Iso naku haussa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tmikki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tmikki

New member
Aikeissa aloittaa taas muutaman vuoden jälkeen tauon jälkeen mopoilu ja mielenkiintoa nyt näihin isoihin nakumalleihin esim gsx1400, cb1300, xjr1300 ym.

Aiemin ollut katettuja matkamalleja mm. k1200-1600gt, r1200rt, fjr, paneuropean ja wing.

Ihan vain hauskanpitoon lähiteille ja enää euroopan reissuihin ei into riitä.

Toki kokeilemalla asia avautuisi, mutta täältä maalta ei lähialueilta (seinäjoki-vaasa) monenlaista mallia löydy.

Kyytiläinen ei enää ole kiinnostunut, että yhdelle hengelle ilta/vkl ajeluihin pyörää haen.

Hintaluokka alle 10k

Mitat 185/90 jos sillä merkitystä ja polvikulma mielellään loiva ja istumaasento pysty.

Eli ehdotuksia tuollaisista 2000 luvun nakuista ja mielelään perusteluja sopivuudesta.

Voimaakin saisi olla 100hp:n pinnassa ja ylikin.

Ja tietenkin perusvarma tekniikka ja kohtuuhintaiset varaosat/huollot.
 
Viimeksi muokattu:
Kuis tuollainen tylsäpyörä kuin GSF 1250? Hyvä tarjonta ja edullinen ylläpidettävä, eikä vak.maksutkaan vie perikatoon :thumbup:
 
Isoja nakuja ollut useita, nyt tuo CB 1300:n, polvikulma tuolla mielestäni kohtuu jyrkkä tämmöiselle keskimittaiselle ja sopusuhtaiselle pullukalle (175/90) ;)
Paikat eivän kyllä puutuneet yhään 350km pätkällä ilman taukoja, tuon jälkeen tauko jokatapauksessa ainakin itselläni paikallaan muutenkin, kun pitää ainakin tankata...
Säädettävillä jalkatapeilla ja satulan muokkaamisella löytynee ajoasento pitemmillekkin kuskeille? Vakio satulalla jopa minulla yltää jalat maahan hyvin pysähdyksissä ollessa. Ensivaikutelma pyörästä oikein hyvä, ainakin minulle passaa tyyliltään ja näöltään oikein hyvin.
Isosta bandiitista kanssa oon tykännyt, joita ollut useampikin, mutta Hondan hivenen nykyaikaisempi tekniikka kiinnosti mm. vesijäähdytys ja ruisku, on muuten Honda ensimmäinen kikotin, jossa olen nähnyt ryypyn, vaikka on ruisku!?!
Uudemmissa bandiiteissa toki nuokin on, mutta Hondaa en ole aiemmin omistanut ja nyt kiinnosti se kokeilla, kun löytyi kohtuu kilometreillä oleva pyörä.
Bemarin K 1300 kiinnosti kanssa, mutta ei nyt tälläkertaa mahtunut budjettiin, kiinnostaisi kokeilla tuotakin mopedia.
 
Bemarin K 1300 kiinnosti kanssa, mutta ei nyt tälläkertaa mahtunut budjettiin, kiinnostaisi kokeilla tuotakin mopedia.
Myös vak.maksut on nuilla (uudemmilla) K-sarjasilla ihan toisissa sfääreissä ja pre -08 malleja kuulemma vaivaa kalliit ABS-viat => tipahti puimuri pois tuolta omaltakin listalta - ainakin vielä tällä kertaa vuosi sitten kun viimeksi oli pyörän hankinta ajankohtainen.
 
Suzuki B-King. Takavuosien tehokunkku nakuissa ja siinä ajettavuus/jarrut kohdallaan. Hinnat vaan on olleet noususuunnassa viime vuosina.
 
XJR on ihan hyvä jarruilta yms jousiltaan, sais vaan olla 2007 tai uudempi että olis ruisku, mutta ruiskuvehkeessä on ruma putki kun kaasariversioissa on parempi tuplaputkisto,(lyhyempi ja kaksipuolinen).

tosi sähkömoottorimainen kone, vääntää mutta ei ala raivoamaan.
 
Suzuki GSX 1400 ja Yamaha XJR 1300 on ne jotka myös näyttävät tyylikkäiltä oikeilta moottoripyöriltä,, ja juuri ne mallit joissa putket molemmin puolin takapyörää. Tosin kriteerit ja maku voi kuulemma olla erilainenkin joillain...
 
Ei kyllä voi mitenkään enää tänä päivänä suositella mehumaijoilla varustettua yksilöä, kyllä se jonkin sortin injectori pitää olla, esim. Hondan PGM-FI tms. Eikä raskaassa pyörässä ABS olisi myöskään mitenkään pahitteeksi :cruising:
 
Eipä kunnossa olevissa kaasareissakaan mitään vikaa ole. Kaasarikoneet alkavat olla jo vanhoja ja kaasareissa on kuluvia hienomekaanisia osia ja suuttimia ja tiivisteitä. Paljon ajettu pyörä ja kaasarit saattavat aiheuttaa iltapuhdetta. Ruisku on keskimäärin ehkä huolettomamampi.
 
Suzuki GSX 1400 ja Yamaha XJR 1300 on ne jotka myös näyttävät tyylikkäiltä oikeilta moottoripyöriltä,, ja juuri ne mallit joissa putket molemmin puolin takapyörää. Tosin kriteerit ja maku voi kuulemma olla erilainenkin joillain...

Juurikin näin alkuperäiset putket molemmin puolin ja muutenkin oltava alkuperäinen.
 
Itsellä vimosin kaasari oli sellainen joka aina syksyn kylmien tultua lopetti käyntiin lähtemisen. Ja koska kyseessä oli maxi-skode, niin sitähän ei sitten myöskään mäkistartattu => ajoreleet niskassa duunista kohti juna-asemaa. Juu, kotona starttiin pääsi lämpimästä tallista, duunissa joutui säilömään mopoa taivasalla :no:

Ja siellä toisella puolella tuo PGM-FI varustettu maxi seisoi 2 kautta putkeen ja yli-yli-vuotisilla bensoilla starttasi kuitenkin kuin palmun alta, ihan kuin ei ikuna olisi hibernaatiota viettänytkään, ei kakistellut, ei rykinyt, pata oli välittömästi start-napin painalluksesta taas käynnissä :)

Toki kunnossa olevien vehkeiden tulisi toimia, mutta kyllä tuo ruikku niin paljon huolettomampi on. Teknisesti toki monimutkaisempi ruiskupaineineen, suuttimineen ja lamda-antureineen, mutta myös käytöltään miellyttävämpi ilman ryyppyjä yms. Toki tämä on nyt vain henk.koht. mielipiteeni, vaan mistäpä muusta sitä kirjoittelisi kuin niistä, ketä kiinnostaa esim. jonkun serkun-kummin-kaiman huhupuheet :boring:
 
täältä kans vahva ääni r nine bemulle

mutta älä tapa sillä ittees. kävin pojan pyörää kokeilemassa ja on niin sika hyvä ajaa että melkein huutaa mm tyrnävän pottutasangoilla oleviin kurveihin vetämään koko ajan lujempaa ja lujempaa...... sika helppo pyörä ajaa
 
Milloin mahtaa ketjun aloittaja osallistua keskusteluun...

Täällä ollaan ja tällä hetkellä omaan makuun ja tarpeeseen Suzuki GSX1400 on ykköspaikalla.
Mutta XJR1300 ja CB1300 vielä mahdollisia.
Riippuu tietysti yksilöstä kunto, kilometrit, kulutusosat, hinta...

Suzukia menossa koeajamaan viikonloppuna.
 
Viimeksi muokattu:
täältä kans vahva ääni r nine bemulle

mutta älä tapa sillä ittees. kävin pojan pyörää kokeilemassa ja on niin sika hyvä ajaa että melkein huutaa mm tyrnävän pottutasangoilla oleviin kurveihin vetämään koko ajan lujempaa ja lujempaa...... sika helppo pyörä ajaa

Bemareita ollut R ja K ja luotettavia pelejä olivat. Toki ainakin alkupään K1600gt:t vähän äkkinäisiä kaasun käytön kanssa lähdöissä ja hitaissa nopeuksissa. R nine en ole kokeillut, mutta RT:itä ollut vm. -02, -06, -10 ja -14
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös