• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

In memorian

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harri

New member
Alkaa ottaa päähän tuo in memorian osio. Käytän paljon uusia viestejä nappia ja aina silmille hyppää nuo samat in memorian viestiketjut.

Onhan se ikävää, kun onnettomuus sattuu. Voin ottaa osaa jokaiseen tapaukseen, mutta ei se virtuaalikynttilä oikeasti mihinkään auta.

Jos ei tuota osiota poisteta niin voisiko sen blokata jotenkin? Siis voisin itse jostakin asetuksista valita foorumit joita en halua nähdä uusissa viesteissä.

Tässä ikonboardin versiossa jota käytämme, ei valitettavasti ole oikeen toimivia filttereitä tarjottavaksi käyttäjille. Toivottavasti tulee paranemaan jatkossa.

Pääsyy miksi toi osio olemassa, on se että moni haluaa sen kynttilänsä kuitenkin verkkoon laittaa. Ennen tuota turvallisuusosio täyttyi noista kynttiläketjuista onnettumuuksien kohdalla, ja keskustelut jäivät sitten vähemmälle. Parempi näin päin ainakin omasta mielestäni, että noi kynttilät joista jotenkin tuli näköjään tänne tapa pysyy tuolla toisissa topiceissa, ja itse keskustelut sitten luettavissa turvallisuus / yleistä -osioissa.

Niin, itse olen siis kanssasi samaa mieltä näistä asioista.

Helppohan nuo on ohittaa, ja tehköön kukin miten haluaa. Vähän kyllä ihmetyttää, miksi vielä nyt on tarve laittaa kynttilöitä viimevuotisiin ketjuihin...

Entäpä jos vanhat ketjut poistettaisiin ko. osastosta? Kolarien ja onnettomuuksien tapahtumakuvaukset ja pohdinnat kiinnostanevat joitakin lukijoita pitkäänkin, mutta kynttiläketjut ovat mielestäni ajankohtaisia lyhyemmän aikaa, ehkä vain noin kuukauden tai pari tapahtuman jälkeen.
Sitten ne voisi poistaa ja jättää edesmenneet kaverit rauhassa päristelemään taivaallisia mutkapätkiä.
bowdown.gif

Entäpä jos vanhat ketjut poistettaisiin ko. osastosta? Kolarien ja onnettomuuksien tapahtumakuvaukset ja pohdinnat kiinnostanevat joitakin lukijoita pitkäänkin, mutta kynttiläketjut ovat mielestäni ajankohtaisia lyhyemmän aikaa, ehkä vain noin kuukauden tai pari tapahtuman jälkeen.
Sitten ne voisi poistaa ja jättää edesmenneet kaverit rauhassa päristelemään taivaallisia mutkapätkiä.  
bowdown.gif

Hän puhuu Asiaa!!

bowdown.gif

Hän puhuu Asiaa!!
Sopiva aika kynttilöille voisi olla vaikka kuluva kausi.

bowdown.gif

Hän puhuu Asiaa!!
Sopiva aika kynttilöille voisi olla vaikka kuluva kausi.
Samaa mieltä, itsekkin käytän tuota "uudet viestit" toimintoa ja aina välillä siellä on puoli sivua jotain viime vuotisia kynttiläketjuja ja jokaisessa sama tyyppi viimeiset viestit lisänneenä. Tulee mieleen että silloin on kynttilöitä "sytytelty" lähinnä viestisaldon kasvatus mielessä.

bowdown.gif
Hyvä idea. Mutta mun mielestä ne ketjut vois vaan lukita poistamisen sijaan, jolloin talteen jäis joku paikka mistä vois tarkistaa kunkin vuoden kuolemantapaukset ja palautella niitä mieliin. Tänne kun noi tuntuu aika nopeesti ja kattavasti löytävän.

Alkaa ottaa päähän tuo in memorian osio. Käytän paljon uusia viestejä nappia ja aina silmille hyppää nuo samat in memorian viestiketjut.

Onhan se ikävää, kun onnettomuus sattuu. Voin ottaa osaa jokaiseen tapaukseen, mutta ei se virtuaalikynttilä oikeasti mihinkään auta.

Jos ei tuota osiota poisteta niin voisiko sen blokata jotenkin? Siis voisin itse jostakin asetuksista valita foorumit joita en halua nähdä uusissa viesteissä.
Samoin pomppaa .. myydään sitä tai myydään tätä .. vaikka en
ole ostamassa yhtään mitään. Mutta niin se vain on, että
mualimassa on vaikka kuinka paljon asioita, jotka eivät itseä
kiinnosta juuri nyt tai kenties koskaan, mutta kaikkien niiden
asioiden kanssa vain täytyy tulla toimeen.

Yhtään onnettomuutta ei tule tekemättömäksi sillä, että täällä
on tuommoisia osioita - se on totta, mutta joillekin se merkitsee
aika paljon kuitenkin. Saattaa jopa olla, että joitakin tulevia
onnettomuuksia jää tapahtumatta, kun osa saattaa muuttaa
ajokäyttäytymistään tai huomaa, että itse asiassa heillä ei
sittenkään ole kiire erityisesti minnekkään. Mistä sen tietää? Vai
tietääkö joku - käsi ylös, jos tietää.

Mitä tulee erilaisten asioiden näkemiseen, niin silläkö muailma
paremmaksi tulee, että panee silmät kiinni. Asoita tapahtuu -
sekä kivoja, että ikäviä - valitettavasti.

Kaiken kukkuraksi nuo onnettomuuksien uhrit saattavat olla
kovin monenkin hyviä tuttuja ja osa porukasta ihan aidosti
haluaa muistaa heitä julkisesti. Pitäisikö Hesarista tai
sanomalehdistä yleensä poistaa kaikki kuolinilmoitukset? Tiedän
hyvin, että esim. jotkut kuolemaan liittyvät vitsit ovat jossain
elämänvaiheessa aika raskaita kuulla - itsellä ainakin oli
jokseenkin tylsää kuunnella kuolemajuttuja juuri silloin kun oma
läheinen oli kuollut. Mutta kuitenkin elämä on kohdattava
sellaisena kuin se oikeasti on - karkuunjuokseminen ei auta
yhtään eikä sekään auta, että panee silmät kiinni. Elämä on
elettävä sellaisena kuin se on - kaikkine hauskuuksineen ja
kurjuuksineen ja sekin on ihan pakko hyväksyä, että eri asiat
merkitsevät eri ihmisille ihan eri asoita ja niiden tärkeyttä on
sangen vaikea mennä muiden arvioimaan.

Itse kannatan sanavapautta - se on kaiken muunkin vapauden
perusta ja alku ja nimenomaan vaikka kaikki jutut eivät omasta
mielestäni niin kovin hauskoja olisikaan. Missä on sanottu, että
elämän pitää aina hauskaa olla. Aina vaan pitäisi bilettää -
juu en minä sitä vääränä pidä .. siitä vaan, mutta koittaa se arki
ennenpitkää ja silloin siihenkin pitäisi olla eväitä ja kykyä. Näihin
asioihin törmää sitten joskus ihan väkisin. Se tössähdys on sitten
hieman kevyempi, jos niihin on osannut aikanaan kasvaa.
Sitäpaitsi .. täällä on varmaan yli puolet aiheista sellaisia, joita
ainakaan minä en ole koskaan edes vilkaissut - ei vain tippaakaan
kiinnosta jarruttaako joku oikealla vai vasemmalla jalalla tai
mitä milloinkin on myytävänä tai pysyykö jonkun vaihde
päällä vai ei - mutta en mitenkään halua kieltää noita asoita
keneltäkään muulta.

Hyvä idea. Mutta mun mielestä ne ketjut vois vaan lukita poistamisen sijaan, jolloin talteen jäis joku paikka mistä vois tarkistaa kunkin vuoden kuolemantapaukset ja palautella niitä mieliin. Tänne kun noi tuntuu aika nopeesti ja kattavasti löytävän.
Nyt tuli asiaa, täysin samaa mieltä. Todella harmittaa joskus kun uusia viestejä on täynnä vanhoja ketjuja joihin yksi ja sama kaveri on käynyt laittamassa kynttelin poikineen
baaa.gif

Aiheet jotka jätetty auki: 5
Aiheet jotka suljettu: 54

Moderaattorit jatkanevat tällä linjalla sitten...
smile_org.gif

Back