Iridium tulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hepa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hepa

New member
Tuossa allrightin kuvastoa luin ja huomasin denson iridiumtulpat. Ovat hinnaltaan n. 20e/kpl, joka on tulpasta aikast paljon. Onko kellään kokemusta moisista tulpista ovatko hintansa arvoiset.

Kyllähän sitä näköjään saisi menemään rahaa noihin virittely juttuihin.
- dynojet 149e
- vapaavirtaus suodatin 64e
- iridiumtulpat 20 e/kpl = 80e
olisi n. 293 e ja siihen dynot ja asennukset päälle taitaapi olla 500e paikkeilla.
Siihen kun lisätään talvihuoltoon tarvittavat öljyt ja filterit jne... niin kyllähän siihen näyttää rahaa menevän.

Mutta lähinnä kiinnostaisi tietää onko iridium-tulpista kellään kokemusta?
smile.gif

Mulla oli edellisessä ja on tässäkin mopossa Iridiumit Allrigtistä.

En ole huomannut mitään sen kummempaa, kuin että mopo käynnistyy varsin luotettavasti, mutta en ole varma johtuuko se pelkästään tulpista vain onko se vain yksi osatekijä käyntiin vaikuttavissa osatekijöissä ja että ne kaikki ovat kunnossa (=ilmansuotimet, akun tehot, kaasarit ym.).

Ei niistä ainakaan mitään haittaa ole ollut, kuin että kalliitahan nuo pirut ovat

sad.gif

Jos tilaan Saksasta tavaraa niin voisi tilata ne samalla.
Vertailin hintoja hivenen ja seuraavanlaisia eroja

Saksa Suomi
tulpat cr9e 7,15 15,80 / kpl tarv. 4 kpl
öljyfiltteri 6,45 8,40
ilmanputsari 9,95 39,00
iridium tulppa 15,90 20,00 / kpl tarv. 4 kpl
yht. 108,60e 190,60e

Hinta laskettu siten, että molempia tulppia tarvitaan 4 kpl (vaikkei todellisuudessa molempia tarvitakaan). Saksan hintaan pitää lisätä 10-20e postikuluja riippuen liikkeestä mistä tilaa tavarat.

No postikulut saa suhteellisesti pienemmäksi vielä kun tilaa muuta tavaraa samalla tai tilaa kaverin kanssa kimppaan.

On muuten hauskasta tilaat miten suuren paketin tahansa Saksasta aina sama postimaksu.

No jään odottelemaan taas kommentteja miksi kannattaa tilata Suomesta ja suosia kotimaisia kauppiaita.

smile.gif

Hankin viimekesänä iridiumit Intruderiin eikä ole mitään moittimista.
wink.gif

Käynnistyy aina kuin palmun alta ja käy hyvin.
biggrin.gif

Mainoksessa luvattiin "tehoa" lisää mutta minä en oikein osaa siihen sanoa.
wink.gif

Kalliit olivat mutta kestävät myös pidempään?
cool.gif

Oletkos muuten sailori huomannut että nuo jenkkilän pojat aika usein valittelevat pyöriensä huonoa käynnistyvyyttä ?

Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia kummankaan Intikan kanssa, ehkä laatutulpilla on osansa ???

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Tammi. 02 2003,15:46)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Oletkos muuten sailori huomannut että nuo jenkkilän pojat aika usein valittelevat pyöriensä huonoa käynnistyvyyttä ?

Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia kummankaan Intikan kanssa, ehkä laatutulpilla on osansa ???[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Samaa olen miettinyt kun useassa topicissa on puhetta käynnistymis-ongelmista. Minun Intukka lähtee kuin palmun alta vaikka olisi seisonut pidemmänkin aikaa
wink.gif
.
Jenkkilässähän niillä on sinetöity se säätöruuvin paikka, eikö vain? Vaikuttaisiko se asiaan?
cool.gif

Minulla nyt säädöt sekaisin, koska vaihdoin ne K&N suotimet ja saksan poika ei ollut kyllä koskaan puhdistanut niitä alkuperäisiä
mad.gif
. Nyt pyörä saa kunnolla ilmaa ja säädöt laitettu firmassa tukeutuneiden filtterien mukaan niin siitä johtuu hienoiset käynnistys ongelmat tällä hetkellä.
confused.gif
. Mutta keväällä penkityksen jälkeen on varmasti taas entisenlaisensa
062802jumpie_prv.gif
.

Jep, jenkkilän pojilla on korkki siinä seosruuvin päällä ja ne on tosi laihalla. Itse porasin sen heti veks ja käänsi rikkaammalle samantien kun sain mopon käsiini.

Luulen ettei mene pahasti metsään jos vetäset näillä arvoilla seossäädöt aluksi. Etu: 2 3/4 kierrosta auki ja taka: 2 1/4 kierrosta auki.

Mä säädin itse seoksia senkin jälkeen kun mopo oli penkitetty, sillä se kävi liian laihalla. Mopo menee penkissä pirun kuumaksi, sillä penkin tuuletus (normaalisti) ei kuitenkaan vastaa ajoviiman jäähdytystä ja silloin se tulee säädettyä helposti liian laihalle. Normaaliajossa se käy taasen viileämpänä ja silloin rikkaampi seos on paikallaan.

Btw: meinaan kokeilla sitä että kääntelen seoksia vähän vuodenajan mukaan eli keväällä ja syksyllä rikkaampi seos ja sitten kesällä taas laihempi (n. 1/2 kierroksen toleranssilla).

Palatakseni tuohon tulppa-asiaan, niin ostin kesällä
Iridium tulpat Allrightista ja kyllä käynti on tasaisempaa
ja käynnistyminen helpompaa kuin Bilian "mitkä ne nyt
olikaan" tulpilla. Kestoasiaan en osaa ottaa vielä kantaa,
mutta aion kyllä aloittaa ensikauden samoilla tulpilla.
biggrin.gif

Ne "iridium"-tulpat ei kulu yhtä nopeasti ja pään muotoilu on myös hyvä. Mitkä hyvänsä uudet tulpat toimii yhtä hyvin uutena, mutta muutaman tonnin jälkeen se ero näkyy.

Hepalle kommentoisin, että siitä vain tilaamaan, vasta todellinen kilpailu tulee ajamaan tuollaisten osien hinnat alemmas Suomessa, ja aktiivinen webbitilaaja saa varmaan aina hieman säästöä, koska varastointi maksaa ja Saksan jälleenmyyjät on niin isoja firmoja, että ostot voi olla monikertaiset Suomalaiseen maahantuojaan nähden..

Jos haluaa maksaa palvelusta ja siitä että saa jotain heti, niin sitten Suomi-firmaan ostoksille.

Ainoastaan ORG-shopista tulee saamaan niin halvalla kuin mahdollista, sitä mitä sinne myyntiin otetaan
biggrin.gif
eek.gif

En oikeastaan voi sanoa itseäni aktiiviseksi Saksanmaan tilaajana. Olen kerran tilannut louisilta hanskat ja tehoputken.
Samat hanskat allwrongin kuvastossa maksaa 99e kun Saksasta sain alennettuna 34e, tälläistä alennusta ei saisi edes tingattuna. Toiseksi hankin tehoputken, mikä maksoi uutena "vain" 189e, tuohon hintaan en ole Suomesta nähnyt missään myytävän.

Toisaalta hankin kylläkin Dainesen ajo-asun Suomesta minkä hinnaksi tuli lähemmäs 1000 euroa.

Olen koittanut etsiä 4 eri kaupasta k&n suodattimen puhdistus-sarjaa turhaan. Saksasta sen olisi saanut muutaman päivän toimitusajalla.

Itse annan aina mahdollisuuden kotimaisille liikkeille ensin. Eli ilmoitin ajo-asun oston yhteydessä yhtenä vaihtoehtona on tilaus Saksasta. Tinkimisen ja jälkeenpäin vielä soitin ja tinkasin uudelleen sain hinnan mielestäni kohtuulliseksi. Palvelu oli enemmän kuin hyvää kiitos (storm ja bike world).

Huomasin, että tulpat maksavat esim. motonetissä saman 7,15e kpl kuin Saksan mp-liikkeissä, jolloin en tietenkään tilannut Saksasta.

Testasin myös Saksan muutamien liikkeiden palvelutasoa. Lähetin meilin www.louis.de, www.polo-motorrad.de sekä www.hein-gericke.de , jossa pyysin tarjoamaan itselleni ja vaimolleni ajovarusteita kuten kypärät, nahkatakki, nahkahousut, ajokengät, telttaa ja makuupusseja jne...

Annoin hintarajan per tuote. Ainoa joka vastasi oli www.polo-motorrad.de .

Tein lisäksi kyselyn bagsterin tankkisuojista ja tankkilaukuista. Lähetin kyselyn Suomeen ja Saksaa. Vastaus tuli ainoastaan Saksasta.

Ostan kyllä tuotteen aina Suomesta mikäli hinta on järkevä, mutta kymmenien jopa satojen eurojen ero tinkauksienkin jälkeen ei mahdollista sitä.

Harrastan kyllä hyväntekeväisyyttä, mutta en tässä mielessä.
smile.gif

Joo, ei sitä rahaa kenelläkään hukkaan heitettäväksi ole ja siksi en tuossa itsekään niin "patriootti" jaksa olla.

Tuollainen moninkertainen hintaero nimenomaan kangastuotteissa, kuten hanskat, saattaa johtua kylläkin valmistusmaaerosta ja jopa ns. "piraatti"tuotteesta. Kenpä tietäis. Eron ehkä huomaisi, jos tuotteet olisi rinnakkain katseltavissa ja kokeiltavissa. Pienemmät hintaerot kyllä ovat ihan loogisia volyymialennusten vuoksi.

Olen aika samoilla linjoilla kanssasi noista asioista. Tosiaan myös valikoimaa voi Saksalaisen ison jämyn olla helpompi pitää kuin rakkaan Suomalaisen nurkkatukkurin.

Jos tuonne ORG-kauppaan saadaan sopivia tuotteita, joita riittävän moni haluaa, niin ehkäpä saadaan eurojamme säästettyä edes hieman.
smile.gif

Back