• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ikävää julkisuutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minä org
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilannetajusta se viime kädessä on kiinni.
Valtaosalta se vaan tuntuu puuttuvan.
En kyllä yleistäis tota että VALTAOSALTA puuttuis tilannetaju. Kyllä pääkaupunkiseudulla ainaki motoristeista jotka olen nähny samaan suuntaan menossa tai muuten vaan huomannu vastaantulijan kaistalla niin ylivoimainen enemmistö on ajanut täysin kohtuuden rajoissa liikenteen mukana, tai parinkympin ylityksellä ohittanu jotain ajoneuvoa.

Jos valtaosalla puuttuis tilannetaju ni eiköhän niitä kuolemia sattuis 3-4 päivässä siinä tapauksessa.

Mutta kyllä muutamia tapauksia oon nähny jossa ruuhka-aikana idiootit rupeavat keulimaan liikennevaloissa autojen keskellä ku jättävät eka vähä tyhjää siihe auton ja pyörän väliin. Se onki hauska tilanne ku se edessä ajava auto nykäsee jonku jalankulkijan takii jarrut pohjaan just ku alat keulimaan. Siinä voi tulla äitiä ikävä
wink.gif

Saatiin kohellus loppumaan 70-luvulla kunnon tappoverolla ja jotain vastaavaa saadaan nykyisinkin jos tahti jatkuu samana ja pahenee.
Siis mikä kohellus? EMPY-tilasto näyttää tässä vaiheessa kautta aikas hyvältä. Eikä noi veroasiatkaan enää tänä päivänä ole niin yksinkertaisia, kun meillä on tuo EU. Ja mikä tärkeintä, verot ei koske kilvettömiä pyöriä.

Tilannetajusta se viime kädessä on kiinni.
Valtaosalta se vaan tuntuu puuttuvan.
En kyllä yleistäis tota että VALTAOSALTA puuttuis tilannetaju. Kyllä pääkaupunkiseudulla ainaki motoristeista jotka olen nähny samaan suuntaan menossa tai muuten vaan huomannu vastaantulijan kaistalla niin ylivoimainen enemmistö on ajanut täysin kohtuuden rajoissa liikenteen mukana, tai parinkympin ylityksellä ohittanu jotain ajoneuvoa.

Jos valtaosalla puuttuis tilannetaju ni eiköhän niitä kuolemia sattuis 3-4 päivässä siinä tapauksessa.

Mutta kyllä muutamia tapauksia oon nähny jossa ruuhka-aikana idiootit rupeavat keulimaan liikennevaloissa autojen keskellä ku jättävät eka vähä tyhjää siihe auton ja pyörän väliin. Se onki hauska tilanne ku se edessä ajava auto nykäsee jonku jalankulkijan takii jarrut pohjaan just ku alat keulimaan. Siinä voi tulla äitiä ikävä  
wink.gif
Äitiä tai isiä ikävä: aivan sama, mutta eniten siinä vituttaa se että liikentestä tulee nykivää ja joustamatonta. Menis keulimaan tyhjälle tielle. Mielestäni olen aika vapaamielinen, mutta jossain se raja menee ja siinä se menee minulla kun muu liikenne alkaa kohtuuttomasti kärsiä yhden pellen tekosista.

HUOM HUOM!

tämä on siis uutinen kokonaan!! mä en ole niin hullu että alkaisin ihan itse kaivamaan verta nenästäni
biggrin.gif

tässä siis:

Uutisista:

"Moottoripyörällä poliisia pakoon
(12.07 14:54) Vuonna 1985 syntynyt kankaanpääläinen nuorimies tuomittiin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennerikkomuksesta Ikaalisten käräjäoikeudessa 960 euron sakkoihin. Nuorukainen kiihdytti poliisia pakoon suurella 600-kuutioisella moottoripyörällään Kankaanpään ydinkeskustassa 40 kilometrin rajoitusalueella paikoin 137 kilometriin tunnissa ja kantatiellä 60 kilometrin rajoitusalueella jopa 150 kilometriin tunnissa tämän vuoden huhtikuussa."

Miten näiden motskarimiesten kohellus saataisiin loppumaan? 90% kuskeista ajaa säännöllisesti ylinopeutta ja osa painaa yli 200 km/h ilman omantunnon tuskia.
Motskarimiehet ovat karskeja kundeja, jotka kuvittelevat nahkatakkiensa alla olevansa lain ulkopuolella. Onko mitään tehtävissä näiden sairaiden yksilöiden parantamiseksi?

Mistä uutisista toi on otettu? Luin kolmesta eri julkaisupaikasta ton saman jutun ja tota viimeistä kappaletta ei ole ollut missään muualla, muutakuin tän sun aloittaman viestiketjun ekassa kirjoituksessa, josta taaas muut ovat sitä kopioineet.

Tässä yksi paikka pikkuisen selailemalla. Lienee sama viesti, minkä olet tänne kopsannut päätellen noista päivä- sekä kellonaika merkinnöistä.

Onkohan se bomperi kummiskin kotosin Porista? hmmm... (porilaiset sanoo aina että "joku ajo miljoonaa ohitte")

Ei mua pelottannu yhtään ajella, vaikka taisin eilen ajaa samalla tielläkin kuin se kauhea kankaanpääläiskaahari kuussatasellaan.

Minut ohitti kotilolla satasen alueella nuori miekkonen, mulla oli vauhtia noin 90-95 km/h...
OT: No minkäs takia sinä ajoit alinopeutta, oliko olosuhteet huonot?
Mikäs kiire näin lomalaisella, ja ajokin menee lepposammin juuri tuossa nopeudessa ja sademetsät säilyy.
biggrin.gif

-Sergei-
Niin mut ku sä olet poikkeava jos sulla ei ole helvatan moinen kiire kokoajan. Yrittäisit nyt olla niinkuin muutkin, eiks joo.
biggrin.gif

Miten tässä enää uskaltaa tonnisella mennä maantielle kun kusiaiset menee miljoonaa.
No ajelet vaan sillä takavetokatumaasturillas, sellaisen sisällähän sinunkin pitäisi olla turvassa.
Pelkurit ajakoon vain niillä tappajakatumaastureilla ja -rekoilla. Minulle riittää prätkän lisäksi henkilöauto.  
wink.gif
Mies(?), joka ei tännekään uskalla loggautua kuin anonyyminä, ei liene pätevin mahdollinen sanomaan muita pelkureiksi.

confused_orig.gif
Miksiköhän en tuosta uutisesta löytänyt mitään yllättävää tai erikoista? Toki on valitettavaa,että vain pieni osa näistä päätyy lehdistön sivuille,sillä nämä jutut lisäävät lehtien myyntiä. Tosin jos onnistuneet paot kirjattaisiin lehteen,asia olisi jokapäiväistä ja uutis-arvo romahtaisi. Lain alkuperäinen tarkoitus ei ollut lisätä takaa-ajoja,mutta sen ansiota tämäkin on. (jos ei huomioida sitä 0,1% marginaaliryhmää joka pakenee poliisia muista syistä)
Toivottavasti ei ole suunnitelmissa lisätä vastaavia syitä poliisin arvostuksen laskemiseksi,sillä hehän eivät tätä aiheuttaneet.
nixweiss.gif

Back