pecha
New member
No, onhan meitä joka junaan. Niin huoltoliikkeitä kuin omatoimihuoltajiakin.Olen minä nimittäin nähnyt aika surullisen näköisi tapauksia huoltojenkin jäljiltä. Kerrankin huoltiksella jeesasin yhtä aloittelevaa motoristia kiristämään Suzukinsa ketjut. Kuskin oli pitänyt pysähtyä tauolle, kun ketjut hyppivät rattailta yli. Oli muuten juuri hakenut pyöränsä huollosta...
Minä taas olen ollut todistamassa sellaista keissiä, kun joku äijä meuhkasi naama punaisena merkkihuollon pihalla, kuinka hänen alle 6 tonnia ajetusta pyörästään on takahaarukka ruosteessa, ja se *täytyy* uusia takuuseen.
Takahaarukka ei alumiinisena toki ollut ruosteessa, mutta sen päällä oli kyllä ruostetta. Ruoste taas oli peräisin toisioketjusta, joka todennäköisesti oli viimeksi nähnyt voiteluainetta 1000km huollossa. Kardaanisohvia ennen harrastanut kaveri ei varmaan ollut ikinä pitänyt ketjurasvapurkkia kädessään, ja sai huollosta isälliset neuvot, kuinka pitää takahaarukka jatkossa ruosteettomana, ja kuinka ketjut tulee säätää (ne kettingit oli tosin entiset).....
Ja muuten ainakin siinä huoltoliikkeessä hommat hoitui, pyörän sai aina oikeasti huollettuna, pestynä (ja ketjutkin säädettynä&voideltuna). Ei ihme, että voittivatkin takavuosina erään TM:n prätkähuoltovertailuista.