Tuo ulompi jalka kannattaa pitää kantapäällä, koska tällöin ote on tukevampi, ja paljon roikuttaessa saadaan paino pysymään paremmin ja rennommin paikallaan.
Mielestäni liikkuminen on paljon helpompaa kun molemmat jalat ovat samalla tavalla, l. päkiöillä. Lisäksi pyörää saa nostettua jalkojen välissä avausta varten/highsiderintyngän korjatakseen helpommin kun ulommainenkin jalka on korkealla ja mahdollisimman vähän painoa penkillä. Mutta kai nämä ovat makuasioita joista on paha kiistellä. Tärkeää on, että satulassa pääsee liikkumaan mahdollisimman helposti ja turvallisesti.
Viitaten topicin ensimmäiseen kysymykseen, turhaa edessä istumista kannattaa välttää. Itse istun mutkaan jarrutettaessa kohtuullisen takana, jotta perä ei nousisi. Olen huomannut, että siirrän painoa enemmän taakse nykyisessä kawassa (10r) kun edellisessä suitsassani (g1000r '02), ehkä pyörän aggressiivisemman geometrian vuoksi. Mutkaan käännettäessä kuormitan keulaa, ja avattaessa siirrän ylävartaloa taaksepäin parantaakseni takapyörän pitoa. Toki nostan pyörää samanaikaisesti jalkojen välissä pystymmäksi, ja jatkan roikkumista maksimoidakseni pidon ja pitääkseni pyörän painopisteen mahdollisimman sisämutkassa.