Mikä noissa kiinan scalakopiossa tökki?
Tässä alla muutamat syyt. Yleisesti tuon kanssa joutui siis tekemään liikaa kompromisseja. Toki se on halpa ja toimii (tavallaan), mutta itsellä on sellainen luonne, että en jaksa säätää näiden kanssa, vaan maksan ennemmin enemmän euroja ja olen tyytyväinen, kuin että "ostan sieltä, mistä halvemmalla saadaan" ja sitten kiroan loppupeleissä kuitenkin tekemääni (halpaa) ostosta.
1) En tykännyt pitää laitetta koko ajan kypärässä kiinni, koska se aiheutti jo maantievauhdeissa melkoisia pyörteitä kypärän ympärille ja heilutteli päätä. Ja koska laite piti välillä irrottaa, niin samalla revin myös mikrofonit ja kuulokkeet irti, koska en pitänyt roikkuvista johdoista. Se meni sellaiseksi vekslaamiseksi, kun piti yrittää hakea kuulokkeille joka käyttökerralla oikeaa kohtaa, jossa ne eivät painaisi korvaa ja lisäksi sankamikrofoni oli aina tiellä; kypärää laitetettaessa ja sitä pois otettaessa. Lopulta se tippuili aina jonnekin ja piti aina kiinnittää uudelleen. (G4:t tulevat langallisella mikrofonilla, joka mahtunee paremmin umpikypärään)
2) Itse laitteen kiinnitys. Pari kertaa laite tippui vauhdissa kypärän kyljestä irti. Jäi onneksi roikkumaan kuulokepiuhan päähän. Lopulta kiinnitin sen kypärässä varsin eteen, jossa se nyt on pysynyt, mutta jossa se tosiaan tekee pahat pyörteet, jotka pyörittelevät päätä ajon aikana.
3) Äänenlaatu. Jatkuva suhina, sähinä ja sirinä, jos linja oli auki. "Korjautuisi" varmaan, jos vaihtaisi pyörään mökäpöntöt kiinni

4) Ei VOX-ohjausta, vaan linja piti aina erikseen avata.
5) Ei bluetooth-laitteen ohjausta (esim. puhelimen mp3-soittimen ohjaus).
Meillä oli siis käytössä
nämä ja itse en ainakaan noita vertaisi Scalan laitteisiin puhumalla 'scalakopioista'.