Ison rosmon tulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadMax

New member

veryangry.gif
Swiddy, on lähellä etten ota hotlineä Karpolle..!  
veryangry.gif

Käpistelin Bandiitin etukatetta töissä ja lopeteltuani piti laittaa mopo käyntiin ja ajella takapihalle valoja säätään. No, Susnapa ei enää lähtenytkään käyntiin, jokusen kerran vain vähän hörähti muka luvatakseen mutt sitten sekin loppui.

No, SpyBall irti tutkiakseni ett onko ajonesto kytkeytynyt päälle kun kipinää ei märkiin ja nokisiin tulppiin tule. Hälytin ja ajonesto kuitenkin oli OK, sillä tarkkaan katsoessani huomasin hädin tuskin onnettoman oloisen kipinän tulppien uumenissa, ei siis lainkaan oikeassa paikassa.

Siinä aikani käsi kyynerpäätä myöden päässä ihmetellen työkaveri tokaisi jollain tutullaan olleen vastaavanlainen tapaus R1:n kanssa. Oli kuulemma kerran kastellut tulpat ja ne oli sitä myöden selvät. Onko näin? Kertokaa ihmeessä jos on parempaa tietoa. Ihmisiä korjailen työkseni mutt mopo perkele ei kerro itse missä vika on...  
confused_orig.gif

BTW. Rosmoon laitettu Factoryn suutinsarja ja race-slipari...

Siinä aikani käsi kyynerpäätä myöden päässä ihmetellen työkaveri tokaisi jollain tutullaan olleen vastaavanlainen tapaus R1:n kanssa. Oli kuulemma kerran kastellut tulpat ja ne oli sitä myöden selvät. Onko näin? Kertokaa ihmeessä jos on parempaa tietoa.
Mulla teki vanha GPz saman tempun parikin kertaa, eli kun ei kunnolla startannu l. vaan pytty tai kaks lähti huonosti käymään niin tulpanvaihdolla se ainakin tokeni.

Uudet tulpat vaan…oon kuullu huonoista tulpista muiltakin ja
tulppien vaihdon jälkeen homma pelittää.
Huonoissa kipinä nimenomaan on aivan oudosti ja oudossa
paikassa.
Onko nykyinen laatu tätä…??

Motskareihin saa vaihtaa mun mielestä vähän useemmin kun kotilohin. Keskim. kierrokset(kipinämäärä) on varmaan about 2000 enemmän kun kotiloissa. (ei kustomit yms) Ja eiks kovemmat puristuksetkin syö vähän tulpan ikää? Aina kun oon vaihtanu on startti tullu hel***in paljon paremmaks.

Edit: alkaa lipsua...

Orggis kynttilät on paikallaan eli siis ajettu reilut 12 000 km. No, käsitykseni mukaan kuitenkin niiden pitäisi kestää enemän kuin tuon mutt mistäs näistä kaikista aina tietää. Onnex R.M. Heinolla palvelu pelaa kiitettävällä tavalla ja jampat tuli hakeen mopon työmaalta 20 min varoitusajalla. Ensviikkoon väkisinkin menee ennenkuin taas ollaan liikenteessä. Taitaa mennä siihen asti
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

Laittelen sit tietoo tapauksesta kunhan vika on selvinnyt ja saan mopon takas...

Tulpat on kyllä nykyään kulutustavaraa.
ainakin itselläni.
omassa pyörässä kiinni fcr kaasarit ja kuten kaasareissa ei ole ryyppyä ja jos joku aamu kiskaisee kaasua liikaa niin johan kastelee tulpat ja hyvällä tuurilla menee paskaksi siinä samalla kuin yrittää käyntiin pyörää hakata.

Ja kesällä oli iloinen yllätys kun olin lähdössä reissuun niin tossa vähän ennen lahtea reilun tasaista kyytiä ajellen lambda mittarista hävisi arvot ja sitten alkoi pytty yksi kerrallaan hävitä pelistä lopuksi sammuen tien viereen.
No ei kuin tien viereen ja ihmettelemään.
Ja ongelman syy oli että ajamillani kierroksilla kaasarit oli liian rikkaalla ja tulpat karstottu/kastui ja lopettivat toiminnan.

Tulevana talvena säädän kaasarit aivan kohdalleen ja yritän tehdä sähköt niin hyvin että pyörä saa parhaan mahdollisen kipinän.
Joten dynan puolat jo on mut tulpan johdot on hakusessa.

Motskareihin saa vaihtaa mun mielestä vähän useemmin kun kotilohin. Keskim. kierrokset(kipinämäärä) on varmaan about 2000 enemmän kun kotiloissa. (ei kustomit yms) Ja eiks kovemmat puristuksetkin syö vähän tulpan ikää? Aina kun oon vaihtanu on startti tullu hel***in paljon paremmaks.

Edit: alkaa lipsua...
Prätkässä joissa kipinäkone on kampuran päässä, kipinä tulee tulpalle joka kierroksella, joten tulppa tulittaa tuplaten auton tulppiin verrattuna, kun sen virranjakaja pyörii puolella kampuran nopeudesta.

Noita tulppia menee aina silloin tällöin etenkin kun kämmii kylmäkäynnistyksessä varsinkin kylmemmillä keleillä. Itsellä huomasi noissa NGK B 8 ES tulpissa (vanha Z Kawa) kun niitä alettiin tekemään USA:ssa ja Ranskassa, kestivät ne huonommin kuin Jaappanissa tehdyt tulpat.

Back