Ixil  / Leo Vince

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kane80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
gsr Ixil

http://www.youtube.com/watch?v=dcQOv5dcWvw&NR=1



gsr Mivv

http://www.youtube.com/watch?v=uMmXvhUck1s&feature=related


Mivv:issä hienot äänet (jos nuo nyt antaa oikean äänen), kattikin oli kyllä poistettu

Paljonko Mivv:it maksoi ja mistä??
Ebay'stä tuli putket tilattua, hintaa niille tais tulla rahteineen 500 euroa jos en ihan väärin muista. Toimitus tuli perille vähän yli viikossa Italiasta, vaikka tuota väliputkea sillä ei ollu "hyllyssä".
Voin kaivaa esiin sen myyjän mailesta kun pääsen omalle koneelle, jos kiinnostaa.
 
Siis väliputken kanssa 500e?
Laita vaan se myyjän osoite.
Nuohan saattaa mennä tilaukseen.
Laitoitko muuten PowerCommanderin ja penkitittekö ennen ja jälkeen vaihdon.
 
Siis väliputken kanssa 500e?
Laita vaan se myyjän osoite.
Nuohan saattaa mennä tilaukseen.
Laitoitko muuten PowerCommanderin ja penkitittekö ennen ja jälkeen vaihdon.
Tarkastin tuon hinnan ja muistin sen kyllä vähän väärin
confused_orig.gif
Hintaa koko setille tuli rahteineen 570€. Oli joku "very good price for you" diili
biggrin.gif

Penkitettiin (ennen ja jälkeen) ja säädätettiin pht-speed'llä ilman PowerCommanderia. Teho/vääntö lukuja en muista, mutta painoeroa ainakin tuli. Se vakio kattila siellä penkin alla paino ihan pirusti.

Edit: laitoin privana lisäinfoa
 
Siis väliputken kanssa 500e?
Laita vaan se myyjän osoite.
Nuohan saattaa mennä tilaukseen.
Laitoitko muuten PowerCommanderin ja penkitittekö ennen ja jälkeen vaihdon.
Tarkastin tuon hinnan ja muistin sen kyllä vähän väärin
confused_orig.gif
Hintaa koko setille tuli rahteineen 570€. Oli joku "very good price for you" diili
biggrin.gif

Penkitettiin (ennen ja jälkeen) ja säädätettiin pht-speed'llä ilman PowerCommanderia. Teho/vääntö lukuja en muista, mutta painoeroa ainakin tuli. Se vakio kattila siellä penkin alla paino ihan pirusti.

Edit: laitoin privana lisäinfoa
No hitto, jahka putket saan niin tuonne lienee matka vie säädettäväksi, saiko siitä säädöllä sen on/off kaasun hieman mukavammaksi ? Tuolla vois näköjään teettää 6 tonnin huollonkin,kilsat menny jo umpeen noita putkia odotellessa.
 
Tuosta on-off kaasusun (itseänikin se hieman häiritsee) korjaamisesta kuullut useampaa versiota

- pitää asentaa tre (timin retard eliminator). Suzukin moottorinohjaus käyttää 1-4 ja 5-6 vaihteilla erilaisia arvoja 1-4 vaihteilla tehoja kuristettu, josta kuulemma tuo on-off johtuu. Tre saa ohjauksen luulemaan että 5:nen on aina päällä. Pelkkä tre asennettuna aiheuttaa sen että vaihdeilmaisin näyttää aina 5.s vaihdetta (paitsi vapaalla).
HealTech:illä on GIpro w/atre jossa on myäs erillinen vaihdenäyttö.

-pitää asentaa PCIII (power commander)

-riittää pelkkä polttoaineen syötön säätö (Tekniikan maailma)
Muutetaanko tuossa moottorin omaa ohjelamaa vai mitä siinä tapahtuu/tehdään???

-tai sitten jotain em. yhdistelmistä tai kaikki??
 
"Hei,

Eli hieman väliaikatietoja tilauksetasi.
Tehdas ilmoitti, että putket olisivat matkalla.
Joten odotamme lähetyksen saapuvan ensi viikon lopussa.
Ilmoittelen vielä uudelleen milloin putket voi noutaa.
Kiitos kärsivällisyydestäsi."

Yllä oleva viesti tuli 7.5 ja tänään soitin sitten perään ja kas kummaa, eihän niitä putkia missään ole.
Koko homma kesti reilun 8 viikkoa, loppu tuloksena annoin tilinumeroni jotta saan ennakot takaisin (saas nähdä).

Mitähän nää liikkeet oikein tuolla voittaa, valehdellaan päin naamaa ym. kummaa hommaa, eniten vituttaa että en ole huoltoa pyörälle hommannut koska kuvittelin vieväni sen samalla säädettäväksi, putket piti tulla 2/3 viikossa.

Noh pitänee miettiä sitten jotain vaihtoehtoja.

Ja kyseessehän on Motoplaza.
 
Ikävä kuulla, ettei homma mennyt putkeen. Mä kyselin myös tietoja IXILin putkista ilmeisestikin samasta firmasta ja sain vähän ristiriitaisia vastauksia eri kerroilla. IXILin omat nettisivutkaan eivät kaikkei selkeimmin asioita ilmaise, joten vähän epäilyttää ostaa kyseisen merkin putkia.
 
Jaahans, pakko kommentoida. Nythän ilmeisesti puhutaan pelkistä slipareista?!? Ja fakta lienee, että jokainen slipari on pätkä reikäputkea (halkaisija lienee vaihtelee hiukan riippuen valmistajasta?) jonka ympärillä on kuoret ja villaa tms. Nyt siis pitäisi vielä uskoa, että sillä on tehoihin vaikutusta mitä sinne kuoreen on präntätty logoksi...
biggrin.gif


Tää on justiin tätä 0,003 hevosvoiman virittämistä, millä ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä. Varmaan et huomaa jos 180hv.n pyörässä sulla on oikeesti 178, tai 182 hepoa siellä takasella. Jos on rouheemmat äänet sillä 178hv.n sliparilla niin johan hehkutetaan että KYLLÄ MUUTEN LÄHTEE ja vannotaan jeesuksen nimeen jotta tehoa on tullu lisää ja kunnolla.
tounge.gif
Kun jaksettais ees niitä ketjuja/laakereita huoltaa kunnolla, ni sillä jo tekee tuon pari heppaa sinne dynokäyrään joka tuntuu raamattu olevan monille. Juuh...
 
Riippuu niin paljon hyöty mopon mallista. Isonn Banditiiin LV Oval II toi noin 10 lisähepoa, luonnollisesti seosta samalla rikastamalla.

-hh-
 
Kylllä se pöntön rakenne jonkin verran vaikuttaa. Läpivirtausvaimenninkin on melkein aina kompromissi virtauksen ja vaimennuksen kanssa. Mitä pienempi huilu, sitä paremmin vaimentaa ja jossain tapauksessa myös kuristaa. No ei sillä mitään maata kaatavia eroja saa aikaiseksi, mutta onhan sen jo testitkin osoittaneet että slipareissakin on eroa.
 
No ei sillä mitään maata kaatavia eroja saa aikaiseksi, mutta onhan sen jo testitkin osoittaneet että slipareissakin on eroa.
Niin, mun ajatusmalli on semmonen, että jos 150hv.n pärrässä eri sliparien välillä on eroa +- 3hv. Tekee se hurjat 2% ees sun taas. Tuommosia heittoja varmaan löytyy samanlaisista pyöristä jo kun ne rullaa ulos tehtaalta. Ja sitä ei varmaan kukaan perseellään tunne ajaessaan. Joku voi väittää tuntevansa, mut siinäpähän jauhaa p*skaa sitten ihan rauhassa...
tounge.gif
 
Minulla oli Ixilin Extreme edellisessä FZ1:ssä Kivan näköinen lyhyt slipari. Äänet ilman killeriä (ainakin yhdestä putkesta tullessa) ehkä liiankin kovat tänne ruuhkasuomeen. Killerin kanssa taas tuntui hieman tukkoiselta. Itse asiassa olen ajatellut nykyiseen Busaankin tuota Extreme mallia. Olisi aika häjyn näköiset uudessa Busassa.
 
No ei sillä mitään maata kaatavia eroja saa aikaiseksi, mutta onhan sen jo testitkin osoittaneet että slipareissakin on eroa.
Niin, mun ajatusmalli on semmonen, että jos 150hv.n pärrässä eri sliparien välillä on eroa +- 3hv. Tekee se hurjat 2% ees sun taas. Tuommosia heittoja varmaan löytyy samanlaisista pyöristä jo kun ne rullaa ulos tehtaalta. Ja sitä ei varmaan kukaan perseellään tunne ajaessaan. Joku voi väittää tuntevansa, mut siinäpähän jauhaa p*skaa sitten ihan rauhassa...  
tounge.gif
joo eihän sitä pelkällä pöntön vaihdolla saa ku hyvän mielen mut sit ku se säädetään kunnolla nii pyörän luonne jossai tapauksissa muuttuu paljonkin vaikkei sitä voimaa tule ihan turbon verran lisää.. tasaisempi teho/vääntörekisteri varmaan paljon tärkeempää kaikille mitä 5hp enempi 14500-15000krp vai?? ei kaikki tod haekkaan sitä woimaa äänenvaimentajan vaihdolla vaan ääntä ja ulkonäköä..
 
Jaahans, pakko kommentoida. Nythän ilmeisesti puhutaan pelkistä slipareista?!? Ja fakta lienee, että jokainen slipari on pätkä reikäputkea (halkaisija lienee vaihtelee hiukan riippuen valmistajasta?) jonka ympärillä on kuoret ja villaa tms. Nyt siis pitäisi vielä uskoa, että sillä on tehoihin vaikutusta mitä sinne kuoreen on präntätty logoksi...  
biggrin.gif


Tää on justiin tätä 0,003 hevosvoiman virittämistä, millä ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä. Varmaan et huomaa jos 180hv.n pyörässä sulla on oikeesti 178, tai 182 hepoa siellä takasella. Jos on rouheemmat äänet sillä 178hv.n sliparilla niin johan hehkutetaan että KYLLÄ MUUTEN LÄHTEE ja vannotaan jeesuksen nimeen jotta tehoa on tullu lisää ja kunnolla.  
tounge.gif
 Kun jaksettais ees niitä ketjuja/laakereita huoltaa kunnolla, ni sillä jo tekee tuon pari heppaa sinne dynokäyrään joka tuntuu raamattu olevan monille. Juuh...
Jaahas, mitä tässä nyt oli kommentoitavaa ? Olenko jossain välissä kitissyt tehojen perään? Kyseessä olisi ollut ihan ulkonäkö ja ääni seikka, koska kaikki tähän asti ajetut ajot on tehty aivan vakioilla pyörillä. Eli ei todellakaan kinnosta se muutama hepo, jos kiinnostaisi vaihtaisin toki pyörää.

Mitenkäs tuo oma pyöräsi, onkos siinä se Ixil kiinni hirmu tehoineen ?
wink.gif
wink.gif
tounge.gif
tounge.gif
 
Jaahans, pakko kommentoida. Nythän ilmeisesti puhutaan pelkistä slipareista?!? Ja fakta lienee, että jokainen slipari on pätkä reikäputkea (halkaisija lienee vaihtelee hiukan riippuen valmistajasta?) jonka ympärillä on kuoret ja villaa tms. Nyt siis pitäisi vielä uskoa, että sillä on tehoihin vaikutusta mitä sinne kuoreen on präntätty logoksi...
biggrin.gif


Tää on justiin tätä 0,003 hevosvoiman virittämistä, millä ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä. Varmaan et huomaa jos 180hv.n pyörässä sulla on oikeesti 178, tai 182 hepoa siellä takasella. Jos on rouheemmat äänet sillä 178hv.n sliparilla niin johan hehkutetaan että KYLLÄ MUUTEN LÄHTEE ja vannotaan jeesuksen nimeen jotta tehoa on tullu lisää ja kunnolla.
tounge.gif
Kun jaksettais ees niitä ketjuja/laakereita huoltaa kunnolla, ni sillä jo tekee tuon pari heppaa sinne dynokäyrään joka tuntuu raamattu olevan monille. Juuh...
Jaahas, mitä tässä nyt oli kommentoitavaa ? Olenko jossain välissä kitissyt tehojen perään? Kyseessä olisi ollut ihan ulkonäkö ja ääni seikka, koska kaikki tähän asti ajetut ajot on tehty aivan vakioilla pyörillä. Eli ei todellakaan kinnosta se muutama hepo, jos kiinnostaisi vaihtaisin toki pyörää.

Mitenkäs tuo oma pyöräsi, onkos siinä se Ixil kiinni hirmu tehoineen ?
wink.gif
wink.gif
tounge.gif
tounge.gif
Jaahans... Kunhan kommentoin. Omassa on kiinni Ixil, ihan vaan äänien takia. Heposia tms. en ole koskaan omaani havitellutkaan teho/vääntökäyrä kun on vakionakin jo niin tasainen ettei siitä sen parempaa kyllä saa, eikä tarvi saada.

Mua vaan huvittaa tuo hevosvoimien yhdistäminen koko slipari keskusteluun, kun puhutaan niin marginaalisista muutoksista et hyvää päivää. Eli pelkän sliparin merkin valitseminen sen "tuottamien" hevosien perusteella... se mua aina huvittaa. Joo ja tietty tässäkin löytyy muutama poikkeus. Mulle on tietty lopulta ihan sama millä kukin perustelee sitä slipariaan. Tajuttoman typerää tämä harrastus nyt on jo muutenkin, mutta AH niin mukavata...
062802moto_prv.gif


Taidampa painella tästä museotielle kurvaileen....
 
Back
Ylös