• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ja taas auto eteen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeteR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PeteR

New member
Nivalassa sattui puoli kahdeksan aikaan illalla vakava risteyskolari.

Ylivieskan suunnasta valtatie 27:ää autolla tullut nivalalaisnainen ei huomannut Sievin suunnasta tullutta sivuvaunullista moottoripyörää vaan ajoi sen eteen. Moottoripyörällä oli etuajo-oikeus.

Moottoripyörä lennähti ilmaan ja syttyi tuleen. Sivulliset auttoivat sammuttamalla palon. Pyörällä kulkenut nivalalaispariskunta ja heidän sivuvaunussa istunut poikansa loukkaantuivat kolarissa, samoin autonkuljettaja. Pojan vammat ovat erittäin vakavat.




Nivalassa useita loukkaantui risteyskolarissa
 
Nämä eteen ajot senkun jatkuu
mad.gif
Missä ihmeessä kotilo kuskien huomio nykyään on kun näitä sattuu jatkuvasti
033102ass_1_prv.gif
Tommosilta pitäs ottaa kortti pois eikä ikinä takaisin
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Pikaista paranemista koko perheelle
thumbs-up.gif
 
Ylivieskan suunnasta valtatie 27:ää autolla tullut nivalalaisnainen ei huomannut Sievin suunnasta tullutta sivuvaunullista moottoripyörää vaan ajoi sen eteen.
Vaunun olisi pitänyt olla kirkkaan keltainen, pyörän punainen, kuljettajilla heijastinliivit, kypärän päällä keltainen vilkkuvalo ja nopeus max 40km/h. Olisiko sitten huomannut? Tuskin on ollut mistään kaaharista kyse kun sivuvaunulla ja lapsi kyydissä. Autoilija ei ole todennäköisesti edes katsonut pyörän suuntaan, tai sitten mulkoillut vain a-pilaria.
mad.gif
 
En nyt hoksannut oliko täällä jo mainittuna mutta kerrottakoon nyt kun kerran juuri radiouutisista kuulin. Ko. auto tuli STOP-merkin takaa. Siis ei minkäänlaista syytä olla näkemättä muita tiellä liikkujia mikäli on oikeasti pysähtynyt ja katsonut ympärillensä!
 
Voi kun pääsis juttelemaan näiden idioottien kanssa, kysyis että tuntuiko se hyvältä lähettää motoristit sairaalaan...
 
En nyt hoksannut oliko täällä jo mainittuna mutta kerrottakoon nyt kun kerran juuri radiouutisista kuulin. Ko. auto tuli STOP-merkin takaa. Siis ei minkäänlaista syytä olla näkemättä muita tiellä liikkujia mikäli on oikeasti pysähtynyt ja katsonut ympärillensä!
"Oikeasti" STOP-merkkin taakse ei tarvitse pysähtyä. Johon se on täälläkin jossain threadissa sanottu. Ne on laitettu ihmisten kiusaksi. Aivan turhia merkkejä ovatten.
 
En nyt hoksannut oliko täällä jo mainittuna mutta kerrottakoon nyt kun kerran juuri radiouutisista kuulin. Ko. auto tuli STOP-merkin takaa. Siis ei minkäänlaista syytä olla näkemättä muita tiellä liikkujia mikäli on oikeasti pysähtynyt ja katsonut ympärillensä!
"Oikeasti" STOP-merkkin taakse ei tarvitse pysähtyä. Johon se on täälläkin jossain threadissa sanottu. Ne on laitettu ihmisten kiusaksi. Aivan turhia merkkejä ovatten.
Ei tarvitsekaan. Sen sijaan tarvitsee varmistaa, ettei päätieltä ole risteystä lähestymässä muita ajoneuvoja kun ajaa risteykseen. Uhrin kannalta on täysin sama, vaikka polttaisit donitseja stop-merkin ympärillä tai keulisit paikoillaan risteyksessä - pääasia, että väistät.
 
Onse ikävää kun sinne tien päälle pitää lähteä ilman tarkkaivaisuutta ja terävyyttä. Joillekin ei todellakaan pitäisi korttia myöntää jos ei edes osaa risteyksessä kunnolla sitä päätä kääntää ja havainnoida niitä muita tiellä liikkujia. Joitakin ihmisiä ei vaan ole tehty liikenteeseen.

Pikaista paranemista koko perheelle ja toivottavasti miltään vakavilta vammautumisilta säästytään.
 
Poistettu joukko nimeltä mainitsemattomien käyttäjien epäasiallisia viestejä.
Paskis on olemassa niitä varten, joilla on kova hinku kirjoittaa mutta ei asian tynkääkään mielessä.
 
Tässä ja tässä ja tässä vielä yksi.

Onkohan kaikki tänne kirjoittavat käyny autokoulua ollenkaan vai saako sen jostain päin Suomen rahalla?

Ai niin, täytyykin muistaa että kun olen autolla liikenteessä niin kaikkia liikennesääntöjä tarvitsee noudattaa, prätkällä liikkuessa niillä ei ole niin paljon merkitystä.
 
Niin sitä käännytään isojenkin autojen eteen. Ja junien. Tavallista huolimattomuutta, mutta kun moottoripyöriä on paljon nykyään, niin yhä useammin onnettomuuden toinen osapuoli on motoristi.

Täytyy vain olla itse parempi, kun muut eivät osaa.
biggrin.gif
 
Tämän aamun Hesarissa taisi olla samalla aukeamalla uutiset peräti kolmesta moottoripyöräonnettomuudesta! Menee yli ymmärryksen ja korkealta.
 
Joo. En minäkään usko noita selityksiä ettei nähnyt. On melkein sataprosenttisen varmaa, että kyllä ihminen näkee, muttei vaan välitä. Tota samaa on koko nykymaailma joka suhteessa. Hittojakaan mistään välitetä, pääasia että joku "toinen" tekee sen.
Oudosti se moottoripyörä tai auto näkyy, vaikka ei siinä olisi kuin yksi pieni sininen ledi.
wink.gif

Samaa näkemättömyyttään ilmeisesti potevat nämä valojen väläyttäjät jos ilman valoja ajelee. Eivät näe mutta näkevät silti koska ymmärtävät jonkun tulevan vastaan. Tai sitten ovat niin huolissaan toisen turvallisuuden puolesta, leikkivät hellapoliisia autolla tai ovat muutoin vaan aivan sairaalloisen lainkuuliaisia, vaikka samalla hohkaavat itse kännykkään.
tounge.gif

Mutta se on tosiaan, se syy, ettei nähnyt, useimmalle sellanen hätävalhe ja kansantavaksi tullut. Olen sitä mieltä, että jos ei todella näe, tai väittää ettei näe, asia pitää tutkia lääketieteellisesti ja siihen asti ajo-oikeus pois. Meinaan vaan, että ton huononäköisyyden taustalla saattaa olla vielä vaikeampia terveydellisiä ongelmia.
wink.gif
 
jos tyhjällä motarilla kahtasataa keuliminen on törkeä liikenteenvaarantaminen ja kortti lähtee vuodeksi niin tälläisistä kuuluisi sitten tulla jo ehdotonta vankeutta
mad.gif
 
jos tyhjällä motarilla kahtasataa keuliminen on törkeä liikenteenvaarantaminen ja kortti lähtee vuodeksi niin tälläisistä kuuluisi sitten tulla jo ehdotonta vankeutta  
mad.gif
Jos moottoritie, tai mikä muu tie tahansa on tyhjä, ja sillä pitää keulia kahtasataa, minusta se on vielä suurempi syy täydelliseen lääkärin tarkastukseen. Myös psyykkisen puolen läpikotainen valaisu toisi paljon selvyyttä käytöksen syyhyn.
Onneksi sentään vielä, sen homman tekee se joku "toinen" eikä potilas itse
tounge.gif

Just tän saman jutun takia tapahtuu näitä omituisia väkivallantekoja. On annettu liikaa hoitovapaata hoitajille ja ne potilaat hoitaa nyt itseään tyylillä selfservice, tuolla muitten joukossa.
Olisi tietysti aika outoa, että väestölukuun suhteutettuna suomessa olisi käsittämätön määrä hulluja jotka kuuluisivat laitoksiin. Niin, ei nää kotimaiset poliitikot viittis varmaan enää sen jälkeen puhua mitään kansainvälisillä foorumeilla kiinan tai ameriikan ihmisoikeuksista.
biggrin.gif

Helpointa olisi, kun ajokorttia haettaessa katottaisiin mille välineelle kuljettajan psyyke on sovelias. Ja sille sitten ne liukkaan kelin sun muut harjoitukset..
062802jumpie_prv.gif

Juttuhan on niin, että toiset ei osaa kävelläkään vaikka kenkiä ostavat. Ja mitä kalliimmat kengät sen huonompaa näyttää se kävely olevan. (voi niitä naisia).
 
jos tyhjällä motarilla kahtasataa keuliminen on törkeä liikenteenvaarantaminen ja kortti lähtee vuodeksi niin tälläisistä kuuluisi sitten tulla jo ehdotonta vankeutta
mad.gif
Eihän ihmisen tappamisesta autolla vahingossa saa tuomioistuimessa kuin vähän sakkoa ja maininnan, että ruumis tuli tällä kertaa, mutta älä sitten toiste tee näin. Se vähäisen liikenteen aikana motarilla kahta sataa ja aina silloin tällöin vähän ylikin ajava on varsinainen kriminaali kun abstraktia vaaraa aiheuttaa, että voisi oikeasti ihan kuolla joku jalankulkija, jos vastoin kieltoa motarilla kävelisi. Prätkän ja auton törmäyksessähän motarin nopeuksissa tiedetään, kuka sinne arkkuun laitettaisiin, jos törmäys tapahtuisi. Ei ole kyllä miesmuistiin ollut uutista sellaisesta törmäyksestä.
 
jos tyhjällä motarilla kahtasataa keuliminen on törkeä liikenteenvaarantaminen ja kortti lähtee vuodeksi niin tälläisistä kuuluisi sitten tulla jo ehdotonta vankeutta  
mad.gif
Jos moottoritie, tai mikä muu tie tahansa on tyhjä, ja sillä pitää keulia kahtasataa, minusta se on vielä suurempi syy täydelliseen lääkärin tarkastukseen. Myös psyykkisen puolen läpikotainen valaisu toisi paljon selvyyttä käytöksen syyhyn.
Onneksi sentään vielä, sen homman tekee se joku "toinen" eikä potilas itse
tounge.gif

Just tän saman jutun takia tapahtuu näitä omituisia väkivallantekoja. On annettu liikaa hoitovapaata hoitajille ja ne potilaat hoitaa nyt itseään tyylillä selfservice, tuolla muitten joukossa.
Olisi tietysti aika outoa, että väestölukuun suhteutettuna suomessa olisi käsittämätön määrä hulluja jotka kuuluisivat laitoksiin. Niin, ei nää kotimaiset poliitikot viittis varmaan enää sen jälkeen puhua mitään kansainvälisillä foorumeilla kiinan tai ameriikan ihmisoikeuksista.
biggrin.gif

Helpointa olisi, kun ajokorttia haettaessa katottaisiin mille välineelle kuljettajan psyyke on sovelias. Ja sille sitten ne liukkaan kelin sun muut harjoitukset..
062802jumpie_prv.gif

Juttuhan on niin, että toiset ei osaa kävelläkään vaikka kenkiä ostavat. Ja mitä kalliimmat kengät sen huonompaa näyttää se kävely olevan. (voi niitä naisia).
En nyt tarkoittanut että kaahaaminen olisi jotenkin hyväksyttävää tai että itse moiseen syyllistyisin. Kysymys oli nyt siittä että kuinka paljon molemmissa tapauksissa vaarannetaa sitä liikennettä (muuta liikenettä, eikä sitä omaa ajoneuvoaan ja itseään) ja tämän suhteesta rangaistuksiin.
 
jos tyhjällä motarilla kahtasataa keuliminen on törkeä liikenteenvaarantaminen ja kortti lähtee vuodeksi niin tälläisistä kuuluisi sitten tulla jo ehdotonta vankeutta  
mad.gif
Jos moottoritie, tai mikä muu tie tahansa on tyhjä, ja sillä pitää keulia kahtasataa, minusta se on vielä suurempi syy täydelliseen lääkärin tarkastukseen. Myös psyykkisen puolen läpikotainen valaisu toisi paljon selvyyttä käytöksen syyhyn.
Onneksi sentään vielä, sen homman tekee se joku "toinen" eikä potilas itse
tounge.gif

Just tän saman jutun takia tapahtuu näitä omituisia väkivallantekoja. On annettu liikaa hoitovapaata hoitajille ja ne potilaat hoitaa nyt itseään tyylillä selfservice, tuolla muitten joukossa.
Olisi tietysti aika outoa, että väestölukuun suhteutettuna suomessa olisi käsittämätön määrä hulluja jotka kuuluisivat laitoksiin. Niin, ei nää kotimaiset poliitikot viittis varmaan enää sen jälkeen puhua mitään kansainvälisillä foorumeilla kiinan tai ameriikan ihmisoikeuksista.
biggrin.gif

Helpointa olisi, kun ajokorttia haettaessa katottaisiin mille välineelle kuljettajan psyyke on sovelias. Ja sille sitten ne liukkaan kelin sun muut harjoitukset..
062802jumpie_prv.gif

Juttuhan on niin, että toiset ei osaa kävelläkään vaikka kenkiä ostavat. Ja mitä kalliimmat kengät sen huonompaa näyttää se kävely olevan. (voi niitä naisia).
En nyt tarkoittanut että kaahaaminen olisi jotenkin hyväksyttävää tai että itse moiseen syyllistyisin. Kysymys oli nyt siittä että kuinka paljon molemmissa tapauksissa vaarannetaa sitä liikennettä (muuta liikenettä, eikä sitä omaa ajoneuvoaan ja itseään) ja tämän suhteesta rangaistuksiin.
Ei kaiketi sillä mitään merkitystä ole, onko liikennettä paljon vähän tai ei ollenkaan. Kyse on enimmäkseen siitä, että kenen tahansa koska tahansa on voitava liikkua vapaasti.
Tätä samaa tekee myös metsän eläimet. Ikävää on vaan se, että osa ihmiskunnasta alkaa käyttäytymään kuin ne metsän eläimet. Näistä kotieläimistä, niin hyöty, kuin lemmikkikään, en maininnut mitään.
Jos nämä metsän eläimet lisääntyy liikaa, ja ovat vaaraksi, niiden määrä on ainoa keino millä käytöksen haittoihin voidaan puuttua. Suomessa tosin on darwin periaatteen mukaan koko kansakunta taantumassa koska luulevat saavansa tehdä mitä tahansa. Ja vain siksi, että ovat mukamas ihmisiä..
omg.gif

Yksilön vapaus, koostuu pääosiltaan sellaisesta aatteesta, että olemme tasa-arvoisia. Olemmeko?? Emme, mutta sen epäkohdan osoitus ei tule tapahtua liikenteessä. Vaikka näyttää siellä konkretisoituvan. Tiet ovat yhteistä kansallisomaisuutta, eivät siis kenenkään omia vaikka siellä ei ketään liikkuisikaan. Abstrakri käsite siis. Onneksi ei sentään kategorinen, joka on askelta ylempänä..
wink.gif
 
Back
Ylös