/herkkä liitin, jossa nyt on jokin kosketushäiriö ja pienessä tärinässä menee oikkariin.
Huoltomanuaali löytyy ja siellä kytkentäkaaviot, joiden perusteella koitin noita tarkistettavia kohteita valita. Kuinka todennäköistä lienee, että vika näkyisi ihan ulkoisesti. Yleismittarikin löytyi kyllä penkomisen jälkeen mökiltä.
Kiitoksia neuvoista!
<Lisätty>
Katteet purettu ja koiteltu katsella johtoja ja liittimiä, mutta mitään ulkoista vahinkoa en vielä ole mistään löytänyt. Osa liittimistä kyllä on täysin suojaamatta, mutta aika hyvin ne oli katteiden alla piilossa, eikä aikaisempina vuosina ole mitään ongelmia ollut.
Pyörä on Yamaha XJ 600 Diversion, vuosimallia 1992.
Ensiajot tälle kesälle venähtivät Juhannukselle ja eilen sateessa ajaessa hiukan ennen määränpäätä pyörästä hävisi virrat kesken ajon. Katsoin sulakkeet ja Ignition sulake oli lauennut. Kun nyt matkaa oli jäljellä enää 15km, päätin koittaa varasulakkeella, mutta se meni samantien käynnistyksessä.
Pyörä jäi sinne ja tänään oli toiveena, että sen verran olisi kuivanut, että olisi saanut liikkeelle. Uudella sulakkeella lähti käyntiin, mutta 20m ajon jälkeen taas laukesi. Nyt ei enää satanut, mutta kosteata tuolla pihalla on ollut jatkuvasti.
Irrottelin vähän katteita ja tarkistelin silmämääräisesti liittimiä. Pitäisi vielä ottaa tankki irti, että näkisi sinnekin alle ja seuraavaksi ajattelin tarkastaa tappokytkimen/avata tuon käynnistysnapin laatikon.
Tässä välissä kuitenkin mielelläni ottaisin ideoita ja neuvoja, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään ja miten.
Itselle tuli mieleen joku kulunut johto/herkkä liitin, jossa nyt on jokin kosketushäiriö ja pienessä tärinässä menee oikkariin.
Huoltomanuaali löytyy ja siellä kytkentäkaaviot, joiden perusteella koitin noita tarkistettavia kohteita valita. Kuinka todennäköistä lienee, että vika näkyisi ihan ulkoisesti. Yleismittarikin löytyi kyllä penkomisen jälkeen mökiltä.
Kiitoksia neuvoista!
<Lisätty>
Katteet purettu ja koiteltu katsella johtoja ja liittimiä, mutta mitään ulkoista vahinkoa en vielä ole mistään löytänyt. Osa liittimistä kyllä on täysin suojaamatta, mutta aika hyvin ne oli katteiden alla piilossa, eikä aikaisempina vuosina ole mitään ongelmia ollut.
Viimeksi muokattu:
