• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jalkatappien tärinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markovilja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markovilja

New member
Miten voisi jalkatappien tärinään vaikuttaa? Kierrosten noustessa Thundercatissani alkaa jalkatapit täristä. Yli 6000 kierroksen ei ole enää mukavaa kun ottaa niin pirusti jalkapohjiin. Ketjuista homma ei ole kiinni, sillä paikallaan kaasuttaessa tärinä on ihan samanlaista kuin vauhdissa. Ajonautinto häviää lähes täysin tuossa tärinässä.
veryangry.gif

Ihan villi arvaus: Tarkasta onko kaikki moottorin kiinnityspultit kiristetty oikein. Joskus saattaa löysällä olevat pultit aiheuttaa moista.

Niin,tai ne jalkatapit on koottu väärin,,,jos "kumityyny"jalkatapeissa ei ole oikein tai pikemminkin ne kiinnityspultin rikat ovat "väärässä" välissä.misthän mithän tiiä,mutta kaikkea on nähty jopa uusissa mopoissa(kasausvirheitä).

Ei niihin jalkatappeihin ole kajottu koskaan joten kyllä ne ihan alkuperäisesti siinä ovat kiinni. Tärinä tuntuu rungossakin, ei pelkästään jalkatapeissa. Mitä kaikkia kiinnityskohtia kannattais sitten tarkistaa?

ihan vaan selvennykseksi
onko tärinä ilmestyny hiljattain vai onko aina ollu?
On sitä varmaan ollu niin kauan kun toi pyöräkin mulla on ollu eli vajaa 3 vuotta eli 25 tkm. Että kauan olen sitä jaksanut. Sellaisilla normaaleilla ajokierroksilla eli alle 5500 kierroksilla tärinä on joko vaimeaa tai ei lainkaan. Mutta 6000:ssa jo vittumaista. Puhumattakaan isommista kierroksista.

ihan vaan selvennykseksi
onko tärinä ilmestyny hiljattain vai onko aina ollu?
On sitä varmaan ollu niin kauan kun toi pyöräkin mulla on ollu eli vajaa 3 vuotta eli 25 tkm. Että kauan olen sitä jaksanut. Sellaisilla normaaleilla ajokierroksilla eli alle 5500 kierroksilla tärinä on joko vaimeaa tai ei lainkaan. Mutta 6000:ssa jo vittumaista. Puhumattakaan isommista kierroksista.
nyt varmaan pitäis saada kommentteja muilta samanlaisen mopon omistajilta että onko vika vai ominaisuus jotkut mopot kun tuppaa tärisemään aika pahasti jollain kierrosalueilla
confused_orig.gif

Ainahan noi pienet nelipyttyiset resonoi jollain kierroksilla. Sille ei vaan voi mitään. Jossain mopoissa on jalkatapeissa kumityynyt auttamassa asiaa, kuten Fazerissa, jossa käsittääkseni on sama kone. Sama tärinähän tuntuu myös stongassa. Itsekään en voi sitä sietää, mutta pakko se vaan on yrittää..

Ainahan noi pienet nelipyttyiset resonoi
eeh, viittaatko että esim 2-sylinterinen tai isommalla kuutiotilavuudella varustettu mopo tärisee vähemmän?

Threadin aloittajalle, kannattaa kysäistä samaisen mopon omistajalta koeajoja, tai vaikka paikaltaan kierrättää tuonne 6krpm ja kokeilla miten se tärisee. Ainahan ne vähän.. myös hondat! ;< Ohuissa hanskoissa muutama sata kilsaa ja kädet on puutuneen tuntuiset tärinästä.

Ainahan noi pienet nelipyttyiset resonoi
eeh, viittaatko että esim 2-sylinterinen tai isommalla kuutiotilavuudella varustettu mopo tärisee vähemmän?
ainakin giksereiden kohdalla näin on!

kävin viimekesänä mopon oston aikoihin liikkeestä hakemassa 7pätkä kiksuttimen (mittarissa vaan reilu 1000km eli uus peli) ja siinä heti pisti esiin se älytön tärinä mikä oli just siinä reilun satasen vauhdissa 4-6k rpm kohdilla! ihan käsiä kihelmöi kun oli niin häiritsevä! itse en sellasia huoli
033102ass_1_prv.gif

oma kilonen ei sitte sellasia tärinöitä aiheutakkaan eli ilmeisesti kuutioilla ON väliä!!

yksi kaveri on myös valitellu R6R "pianon" tärinästä että kädet puutuu
nixweiss.gif
tiedä sitte mutta kyllä sekin toisella tavalla täris ku oma mopo ku sitä koitin!

nyt varmaan pitäis saada kommentteja muilta samanlaisen mopon omistajilta että onko vika vai ominaisuus jotkut mopot kun tuppaa tärisemään aika pahasti jollain kierrosalueilla
confused_orig.gif
Jepjep, mulla -03 -mallinen catti täristää myös jalkatappeja. Tai ainakin vasenta. Huomasin jalan asennon vaikuttavan tärinän määrään (tai sit vaan lakkas kutittamasta toisessa asennossa).

Mulla tuntuu cätissä jalkatapeissa semmosta *naps* *naps* *naps*, liekö ketjuissa vika, joku lenkki jumissa tj? :S Stonga täristää melkein enemmän kuin tapit
tounge.gif

Back