Iso nakupyörä pitkälle kuskille?

Juu, luulen tietäväni tuon CB 1000 -90 luvun mallin "super four"-nimellä. Kuvien perusteella näyttää oikein hyvältä. Vielä kun ois tuplaputket niin olisi erikoishieno.

Kävin äskön ruokiksella istuksimassa kylmätestejä pärrien päällä:
Parhaalta tuntui gsx 1400, sitten xjr 1200, ja hieman yllättäen 900 hornet tuntui tilavalta ja hyvältä.

Jos vaan jossain liikkeessä olisi järkevähköön hintaan, alle 8000e käytetty gsx1400, ostaisin sen. Vähän harvassa tuntuvat olevan ja runsaasti käytetyistä pyydetään samoja hintoja kuin viime vuonna sai täysin uutta kaupasta!!

Elikkä pyörää vailla ja kevätkelien myötä kamala kuume tietysti.
Olen aika iso/pitkäraajainen(190/85) ja monet laitteet näyttää pieniltä leluilta, sekä kramppaa roppaa ajeltaessa lähimarkettia pidemmälle.
Seuraava, toivottavasti pidempään miellyttävä laite pitäisi olla katteeton, iso, tehokas/vääntävä ja ehkä retrohkon näköinen.
Ajan välillä huvikseni 50 km duunimatkat ja mutkapätkittelyä tulisi varmasti harrastettua. Ja tietenkin kylillä pousailua. Monipuolista ajoa siis.

Olisiko teillä jollain mielipiteita mikä olisi tähän käyttöön pitkälle kuskille hyvä ja "ison tuntuinen"..?

Esim vanhemmat pienemmät(600) ducati monsterit on todella hyvän näköisiä ja jotkin ihan kohtuuhintaisiakin, mutta ne on niiin pieniä. Ei.

Ykkösvaihtohtoja tällä hetkellä on:

Suzuki GSX 1400

Kawa ZRX 1100(1200)

Yamaha XJR 1200(1300)

Ja sitten semmosia vähemmän kiinnostavia olisi:

Honda CB 1300, x-11, hörnet 900, susku gsx 1200, iso bandit, SV 1000 n, cagiva raptor

Mikähän edellisistä olisi isoimman/korkeimman/tilavimman oloinen?
Kertokaa kokemuksia, auttakaa valkkaamaan!!
Siinähän ne vaihtoehdot mitä meinasin ehdottaa ovatkin jo esillä. Lisäyksenä vielä, että erittäin suosittu ja loistava modaus GSX1400:n on korotuspalat takajousiin, jotka nostavat perää 3cm. Ajettavuus paranee ja ajokorkeus korottuu. Kokoa on myös härskisti kyseisellä pyörällä. Välillä tuntuu jopa, että vähän liikaa.

Marcel, arvaa vaan olenko jo virtuaalituunannut; mulla on jo täydellinen lista möhkösuitsan unelmamodauksista briteistä tilattavine korotuspalikoineen sunmuineen
tounge.gif

sanoi:
Juu, luulen tietäväni tuon CB 1000 -90 luvun mallin "super four"-nimellä. Kuvien perusteella näyttää oikein hyvältä. Vielä kun ois tuplaputket niin olisi erikoishieno.

Samasta pyörästä kyse. Toinen nimi lanseerattiin muistaakseni Euroopan markkinoille ja toinen Japanin, en vain muista kummin päin.

Kun olimme koeajelemassa pyöriä niin 900 hornetti oli kuulemma turhan tehoton pienemmillä kierroksilla ja vaati liikaa kierrätystä ollakseen mukava. GSX:lle ja XJR:lle ei tuo kaveri oikein lämmennyt vaikka toisen kaverin kanssa niitä koitettiin tuolle mainostaa.

Tuossa hieman huono kuva siitä kaverin CB:stä oikealla, keskellä vm96 speed triple, joka myöskin on varsin hyvän näköinen ja kohtalaisen tilava.

Jaa notta ISOA pyörää? BMW GS tai Honda Varadero?
Joo, eivät ole nakuja. Mutta kokoa ja väljyyttä riittää.
Varren penkki on vakionakin mainio, ja kyytiinkin mahtuu.

Itsekin vihaan ahtaita lelumopoja, ja siksi ajan Varrella.
Olen 185cm ja vähän päälle 100kg.

Isoja enduroitakin olen ihan hieman katsellut, mutta ei ole ihan tuohon meikäläisen käyttöön parhaita... jos edes vähän olisi sorateitä reiteillä niin katselisin noita paljon vakavemmin.
Fiksu ehdotus kuitenkin.

Isoja enduroitakin olen ihan hieman katsellut, mutta ei ole ihan tuohon meikäläisen käyttöön parhaita... jos edes vähän olisi sorateitä reiteillä niin katselisin noita paljon vakavemmin.
Fiksu ehdotus kuitenkin.
Siihen "enduro"-sanaan ei kannata liiaksi takertua.
Moderni "matkaenduro" on laukkujen kanssa oikeastaan
katettu matkapyörä, jossa on vaan hieman vähemmän tehoa
kuin ns. sporttimatkapyörissä (GTR, FJR ja kaverit) mutta letkeästi
vääntävä twini ja mahtavasti istumatilaa ja pystympi ajoasento.

Se, että isolla enskalla ei tarvitse soratietä säikähtää,
on vain bonusta. En minä pyörääni sorateiden koluamiseen valinnut,
vaan nimenomaan ajoasennon ja -mukavuuden vuoksi!

Näen kyykymmissä ja tehokkaammissa matkapyörissä ainoana etuna
sen, että saksalaisia nopeuksia niillä ajaa paremmin. Se taas ei oikein
mitenkään päin ajateltuna ole itselleni pyörän valintaperuste.

Nyt kannattaa muistaa, että joku Kotari on hyvin erityyppinen,
karumpi ja epämukavammalla penkillä kuin esmes Varadero
tai vaikkapa Suzukin V-Strom.

Sedän mopo:

http://hard.ware.fi/~sjm/mopo3/

Varmasti nuo matkaendurot ovat mukavia pelejä, mutta aika turha niitä nyt on laittaa samalle viivalle "ison nakun" kanssa. Isohkon nakupyörän fiilis tulee juuri siitä, että motissa on voimahkoa, edessä ei ole ikkunaa. Isosta enskasta puuttuu molemmat ominaisuudet. Kuten itsekin sanoit, nuo käyvät hyvin katetusta matkapyörästä.

sanoi:
Olen aika iso/pitkäraajainen(190/85) ja monet laitteet näyttää pieniltä leluilta, sekä kramppaa roppaa ajeltaessa lähimarkettia pidemmälle.
Seuraava, toivottavasti pidempään miellyttävä laite pitäisi olla katteeton, iso, tehokas/vääntävä ja ehkä retrohkon näköinen.
Ajan välillä huvikseni 50 km duunimatkat ja mutkapätkittelyä tulisi varmasti harrastettua. Ja tietenkin kylillä pousailua. Monipuolista ajoa siis.

Olisiko teillä jollain mielipiteita mikä olisi tähän käyttöön pitkälle kuskille hyvä ja "ison tuntuinen"..?

...

Varmasti nuo matkaendurot ovat mukavia pelejä, mutta aika turha niitä nyt on laittaa samalle viivalle "ison nakun" kanssa. Isohkon nakupyörän fiilis tulee juuri siitä, että motissa on voimahkoa, edessä ei ole ikkunaa. Isosta enskasta puuttuu molemmat ominaisuudet. Kuten itsekin sanoit, nuo käyvät hyvin katetusta matkapyörästä.
No shit, Sherlock. Anteeksi ny kauhiasti, että kehtasin tarjota
jotain muutakin vaihtoehtoa kuin 1:1 sitä mitä kysyttiin.

Siitä enskasta voi repiä pleksin pois, jos se sapettaa.
idea3.gif

En lähde tämän enempää metapupinan puolelle, jossa aletaan
keskustella siitä, mistä sopisi keskustella, jessus.

Itse ajelen -07 GSX1400:lla, pituutta on 187cm. Täytyy sanoa että tämä on ensimmäinen pyörä joka istuu minun varrelle kuin nakutettu. Sen tunsi jo kun ensi kerran istui pyörän päälle. Ei tarvitse enää polvet koukussa olla jos on molemmat jalat maassa. Tämä siis vakiopyörässä, en ole vielä hommannut korotuspaloja. Kyseessä siis todellakin on ison miehen pyörä, jo noin ulkomitoiltaankin.

Tämä Suizutus koski siis pelkästään ulkomittoja. Jos ajo-ominaisuuksista ja myllystä aletaan puhua niin se vaatisi jo enemmän aikaa ja palstatilaa
smile_org.gif

Kaikenkaikkiaan loistava pyörä, tuskin tulet katumaan jos päädyt Suizaan
smile_org.gif

No shit, Sherlock. Anteeksi ny kauhiasti, että kehtasin tarjota
jotain muutakin vaihtoehtoa kuin 1:1 sitä mitä kysyttiin.

Siitä enskasta voi repiä pleksin pois, jos se sapettaa.
idea3.gif

En lähde tämän enempää metapupinan puolelle, jossa aletaan
keskustella siitä, mistä sopisi keskustella, jessus.
Jaa että ei suomalainen aikuinen mies muka osaa olla herkkä!?
tounge.gif

Vaikkei matkaendurot ole listan kärkipäässä, on mukava että niitäkin ehdotellaan. Tänäänkin katsoin suzukin isoa 2000-luvun peliä, olisiko se ollut DL, käytännöllisen näköinen vehje.
Totta kai
smile_org.gif
Itselläni on tällä hetkellä alla cb1300, jota en todellakaan voi pitkälle rötkäleelle suositella. Pitkäaikaisen kuumeilun kohteena taas on ollut jo pitkään 990ADV. Aivan erilaisia pyöriähän nuo ovat ajaa, mutta onhan se käyttötarkoituskin olevinaan varsin erilainen.

Eli tarkoitus ei ollut sinne päinkään olla haastava, vaan vain maininnan omaisesti huomauttaa, että kyseessä on täysin erilaiset laitteet. Piis änd laav
biggrin.gif

Niin, minäkin kyllä kehottaisin koeistuskelemaan ja -ajelemaan
noita ihan "rauhassa", tosin sen kuumeen kanssa voi pian käydä
koeajojen jne. kanssa heikosti.

Ota joku hyvä ja tarpeeksi isokokoinen kaveri mukaan koeajoille,
ja käske etukäteen istumaan itsesi tai lompakkosi päälle, jos
meinaa ns. mopo keulia liikaa...

Syvin osanottoni. Tuo tauti on paha.

biggrin.gif

Jos itse hakisin katumallisempaa pyörää, kokeilisin ainakin Bemarin R1100R-mallia. Tai sen uudempaa R1200R. Ihan hyvännäkönen ja voisi olla myös pitkälle sopiva.

BMW R1100R:
Kliks

Itse ajelen saman perheen matkaendurolla BMW R1100GS. Ja pituutta on 195, eli ihan pieneen en kyllä mahdu.

Tän tyylinen mulla on:
Oma

BMW-merkkinen mopo olisi kyllä jotenkin viehättävä, mutta tuo muotoilu ei oikein istu meikäläisen silmään... onhan ne uudehkot vehkeet tosi mageita mutta jälleen niin kalliita.

Vaikkei matkaendurot ole listan kärkipäässä, on mukava että niitäkin ehdotellaan. Tänäänkin katsoin suzukin isoa 2000-luvun peliä, olisiko se ollut DL, käytännöllisen näköinen vehje.
Totta kai
smile_org.gif
Itselläni on tällä hetkellä alla cb1300, jota en todellakaan voi pitkälle rötkäleelle suositella. Pitkäaikaisen kuumeilun kohteena taas on ollut jo pitkään 990ADV. Aivan erilaisia pyöriähän nuo ovat ajaa, mutta onhan se käyttötarkoituskin olevinaan varsin erilainen.

Eli tarkoitus ei ollut sinne päinkään olla haastava, vaan vain maininnan omaisesti huomauttaa, että kyseessä on täysin erilaiset laitteet. Piis änd laav
biggrin.gif
Miksei cb sovi pitkälle? Tiukka polvikulma? Piis
biggrin.gif

Back