• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

iridium visiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja excalibur22
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

excalibur22

New member
miten iridium visiiri eroaa tavallisista visiireistä
withstupid.gif

Siitä näkyy vaan yhteen suuntaan (kunnolla) läpi, ja se on cooool  
smile_org.gif

Iridiumia saa eri väreissä, esim peili(hopea), sininen, kulta. Yleensä ainakin noita.

Esimerkki

edit: Jep, ja totta on, että iridium on vasta-aurinkoon ajaessa pop. Yöllä sillä pitää sitten ajaa tosi hiljaa ja varovasti, koska sen läpi ei oikeesti nää kunnolla.

Ainakin minusta vähentää paremmin häikäisyä suoraan aurinkoon ajaessa kuin pelkkä tumma visiiri. Ja ainakin se näyttää hyvältä...

Siis iridium tarkoittaa peilipinnoitetta ja niitä on saatavana eri värisiä.
Ja vähentää tehokkaammin häikäisyä kuin visiiri ilman peilipinnoitetta.

Jup. Sinne visiirimuovin sisään on pistetty värillinen heijastava kalvo. Periaatteessa sisältäpäin tumman visiirin näköinen, ulkoa peili. Omaan Shoeihin pistin semmosen sinisen, perkeleen kallis, mutta eipä kaduta. Ei oo pahemmin tarvinnu aurinkolaseja sen jälkeen. Autokoulussa kyllä siihen malliin noista tummennetuista ja peilivisiireistä puhuivat, että semmosia laittaa vaan itsetunto-ongelmaiset kaahailijat jne. Kolme vuotta meni, ennekuin uskalsin itse alentua tuohon, eikä kaduta =)

Se kyllä on totta, että hämärällä noiden läpi ei nää juurikaan mitään, eli kirkas visiiri pitää säilyttää kakkosena varalla. Eihän kukaan kävele sateella aurinkolasitkaan päässä
biggrin.gif

edit: Jaa siihenhän ehti useampikin vastaamaan =) Mikähän oli kun ei näkyny mulla...

Kyllähän se iridium visiiri on makee
cool.gif

Niin kannattaa hommaa sellanen kypärä missä on visiirin pika irrotus niin ei tartte taiteilla visiiriä vaihtaessa.

Mikäs se sellainen pikairroitus on? Itselläni on ollut Shoei ja Arai ja molemmat on kyllä mun mielestä nopea irroittaa ja laittaa takaisin.

Ja se iridiumkalvo ei ole visiirissä sisällä vaan se on siinä päällimmäisenä etupinnassa. Siksikin naarmuuntuu aika herkästi.

Mutta hyvännäköisiä ovat ja mukavia kirkkaalla kelillä!!

Ja se iridiumkalvo ei ole visiirissä sisällä vaan se on siinä päällimmäisenä etupinnassa. Siksikin naarmuuntuu aika herkästi.
Kyllä Shoeissa ainakin sen kalvon pitäis olla siellä sisällä, en minä siihen ole mitään naarmuja saanut ja myyjäkin väitti samaa. En sitten tiedä, miten Araissa on.

Mikäs se sellainen pikairroitus on? Itselläni on ollut Shoei ja Arai ja molemmat on kyllä mun mielestä nopea irroittaa ja laittaa takaisin.

Mutta hyvännäköisiä ovat ja mukavia kirkkaalla kelillä!!
Mulla ei ole Shoeista, Araista ole kokemuksia niin en voi sanoa miten se vaihtaminen onnistuu.
Mä ostin täs jonninaikaa sit uuden kypärän missä visiirin vaihtaminen onnistuu todella helposti. Siinä (1)vapautetaan visiirin lukitusvipu ja (2)painetaan visiirin irroitus nappia.
Visiirin voi vaihtaa kypärä päässä jos niin haluaa eli tosi simppeli. Täs linkki kyseisestä kypärästä:
http://www.mcleodaccessories.com.au/products/m2r/m2r_mr1500.html

Ostin Suomy-kypärän, jossa oli Iridium-visiiri valmiina. Minusta mokomalla visiirillä ei tee mitään, sitähän ei voi sateella ja hämärässä käyttää (liian tumma) ja jollekin ulkonäyttävyydelle en taas anna mitään arvoa. Enkä viitsi joka reissuun ottaa kahta visiiriä mukaan.

Eli jos jollakin on virheetön normaali kirkas Suomyn visiiri, niin voin vaihtaa tuon siihen.

Ostin Suomy-kypärän, jossa oli Iridium-visiiri valmiina. Minusta mokomalla visiirillä ei tee mitään, sitähän ei voi sateella ja hämärässä käyttää (liian tumma) ja jollekin ulkonäyttävyydelle en taas anna mitään arvoa. Enkä viitsi joka reissuun ottaa kahta visiiriä mukaan.

Eli jos jollakin on virheetön normaali kirkas Suomyn visiiri, niin voin vaihtaa tuon siihen.
Älä, älä... Pimeelläki huomattavasti jännittävämpi ajaa ku o heti kerralla kunnon darkness kehissä. Tuskinpa se pimeys nyt niin sukkana tulee et joka snagarireissulla pitäs olla kaks pleksii mukana...

Mikä Suomyn malli sul o?

Itellä kanssa AGVeessä peilivisiiri niin oon tehyn sillai et pimeellä vedän visiiri auki ja kirkas linssiset turvalasit päässä
tounge.gif
Toimii aivan loistavasti!

Minusta mokomalla visiirillä ei tee mitään, sitähän ei voi sateella ja hämärässä käyttää (liian tumma) ja jollekin ulkonäyttävyydelle en taas anna mitään arvoa. Enkä viitsi joka reissuun ottaa kahta visiiriä mukaan.
Samaa mieltä. Näkyvyyden puolesta sopii vain päiväsaikaan aurinkoisella säällä körötteleville nössökuskeille ja ulkoasultaan menee samaan tyylikkyyden kategoriaan kuin vaikka Bilteman vaaleanpunaiset pyyhkijänsulat. Eli pahemmin kuin vahvasti teinituninghommia.

biggrin.gif

Perskeles, en ois arvannukkaa, että tässä vielä amis-tuning-kastiin tipahtaa! Mun mielestä toi on just hyvä auringolasien korvike ja kattaa sivuiltakin tulevan valon. Tähän asti oon todennu, että päiväsaikaan voi aina ajaa tuon kans, niin hämärää ei ole vaikka satais. Illat sitten tietty ei nää mitään, sillon vaihdetaan.

Kyllä Shoeissa ainakin sen kalvon pitäis olla siellä sisällä, en minä siihen ole mitään naarmuja saanut ja myyjäkin väitti samaa. En sitten tiedä, miten Araissa on.
Ainakin omassa visiirissä se iridiumkalvo on siinä pinnassa... Minullakin siis Shoein potta.

*REPS*
biggrin.gif
Kateuden peikkoko hyytävi veren?
Meinaat, että harrastuksessa, jossa keskivertoharrastajan harrastevälineet kustantavat 10000+euroa joku olisi kateellinen toisen mopomiehen muutaman kympin kirjavasta pleksinpalasta?

Voihan se niinkin olla.

Tässä tapauksessa tosin mainittu pleksinpala löytyy myös allekirjoittaneen hyllystä, joten kateuden peikon sijasta kommentti taisi tulla kokemuksen rintaääneltä.

Tässä tapauksessa tosin mainittu pleksinpala löytyy myös allekirjoittaneen hyllystä, joten kateuden peikon sijasta kommentti taisi tulla kokemuksen rintaääneltä.
No joo, mielipiteet sallitaan, kyllähän joku tykkää äidistäkin, vaikka useimmat tyttärestä. Huvitti vaan kirjoituksesi paatos
tounge.gif

Itse olen kokenut Iridiumin aivan loistavana valintana kirkkaalla säällä ja varsinkin vastavaloon (ilta-aurinko) ajettaessa. Silmät saa levätä kun ei tarvii siristellä. Yölläkin iridiumilla pärjää, vaikkei se suositeltavaa olekaan. Plussana on vielä se ulkonäkö, joka tietysti on makuasia sekin. Bilteman tuotteisiin en silti lähtis vertailemaan.

Mutta, radalla käytän kirkasta visiiriä kelistä riippumatta, sen läpi saa jotenkin paremman viestin radan pinnasta. Ihmettelin kerran miksi ajo ei suju ja tuntuu epävarmalta. Kun vaihdoin visiirin, niin epävarmuus katosi kuin taikaiskusta.

Back