• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

intercom kiinasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ktv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa on mahdollisuus joutua maksamaan tullille vähän alvia ja tullia? (jos jää tullipostiin)
Jos tilaisi yhden kerrallaan, niin tulisi ilman lisämaksuja.

Itselle tuli ilman tulleja kahden paketti, tosin kysyin jo tilatessa miten ilmoittavat arvon, sanoivat lähettävän lahjana.

Tilasin toisenkin setin veljen käyttöön..

Juu, itsellä kans tullut aina ulkomailta hyvin paketit. Tilasin eBaystä tuossa alkuvuodesta tuon bluetooth intercomin ja kun olen testaillut ominaisuuksia niin kaikki on toiminut kyllä hyvin ja volumen saa niin kovalle, että jos ei ajossa ole niin ei kestä edes pitää äänenvoimakkuutta niin kovalla. Särkyy korvat, joten luulisi kuuluvan ajossakin aika hyvin.

Kiinnitys sujui myös hyvin. Kypäränä Schuberth C3 ja kaiuttimille oli sopiva paikka johon ne sai kiinni ja samaten mikrofonin puomin sai juuri sopivasti pehmusteiden välistä. Mikään osa setistä ei paina päähän yhtään vaikka on uusi napakka kypärä päässä. Ei tunne yhtään että olisi itse asennettu kiina ihme pehmusteiden alla.

Olen tilaillut noista sekatavara kaupoista ulkomailta vaikka mitä sälää, on varmaan kymmeniä yli 100€ tilauksia niistäkin ja aina on tullut hyvin.

Juju on siinä että ulkomaiset kaupat yleensä merkitsevät paketit lahjoiksi jolloin niihin ei tarvitse merkitä arvoa välttämättä ollenkaan. Eipä tullikaan voi heittää vain hatusta arvoa jollekin tuotteelle kun eivät edes tiedä onko se uusi vai käytetty.

Aika paljon tosiaan on tullut tilailtua vaikka mistä ja ikinä ei ole vielä tullista meikäläiselle tullut mitään yhteydenottoja.

Itse tilasin noita
PUHELIMIA kerralla neljä kappaletta.

Sisätiloissa päässyt vasta kokeilemaan (kun on kaverit niin kiireisiä kesällä), mutta hyvin tuntuu tuohon rahaan toimivan.

Painan lisää tuloksia testilaboratoriosta kunhan saan lisää testailtua.
Tuli muuten kaikki 4 kpl kerralla, ja ilman tullia. *
033102bebe_1_prv.gif

Edit: Meni toimituksissa n. 10-12 päivää, viikonloppu mukaan lukien...

Tämä on varmaan hyvä. Mutta käyttää televisiokanava 24:n taajuutta johon pitäisi kait jokin toimilupa olla
"It uses a 500MHz frequency." http://www.ficora.fi/index/palvelut...luettelo/radiomikrofonintaajuudenvalinta.html

Tuossa on mahdollisuus joutua maksamaan tullille vähän alvia ja tullia? (jos jää tullipostiin)
Jos tilaisi yhden kerrallaan, niin tulisi ilman lisämaksuja.

Mun 2 x paketti jäi tullipostiin. Selvityspyyntö tuli kotiin. Netissä tein selvityksen ja 13€ (muistaakseni) tuli lisähintaa. Tosin paketin päällä oli, että lahja ja arvo 28$. Periaatteessa noilla tiedoilla olisi pitänyt paketin tulla kotiin. Jouduin kai jonkun pistokokeen uhriksi. En sitten viitsinyt alkaa vänkäämään, kun ei tiedä mitä lähettäjä on pakettiin raapustanut ja kuittikin oli isommalle summalle.

Mun 2 x paketti jäi tullipostiin. Selvityspyyntö tuli kotiin. Netissä tein selvityksen ja 13€ (muistaakseni) tuli lisähintaa. Tosin paketin päällä oli, että lahja ja arvo 28$. Periaatteessa noilla tiedoilla olisi pitänyt paketin tulla kotiin. Jouduin kai jonkun pistokokeen uhriksi. En sitten viitsinyt alkaa vänkäämään, kun ei tiedä mitä lähettäjä on pakettiin raapustanut ja kuittikin oli isommalle summalle.

No ilmeisesti sitten näinkin voi käydä. Todennäkösesti ne jotain pistokokeita sitte tosiaan tekee.. itelle tulee varmaan keskimäärin ainakin 2 pakettia kuukaudessa ympärivuoden ulkomailta.. ja yleensä aina kauempaa kuin euroopasta, eikä oo ikinä vielä tullu tullista mitään. Kaikki paketit tullu suoraan meikäläiselle. Ja summat on olleet lähes poikkeuksetta aina yli tuon tullin rajan.

Joo, tuskimpa itsekkään vänkäämään alkaisin kun tietäisin että oon enemmän niistä maksanut kuitenkin ku mitä paketissa lukee. Toivotaan vaan ettei osu kohdalle ainakaan minkään todella arvokkaan tilauksen kohdalla.

Paketti napsahti sitten postiin viime viikon lopulla ja kävin tänään hakemassa. Yllättävän siistin näköinen setti, laitoin lataukseen joten huomenna pääsee kokeilemaan toimiiko. Ei mitään tulleja, lahjana tuli ja arvoksi merkattu 16 taalaa. Saas nähä tekeekö niillä mitään.

Ketjusta innostuneena pistin äsken tuplasetin tilaukseen. Jännityksellä jään odottamaan, että minkälaista vastinetta saa 62€:lle. Huomaa muuten hyvin kevään lähestyvän, kun päivittäin yhä enemmän ja enemmän tulee selailtua .Org!a. :D

Tilasitko dealextremestä?? Jos tilasit niin kannattaa varata aikaa siihen että toimitus joskus tulee tänne... On meinaan ihan pikkasen paljon tökkinyt toiminta nykyään...

Tilasitko dealextremestä?? Jos tilasit niin kannattaa varata aikaa siihen että toimitus joskus tulee tänne... On meinaan ihan pikkasen paljon tökkinyt toiminta nykyään...

Tilasin eBaysta ja maksoin Paypalilla, joten on aika turvattua meininkiä. Tilausvahvistus tuli jo ja lupasivat laittaa postiin 24h sisällä.

Tilasin eBaysta ja maksoin Paypalilla, joten on aika turvattua meininkiä. Tilausvahvistus tuli jo ja lupasivat laittaa postiin 24h sisällä.

Itseä alkoi tämä kanssa kiinnostaa. Mitäs tuolle paketille tulee kuljetuksineen hintaa ebay:sta? Onko se tuo $77,50 vai tuleeko siihen vielä kuljetuskustannukset päälle? Jos ei sitä lasketa että saattaa jäädä tulliin.. :D

Lisäksi, voisiko joku valaista miten nuo kuulokkeet tulee kypärään kiinni, ei löytynyt googlella manuaalia eikä y-tubesta videota.. Tiedä vaikka joutuisi laittamaan itsekin tilaukseen. :thumbsup:

EDIT. Niin ja voiko tuota ladata suoraan pistorasiasta mukana tulevalla pistokkeella/muuntajalla? Sopiiko meidän pistorasiaan? Vai meneekö vain usbilla latailuks? Kiitos jeesistä jos jaksatte vastailla!

Viimeksi muokattu:

Mikäs sielä mukamas on tökkinyt,kolmas tilaus tehty ja aina on kuukauden sisään tullut paketti.
Viimesin tilaus tehty 28.2 ja tänään oli noudettavissa

Ketjusta innostuneena pistin äsken tuplasetin tilaukseen. Jännityksellä jään odottamaan, että minkälaista vastinetta saa 62€:lle. Huomaa muuten hyvin kevään lähestyvän, kun päivittäin yhä enemmän ja enemmän tulee selailtua .Org!a. :D

Voisitkohan laittaa linkin siihen settiin minkä tilasit?

Tuossahan tuo tuli jo kertaalleen linkitettyä, mutta kertaus ei ole pahasta. Nykyisellä valuuttakurssilla siis tuo eBayn setti eli 77,50 taalaa kääntyy 62€:ksi, postikuluja ei ole. Installoimisesta ei ole mitään käryä, tokkopa tuohon mitään ihan järjettömiä vaaditaan? :)

Itsellä käytössä sama setti, minkälaiset korvatulpat mahtais toimia tuon setin kanssa?

Itsekin tilannut Kiinan suunnalta monta kertaa ja lähes poikkeuksetta ovat olleet jonkin verran yli sen summan, minkä jälkeen pitäisi ryhtyä maksamaan veroja ja tulleja. Ainoa kerta, kun olen joutunut noita tulleja/veroja maksamaan, on ollut, kun tilauksella oli vähän kiire ja päädyin etanapostin sijaan Fedexin toimitukseen. Fedexiltä tuli sitten jo seuraavana päivänä maili (ja perään vielä ihan fyysinen kirjekin), että minulle on tulossa paketti ja kun se saapuu Suomeen, niin he toimittavat speksit, jonka jälkeen minun pitää käydä tekemässä ilmoitus tullin palvelussa, jotta Fedex pystyy vapauttamaan paketin jakeluun. Tilauksen arvo oli vähän yli 100 euroa ja siellä oli kamerasälää, joten maksuja tuli muistaakseni jotain 30-40 e ostohinnan päälle. Ebay-tilaukset (arviolta vähintään 20 tilausta) ovat poikkeuksetta tulleet lähipostiin saakka riippumatta laatikon koosta tai siitä, mitä siihen päälle on kirjoitettu.

Yleisenä kommenttina se, että meillä oli viime kesänä kiina-intercomit käytössä ja täksi kesäksi ne vaihtuvat Scalan G4:iin. Kiina-laitteisiin meni hermot useaan otteeseen kesän aikana ja maksan mielelläni siitä sielunrauhasta, että ei tarvitse niiden kanssa enää pelata.

Itsekin tilannut Kiinan suunnalta monta kertaa ja lähes poikkeuksetta ovat olleet jonkin verran yli sen summan, minkä jälkeen pitäisi ryhtyä maksamaan veroja ja tulleja. Ainoa kerta, kun olen joutunut noita tulleja/veroja maksamaan, on ollut,
Toisilla onnistuu, toisilla ei. Meitin hyvään tuuriin kuuluu maksamisen ihanuus. Jokainen "tullin"-rajan ylittänyt paketti on päässyt kartuttamaan valtion kassaa.
Mikä noissa kiinan scalakopiossa tökki?

Mikä noissa kiinan scalakopiossa tökki?

Tässä alla muutamat syyt. Yleisesti tuon kanssa joutui siis tekemään liikaa kompromisseja. Toki se on halpa ja toimii (tavallaan), mutta itsellä on sellainen luonne, että en jaksa säätää näiden kanssa, vaan maksan ennemmin enemmän euroja ja olen tyytyväinen, kuin että "ostan sieltä, mistä halvemmalla saadaan" ja sitten kiroan loppupeleissä kuitenkin tekemääni (halpaa) ostosta.

1) En tykännyt pitää laitetta koko ajan kypärässä kiinni, koska se aiheutti jo maantievauhdeissa melkoisia pyörteitä kypärän ympärille ja heilutteli päätä. Ja koska laite piti välillä irrottaa, niin samalla revin myös mikrofonit ja kuulokkeet irti, koska en pitänyt roikkuvista johdoista. Se meni sellaiseksi vekslaamiseksi, kun piti yrittää hakea kuulokkeille joka käyttökerralla oikeaa kohtaa, jossa ne eivät painaisi korvaa ja lisäksi sankamikrofoni oli aina tiellä; kypärää laitetettaessa ja sitä pois otettaessa. Lopulta se tippuili aina jonnekin ja piti aina kiinnittää uudelleen. (G4:t tulevat langallisella mikrofonilla, joka mahtunee paremmin umpikypärään)
2) Itse laitteen kiinnitys. Pari kertaa laite tippui vauhdissa kypärän kyljestä irti. Jäi onneksi roikkumaan kuulokepiuhan päähän. Lopulta kiinnitin sen kypärässä varsin eteen, jossa se nyt on pysynyt, mutta jossa se tosiaan tekee pahat pyörteet, jotka pyörittelevät päätä ajon aikana.
3) Äänenlaatu. Jatkuva suhina, sähinä ja sirinä, jos linja oli auki. "Korjautuisi" varmaan, jos vaihtaisi pyörään mökäpöntöt kiinni :)
4) Ei VOX-ohjausta, vaan linja piti aina erikseen avata.
5) Ei bluetooth-laitteen ohjausta (esim. puhelimen mp3-soittimen ohjaus).

Meillä oli siis käytössä nämä ja itse en ainakaan noita vertaisi Scalan laitteisiin puhumalla 'scalakopioista'.

Back