Irroitusöljy

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millähän edullisella konstilla tuota saisi lämmitettyä kuten ketjussa pariin otteeseen mainittiin? Butaanipoltin sanoi sopimuksen irti ja saako sillä edes riittävästi lämpöä aikaiseksi. Nestekaasua löytyisi grilliä varten, mutta millainen poltin tuohon sopisi?

Semmoisella vekottimella, mikä kohdistaa sen lämmön sinne mihin se pitää kohdistaa ja nopeasti.
Tässä tapauksessa kaasuhitsipillihärveli on aika oiva kone kohteeseen.

Joku loivan liekin kone kuumentaa kohteen, mutta myös kaiken siinä ympärillä, joten suositan keinojen loputtua kunnon täsmälämpöä.
 
Itsellä on myöskin irroitettava vetokoukku saabissa. On ollut kiinni jo ostettaessa, eli vuodesta 2010. Syystä että tuota on tarvittu päivittäin muksujen pyörien kuskaamiseen tai peräkärryn vetämiseen. Odotan mielenkiinnolla jos joskus pitää saada tuo irti :jippikaijee:
 
Aikoinaan, kun olin autokaupassa töissä, niin mietin ihmisten hinkua saada ostaa reilu 100€ kalliimmalla irroitettava verokoukku, kun se kuitenkin jäi kiinteäksi koukuksi.
No, jokainen omalla tavalla...

Miula on Merssussa irroitettava Westfalian koukku ja kun ostin auton, niin öljyssä se irto-osa piti uittaa, että siitä sai toimivan värkin.
Onneksi se oli ostohetkellä pussissa takakontissa eikä omalla paikalla, oli se sen verran jumissa, että ei sitä paikoilleen saanut.
 
Crc 5-56 on hyvää tulee käytettyy kaikkeen voiteluun,ketjujen,takavanteen puhdistukseen kanssa aina käyttänyt,lähtee ketjurasvatöhnät eikä haalista niinku liottimet joskus tehnyt.
 
Itsellä on myöskin irroitettava vetokoukku saabissa. On ollut kiinni jo ostettaessa, eli vuodesta 2010. Syystä että tuota on tarvittu päivittäin muksujen pyörien kuskaamiseen tai peräkärryn vetämiseen. Odotan mielenkiinnolla jos joskus pitää saada tuo irti :jippikaijee:

Auto vuodelta 2003 ja ollut meillä muutaman kuukauden eikä hajuakaan milloin tuo koukku jäänyt paikalleen. Oikeastaan paremman tekemisen puutteessa aloin tuon kanssa pelleillä... No toisaalta ajatuksena itsellä, että vehkeitten tulisi toimia niin kuin on tarkoitettu.

Jälkikäteen ajatellen hiukan hölmöä edes aloittaa moinen homma kun auton uloin osa on kuitenkin varapyöräkotelo takaluukussa, paikallaan ollessaan koukku ei suoraan takaa katsoessa peitä kilpeä eikä muuta auton ulkonäköäkään miksikään oli sitten paikallaan tai ei.

Minkä verran tuollainen kaipaisi lämpöä? Tuottaisiko esim. tuollainen Puuilon toho riittävästi?

tohosarja_pv_pulloon.jpg
 
Aikoinaan, kun olin autokaupassa töissä, niin mietin ihmisten hinkua saada ostaa reilu 100€ kalliimmalla irroitettava verokoukku, kun se kuitenkin jäi kiinteäksi koukuksi.
No, jokainen omalla tavalla...

Miula on Merssussa irroitettava Westfalian koukku ja kun ostin auton, niin öljyssä se irto-osa piti uittaa, että siitä sai toimivan värkin.
Onneksi se oli ostohetkellä pussissa takakontissa eikä omalla paikalla, oli se sen verran jumissa, että ei sitä paikoilleen saanut.

Juurikin näin. Aina ottanut kiinteän koukun kun ei sen kanssa jaksa kuitenkaan pelata. Ja mieluiten Bosalin, se kun on taottu eikä pläkkipeltiä.
 
Tossa äkskolmosessa oli valmiina tehtaalla asennettu kääntyvä koukku. Rontissa on nappi jota painamalla koukku tulee esiin tai menee piiloon. Ajattelin että mahtaakohan se vuottakaan pelata meikäläisissa olosuhteissa. Kumma kyllä se on 7 vuotta toiminut ja toimii edelleen.

Ehkä tollanen kääntyvä on vähemmän arka lialle ja ruostumiselle kuin irrotettava. Irrotettava ei kuulosta hyvältä idealta, pitäis olla rontissa joku paikka sille missä se eli kolise eikä ajelehdi.
 
Minulla ollut nyt kohta kuusi vuotta irroitettava koukku letukassa,ilman ongelmia,tosin otan sen aina käytön jälkeen pois ja uuten se voideltiin kunnon rasvalla.Väliajat se on rontissa,,omassa pussissaan pikaremmillä kiinni nurkassa.No problem.
 
Niin ja siihen sitten päälle reilusti suihkuttaen tuotetta nimeltä CRC Rost Flash. Ensin siis kuumennusta, sitten jähdytystä ja pieni naputtelukin siihen lomaan, niin on hyvät mahdollisuudet ruosteisten pintojen irrota toisistaan.
Ääni tälle hiukan toisenlaisistakin hommista. Irroitin auton pakosarjan katkennutta pulttia, oli katkennut lohkon sisään. Pultissa oli jo reikä keskellä ja sellainen levittämätön väkästappi hiukan kiinni, mutta kun ei pyörähdä.
Lohkoa lämmittäen ihan vain kuumailmapuhaltimella pitkän aikaa ja sit tota Rost Flashiä pultin keskelle reikään, niin johan alkoi pyörähdellä. Jäähdytyksen lisäksi tuo sisältää irroitusainetta.
 
Sellainen tuli tuosta koukun irroituksesta vielä mieleen, että kokeiles piruuttas kevyemmällä (tavallisella) vasaralla, kovemmalla vauhdilla, saattaa saada äkkiä enemmän energiaa siihen impulssiin.
Tässä täytyy varmaan sitten resoluution heikkenemisen myötä sitten suojata puskuria ym. ympäröiviä elementtejä vaikka jollain vanerilevyn kappaleella ja jos kuulaan lyö, niin laittaa siihenkin joku tasainen (kuitenkin kova) metallinkappale väliin, ettei vasaran reunaosuman takia tule teräviä kuoppia kuulaan :)
 
Joskus peltikorjaamolla kuultua. Peräänajossa peräänajettava oli joutunut osaittain korvaamaan peräänajajan korjaukset koska oli ollut irroitettava koukku paikallaan, vaurioiden määrä suurempi koska koukku oli kiinni. Sitä en tiedä riitautettiinko asia, tuliko siitä ennakkotapausta vai jäikö yksittäiseksi tapaukseksi.
 
Joskus peltikorjaamolla kuultua. Peräänajossa peräänajettava oli joutunut osaittain korvaamaan peräänajajan korjaukset koska oli ollut irroitettava koukku paikallaan, vaurioiden määrä suurempi koska koukku oli kiinni.

No nyt on kyllä melkoista urbaania legendaa, uskoo ken tahtoo :p Ainoa syy moiseen lienee että edessäajavakin katsottiin syylliseksi osittain. Itse laillisen koukun paikoillaanolo tuskin tekee ketään syylliseksi.
 
Miekii oon kuullut korjaamoilta aika paljon juttuja.
Asiakkaat kuulee puolet jutusta ja siitäkin ymmärtää puolet väärin, niin legenda on valmis.
Parhaimpia oli ne, kun ukot innostui korjaamon kahviossa eivätkä tajunneet, että ne jutut kuului myös sinne huoltotiskille:thumbsup:
 
Tällä foorumilla en muuta odottanutkaan että juttu leimataan paskapuheeksi, täällä kun ollaan niiiiin kaikentietäviä että...

En jäänyt siihen keskusteluun kuuntelemaan miten kävi koska vakuutusyhtiön edustajat jäivät keskustelemaan asiasta, eikä se mua kiinnostanut kun en ollut kummassakaan autossa vakuutuksen maksajana. Urbaania tai ei, tämä keskustelu käytiin ja kerroin sen mitä kuulin, oli se jonkun mielestä bullshittiä tai ei.

Tieliikennelaki sanoo että irroitettava koukku on irroitettava silloin jos se peittää rekisterikilven, jos ei peitä niin lain puolesta se saa olla kiinni. Tämä on tiedossa mutta kuinka usein vakuutusyhtiöiden mielivaltaiset tulkinnat on perustuneet tieliikennelakiin?
 
Back
Ylös