Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa? Ehkä kielitaitoni tai käppyröidenlukukykyni ei riitä, mutta näyttäisi nuo K&N:ät olevan etenkin puhtaina erittäin hyvin virtaavia mutta suodatusteholtaan heikkoja.Niinpä niin, miksi moottorin valmistaja jakaisi muille kilpailuetua laittamalla pullonkaulaksi sellaisen filtterin, josta moottorin tarvitsema ilmamassavirta ei voi mennä läpi.
Niinpä. Mutta käppyröistä selviää myös se, että K&N virtaa etenkin puhtaana vielä huomattavasti paremmin.Lainaus tekstin loppupuolelta:
"The stock filter will flow MORE THAN ENOUGH AIR to give you ALL THE HORSEPOWER the engine has to give. And this remains true until the filter is dirty enough to trip the air filter life indicator. At that point performance will decline somewhat. Replace the filter and get on with it."
sanoi:One could interpret those filter test results in many ways, just ask K&N.
However K&N maybe a low flow resistant filter, it is also has a lower absorbing factor and that it is my criteria for selecting a filter, it must "trap" the grit.
Nothing "kills" an engine quicker than "grit" entering the cylinders.
Yes an interesting comparison. A cost comparison maybe also useful.
sanoi:For some reason, K&N have managed to pull off the greatest of "publicity stunts", as the name is synonymous with "performance" and "quality".
Let me tell you this folks... unless K&N is a sponsor and dumps big money into a team, there is NO professional race team in any racing discipline that uses K&N filters. They do not filter well, and you can get the same (or better) flow rates from stock filters and desgins of airboxes/intake tracts.
No one, and I mean NO ONE in the race industry who values their engines uses K&N. In fact, I wouldn't be surprised if the teams that ARE sponsored by K&N merely run the sticker on their cars/bikes, and not the actual filter; kind of like teams that are sponsored by "lesser" oils (as far as racing and performance are concerned) run the liveries and stickers, but actually use Mobil1 or Red Line.
Biggest waste of money, that K&N garbage.
Näin näkyis olevan. Vakuuttavanoloista tekstiä, mutta... aina kannattaa suhtautua varaumuksella. Kun on tullut luettua useampiakin testejä, joissa tulokset ovat olleet aivan päinvastaisia. Mainittakoon vielä, että omistamassani automerkissä on pelkällä putsarin vaihdolla saavutettu 2 - 4 hp:n tehonlisäys. Testaajina olleet niin viripajat kuin ihan yksityishenkilöt.Itselläni testissä pisti silmään se, kuinka paljon "likaa" pääsi K&N suodattimen läpi. Käsitykseni mukaan moottoriin sisälle pääsevä lika ei ainakaan hidasta moottorin kulumista.
Ja tällä putsarin vaihdollahan tässä tottakai tarkoitetaan puhtaan, uuden alkuperäisputsarin vaihtoa uuteen vapaavirtausputsariin, eikä esimerkiksi 20000 km ajetun alkuperäisputsarin vaihtoa vapaavirtausputsariin..?Näin näkyis olevan. Vakuuttavanoloista tekstiä, mutta... aina kannattaa suhtautua varaumuksella. Kun on tullut luettua useampiakin testejä, joissa tulokset ovat olleet aivan päinvastaisia. Mainittakoon vielä, että omistamassani automerkissä on pelkällä putsarin vaihdolla saavutettu 2 - 4 hp:n tehonlisäys. Testaajina olleet niin viripajat kuin ihan yksityishenkilöt.Itselläni testissä pisti silmään se, kuinka paljon "likaa" pääsi K&N suodattimen läpi. Käsitykseni mukaan moottoriin sisälle pääsevä lika ei ainakaan hidasta moottorin kulumista.
Ei, sillä tarkoitetaan 200tkm ajetun Niksipirkkasukkahoususuodattimen vaihtoa kanaverkkoon. Näinhän viripajat, esim. Howell, tekevät.Ja tällä putsarin vaihdollahan tässä tottakai tarkoitetaan puhtaan, uuden alkuperäisputsarin vaihtoa uuteen vapaavirtausputsariin, eikä esimerkiksi 20000 km ajetun alkuperäisputsarin vaihtoa vapaavirtausputsariin..?
Tämä tuntuu olevan yleinen tapa verrata vapaavirtausputsaria alkuperäiseen, siksi kysyin. Asiallisissa testeissä tietenkin verrataan puhtaita putsareita, mutta yksittäisten ihmisten testit tuppaavat olemaan vähän epämääräisiä.Ei, sillä tarkoitetaan 200tkm ajetun Niksipirkkasukkahoususuodattimen vaihtoa kanaverkkoon. Näinhän viripajat, esim. Howell, tekevät.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä tuosta ilmamassamittarista on hajonnut. Olen nähnyt useita hajonneita mittareita ja niistä on ollut joko lanka poikki tai sähköosat kyrvähtäneet. Kummallakaan ei ole ollut tekemistä ilmanputsarin kanssa.Eräässä autolehdessä oli 300-sarjan bemu kutoskoneella penkitetävänä. Siinä ihmettelivät koneen huonoa käytöstä ja syyksi paljastui rikkoontunut ilmamassamittari. Syynä heikkolaatuinen vapaavirtaus suodin...
Suora lainaus Bemaristi 2/04 artikkelista "Penkitettyä tehoa"Olisi mielenkiintoista tietää mikä tuosta ilmamassamittarista on hajonnut. Olen nähnyt useita hajonneita mittareita ja niistä on ollut joko lanka poikki tai sähköosat kyrvähtäneet. Kummallakaan ei ole ollut tekemistä ilmanputsarin kanssa.Eräässä autolehdessä oli 300-sarjan bemu kutoskoneella penkitetävänä. Siinä ihmettelivät koneen huonoa käytöstä ja syyksi paljastui rikkoontunut ilmamassamittari. Syynä heikkolaatuinen vapaavirtaus suodin...