Iso naku, mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu..
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajettujen perusteella:

1) CB1300
2) MT-01

Olivat molemmat kyllä maukkaita pyöriä.

Itselläni sykähdyttävät kuitenkin enemmän nuo aidot ikäkausituotteet. Bonuksena tulee ajamisen riemu ja haaste jo maltillisemmissa haasteissa. Se mikä gikserillä on unettavaa voi Tuutilla laittaa virneen kypärään.

On sitten mahottoman hienoja laitteita valittavan, mutta kyllä pitkän ja tuskallisen harkinnan jälkeen järkisyyt puoltavat uutta BMW K1300R:rrää parhaan ulkonäön lisäksi:

K1300R_brickwall_m.jpg

TÄÄLTÄ löytyy vähän teknistä tietoa.

On sitten mahottoman hienoja laitteita valittavan, mutta kyllä pitkän ja tuskallisen harkinnan jälkeen järkisyyt puoltavat uutta BMW K1300R:rrää parhaan ulkonäön lisäksi:

(kuva)

TÄÄLTÄ löytyy vähän teknistä tietoa.
Tuo on kyllä siitä jännä pyörä, että se saa Super Duken näyttämään sirolta ja sulavalinjaiselta...
crazy.gif
Tehoa ja vääntöä tosin löytyy, joskin painoakin (217 kg kuivana). Järkisyillä varmaankin viittaat tuohon toisiovetoratkaisuun?

No tunnesyistä itseäni kiinnostavat Bulu, Super Duke, Trumppa ja Moto Morini.

Lisäksi VAKIOVARUSTEISTA löytyy tieto, että siinä on nelisylinterinen moottori pitkittäin.
Sen tasainen käynti ja vähän tilaa vievä rakenne täyttävät vaativankin motoristin asettamat edellytykset - heilahduskäsi.  
buttrock.gif

Valinta riippuu varmaan vähän minkälaiseen ajoon vehjes tulee.
Tuosta listasta on ollut Triple ja nykyään Buelli ja GSX1400.

GSX on kunnollinen matkanaku, kun taas Buellin päälle saa just ja just tungettua aikamiehen ja tupakkiaskin verran tavaraa. Triple on siitä välistä ja hauskin noista kolmesta.

Jos olisi rahaa ostella niin ottaisin noista SuperDuken.
Noista joista on kokemusta pistäisin järjestykseen:

1. Speed Triple
2. GSX1400
3. Buell

Jos voittais lotosta niin:
1.Ducati Streetfighter
2.Mv Agusta 1078

Itse kustantaen:
1.Bandit,muutosten kera
2.B-King
3.Fz-1n

Uutta mallia pukkaa 2010. Aprilia Tuono Rsv todennäköisesti ottaa piikkipaikan muilta nakuilta.linkki

Listalta, ehdottomasti CB1300 tai XJR1300!!

Aina ollu joku "softspot" tolla XJR:älle!! Kaunis pyörä!!  
bowdown.gif

Jos voittais lotosta niin:
1.Ducati Streetfighter
2.Mv Agusta 1078

Itse kustantaen:
1.Bandit,muutosten kera
2.B-King
3.Fz-1n
Ensimmäisistä olen samaa mieltä.
Lisäisin vielä Aprilian ja Moto Morinin joka olisi ykkösvalinta.

Jos yhtään tolkkuakäyttäisin päätyisin Tripleen.

Nuo japanilaiset eivät sitten säväytä yhtään. Eivät säväytä minun sielussani omistamisen halua herättäviä tunteita.
Ei tule sitä efektiä kun joku ajaa esim Ducatilla ohi niin on pakko katsoa perään. Ei käännyt pää jos ruudussa on joku CB. Jos ruudussa lepää Tuono niin pakko mennä vähän kurkkimaan.
Joku voi mainita laadusta, luotettavuudesta jne... ihan se ja sama. Nautintoa ja irrationaalisuutta. Sielun ja sydämmen koskettamista, sitä minä kaipaan.
Insinööri mopot muille.

Oma valinta ois joko SR4 (uusi ducun figteri on melko kötöksen näköinen..) tai sitten bemarin 1300R. Niin tietty kawa miehenä zxr1200 toki vihreänä. Niin triple myös vois olla hyvä valinta.

Muut on aika tylsiä, MT1 oli melkoine pettymys vaikka maukkaat äänet olikin.

Olipa melko analyyttinen kirjoitus mutta aivan sama.

Eihän nämä makuasiat _oikeasti_ ketään kiinnosta, mutta omat provoni:

Ulkonäkösyistä listalta putoaa Aprilia Tuono, Bmw, B-King (siis ei helvetti, jos joku on Monsteri, niin tuo bemu
smile_org.gif

Ajokokemuksen perusteella listalta putoaa Benelli, Buell, MT-01 (Benellin asento oli outo, Buell oli tehojen puolesta yllättävä pettymys, MT-01:n moottori vaan ei sovi räppäilynakun luonteeseen)

Yleisen "hohhoijjaa"-tylsyysfaktorin perusteella hylätään Honda CB1000R, CB1300, Bandit, GSX1400 (Suzuki ja Honda on onnistuneet kyllä vuosi toisensa peräjälkeen tarjoamaan _minulle_ tylsimpiä vaihtoehtoja)

Pyyteettömän ylistyksen ansaitsee joko ulkonäön tai ajokokemuksen perusteella Ducati S4R, Super Duke, Moto Morini, MV Agusta, Speed Triple (nakupyörä nakuna, Duke sen takia että oli aivan upea ajaa)
Varauksin voitaisiin hyväksyä vielä Z1000, Moto Guzzi, FZ1 (jammu ja kawa on kuitenkin paperilla ihan kivoja, sekä molemmista on kokemusta. Moto Guzzia vaan ei uskalla haukkua kun ei ole mitään kokemusta)

Tuulahdus muutaman vuoden takaa tulee noilla: ZRX ja XJR1300

Pakkohan se on omaa kehua,eli GSX
buttrock.gif

Sopii mielestäni mutkista matkaan ja kyytiläinenkin viihtyy.

Oma valinta tuli tehtyä viime kesänä, eikä ole kaduttanut..tuolloin vaihtoehtoina XJR ja ZRX.

Pääsis vaan
062802moto_prv.gif
, eilen Turkuun 20 cm lunta
sad_orig.gif

Tuono tietty
smile_org.gif

Tahi sitten Buelli tai nrot 9-13 herättävät tuntemuksia.

Benelliä kuolasin ensin, sitten koeajoin, ei nostanut sykettä vaikka sepelimyllymäinen, valmet-tyylinen koneen käyntiääni lämmitti sydäntä.

Jos saisi vapaasti valita ilman budjettipaineita, niin Agusta, tosin 1078.

Jos pitäisi itse ostaa niin Trumpetti.

Back