• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

iPhonen omistajille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja st3r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä kun sais vaikka
Symbian ^3 OS:lle version....
Alunperin meinasin tehä myös sille, mutta sitte tuli nää Windows Phone uutiset, nii lakkas mielenkiinto ko. plattaa kohtaan. Toisaalta käyttäjiäs ois, mutta ei oikee jaksa opiskella sellasta jonka oppimisesta ei oo jatkossa hyötyä.

Ehkä joku Java (j2me) versio vois olla sellanen mikä pelais kaikissa lopuissa luureissa. Pitää tutkia...

Android versio nyt jakelussa.

https://market.android.com/details?id=com.thoughtscloud

En oo vieläkään päässyt kokeilemaan laitteella, joten jopa todennäköistä että jotain pientä saattaa esiintyä eri laitteilla. Testatkaa ja raportoikaa jos jotain omituista pistää silmään.
ei löydy android marketista, mutta tuosta linkistä löytyy suoraan browserilla, en kuitenkaan saanut asennettua, pitäisi valita laite, mutta ei voi valita?

htc wildfire käytössä.

biggrin.gif
kun kert tuli puheeks..
biggrin.gif

ootko tekemässä windows mobile versioo?
voisin testailla, ois htc:t tytn2 mobile6 ja HD2 6.5 versioilla...

7 hankintalistalla kunhan tulee parempia versioita
thumbs-up.gif

Hitto, kaverin Galaxy S:llä sijainti meni jonnekki jenkkilään, ja siellä oli useampi kirjotus kohdassa "Spot on", eli 25m sisällä. Onko muilla ollut tälläsiä oireita? Ite ku katon tuolta tietokannasta, niin näyttäis kuitenkin ihan normaaleilta noi lokaatiot mitä on haettu.

Kai se on pakko hankkia joku käytetty androidi kohta.. ei kukaa haluais myydä edullisesti?
smile_org.gif

huuto.net:ssä on uusia zte bladeja vaikka kuinka monta 140 euron hintaan.
Paljoa ei kannata siis käytetystä maksaa.
Tai sit Saunalahdelta kytkynä huawei+mobiililaajakaistaliittymä 10eur/kk.

Suosittelen kokeilemaan myös sovellusta nimeltään Waze. Saanee kaikille alustoille. Pystyy piirtelemään omia reittejä, täppäämään kamerat, poliisit, ruuhkat ja onnettomuudet. Toimii jopa kohtalaisesti navigoidessakin. Lisäksi näkee muut käyttäjät tien päällä reaaliajassa.

Kokeilinkin tuota jossain vaiheessa. Ilmeisesti idea on jotakuinkin se, että ihmiset itse nauhottaa teitä ja ohjelma toimittaa niitä sinne waze:n tietokantaan. Josta he saavat sitten kootun navigointiaineiston, maksamatta navteqille tai muille karttadatan haltijoille mitään. Mielenkiintoinen hanke, mutta ainakin sillon kun kokeilin, tuntui olevan aika vaiheessa. Mielenkiintoinen ominaisuus toi että näkee muut tienkäyttäjät livenä.

Tänään hyväksyivät applella päivityksen Thoughts Cloudiin (kesti 1½ viikkoa), jossa lokaation taustapäivitys on defaulttina pois päältä. Sieltä asetukset ohjelman alta pystyy säätämään noita alertteja ja tuota lokaatiopävitystä. Ja pari muuta pientä käytettävyysjuttua tehty.

Latasin tuon waze ohjelman iphöneen ja poistin sen saman tien, tuntuu olevan vieläkin "vaiheessa" selasin karttaa omalta koti nurkalta ja katuja/teitä puuttuu sitten ihan h****tisti
crazy.gif

Että se siitä ohjelmasta, se voip olla että se on joskus tulevaisuudessa ihan toimiva ohjelma...
baaa.gif

Sitä odotellessa taidan ottaa sille muutaman
033102beer_1_prv.gif

Tulipahan hankittua tollane Dropad A8 android tabletti kiinasta, että pääsee kehittää ihan oikeen android laitteen kanssa. Tossa laitteessa ei oo GPS:ää, joten piti värkätä manuaalinen paikkatiedon syöttäminen.

Android marketista saa nyt uuden version, joka siis pelaa ilman gps:ääkin, ja tukee myös näitä push viestejä, kuten applen laitteetkin (cloud to device messaging).

Näissä tapauksissa tulee notification palkkiin ilmotus:
- jos joku lähellä kirjottelee jotain
- jos joku kommentoi sun juttua
- jos oot ite kirjottanut ketjuun ja joku kirjottaa sen jälkeen.

iOS laitteille on uusimmassa versiossa ominaisuus jolla voi rajata oman kirjotuksen aluetta, ja aikaa kauanko se on nähtävillä.

Kaikkihan on siis ilmasta eikä tartte rekisteröityä mihinkään.

Mä olen kerran nähnyt tollasen iPadin kun kaveri selaili google-maps'iä... voi juma, justiin niinko painettu tasainen studiovalaistu paperikartta ja kokoa tarpeeksi. Sellanen tohon tankin/tankkilaukun päälle niin alkaa toimia...
buttrock.gif
Jos siinä vaan olis gps, muttei ole, ja jos se olisi halvempi, paitsi ettei ole, että sen kehtais rikkoa yms. mopoillessa.

Mä olen kerran nähnyt tollasen iPadin kun kaveri selaili google-maps'iä... voi juma, justiin niinko painettu tasainen studiovalaistu paperikartta ja kokoa tarpeeksi. Sellanen tohon tankin/tankkilaukun päälle niin alkaa toimia...
buttrock.gif
Jos siinä vaan olis gps, muttei ole,  ja jos se olisi halvempi, paitsi ettei ole, että sen kehtais rikkoa yms. mopoillessa.
Onhan iPadissä gps paikannus. Reilulla 60€:lla siihen saa Navigonin koko Euroopan kartoilla. Joskus olen heittänyt sen auton kojetaulun päälle pystyyn. Aika hieno navigoida 10 tuuman näytöllä. Tuohon tankkilaukun karttataskuun vois olla hieno.
biggrin.gif

Tuosta Thoughts Cloudista:
- jos/kun käyttäjämäärä kasvaa niin olisiko mahdollista saada jaoteltua viestejä aiheittain malliin:
[x] Motorismi
[x] Pr0n
[ ] Kalastus
[ ] Angstaavat teinit

buttrock.gif
Jos siinä vaan olis gps, muttei ole,  ja jos se olisi halvempi, paitsi ettei ole, että sen kehtais rikkoa yms. mopoillessa.
Onhan iPadissä gps paikannus. Reilulla 60€:lla siihen saa Navigonin koko Euroopan kartoilla. Joskus olen heittänyt sen auton kojetaulun päälle pystyyn. Aika hieno navigoida 10 tuuman näytöllä. Tuohon tankkilaukun karttataskuun vois olla hieno.  
biggrin.gif
Ei niissä kaikissa kyllä ole ainakaan.. Ainakaan tuossa ekassa vanhimmassa jonka näin ei ollut. Se kyllä jotakuinkin pysyi autossa "kartalla" kun se paikallisti ilmeisesti gsm-verkosta tai jostain että missä kohtaa kaupunkia oltiin, mutta ei se tienny tarkkaan.

buttrock.gif
biggrin.gif
Ei niissä kaikissa kyllä ole ainakaan.. Ainakaan tuossa ekassa vanhimmassa jonka näin ei ollut. Se kyllä jotakuinkin pysyi autossa "kartalla" kun se paikallisti ilmeisesti gsm-verkosta tai jostain että missä kohtaa kaupunkia oltiin, mutta ei se tienny tarkkaan.
3G versioissa on GPS.
smile_org.gif

Back