Jamppi 1000 fzr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rajala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rajala

New member
Nyt tarttis vaktaa kys. moposta. Koeajolla huomasin tod vääntävän koneen ym ym kivaa ja miinuksena sikapehmeän jousituksen, mut nyt käyttökokemuksia tarvis. Vaihteisto ongelma on jo tiedossa, mut onko jotain muuta? Niin ja malli 91 ----->

Joo, hieman löysä ja matala, mutta noi saa kyllä korjattua.

-89 exup eteenpäin koneen venttiilihistoria olis hyvä tietää / mittauttaa. Imut kun tosiaan uppoaa kanteen.

- Jotkut valittaa kytkimen kestoa / heikkoa pitoa ?

- Kaasarien suutinrunkojen kuluminen, kumikurkkujen haurastuminen, exup- låppå pitää ääntä / jumittaa.
Mutta tollasia ne on varsinkin vanhat pyörät, hauska kuiteskin.

Mataluus oli mulle vaan plussaa, ku jalat on kohtuu lyhyet... Kiitti kuiten tästä.

Käykös muuten rykkösen tai tunterasen levyt tohon?
siis tarkoitat kytkinlevyjä? vai jarrulevyjä??

kytkimeen käy vain ne omat, paitsi thunacen ehkä voisi käydä mutten tiedä mitä apua siitä olisi koska acen kone on sama. eikä se kytkin mikään susi ole. ei drag-race käyttöön mut muuten ihan normaali kippo. uudet levyt ja jäykät jouset väänsin itse 4v sitten sisään. ei ole sen koommin kussut, vaikka on burnailtu ja keulittu yms yms yms.

jarrulevyiksi käy ducatin 320mm levyt. kuulemma. suoraan.=)

öhlins suositeltavaa takapäähän ja etupäähän. ei o paha investointi huomattavasta ajomukavuudesta.

Öhlins vaa on niin perkeleen kallis lysti... Kytkintä tarkotin, mut jäykemmät jouset kai riittää...

Justiin vein talviteloille 94:sen, en minä oo kyllä huomannu mitään pahoja puutteita jousituksessa. onko joku muuten rempannu niitä vaihteita, paljonko maksaa, kannattaako rempata vielä jos vaan vinkuu, mutta pysyy toistaseks paikoillaan.
kaks vaivaa on: pitemmät matkat eli hyvinkin etukeno ajoasento.
Toinen on nopeuden pito sallitussa...

-93 FZR ajettu n.53tkm.Öljyn syönti ainoa murhe mun yammulla.n.1000 ekkee remonttiin.

Justiin vein talviteloille 94:sen, en minä oo kyllä huomannu mitään pahoja puutteita jousituksessa.  onko joku muuten rempannu niitä vaihteita, paljonko maksaa, kannattaako rempata vielä jos vaan vinkuu, mutta pysyy toistaseks paikoillaan.
kaks vaivaa on: pitemmät matkat eli hyvinkin etukeno ajoasento.
Toinen on nopeuden pito sallitussa...
-94 ja 95 on varustettu paremmalla laatikolla muutenkin. ei vinkumisesta kannata paljoa välittää. suorahampaiset pitää muutenkin pientä möykkää. jos pomppii pois päältä niin sitten vasta. en ole joutunut vaihtamaan (kone95), mutta kallis on teettää kun joutuu koko mosan halkaisemaan. jos pystyy itse vääntämään kokoon niin osat on kait jossain 500e paikkeilla. eli ei hirmukallista. samalla toki kannattaa kaikki muukin vaihtaa johon rahat vain riittää.
... ja öljyä noi ylensä vähän vie. huoltokirjan mukaan alunperinkin 1,7dl/1000km... ja 0,5l/1000 on aika yleistä vaan ei kovin vaarallista.

Kokeilkaapas Teboilin superbike öljyä sinne fasuun. Mulla alkoi kuluttaa (öljyä) paljon vähemmän. Viidessä tonnissa ei mennyt edes litraa..
bowdown.gif
Samoin loota toimi huomattavasti paremmin. Ja sitten se exup... varmaan puolista fzr:stä puuttuu joko alhaalta tai ylhäältä jotain kun exupin vaijerit on löysällä / päin vittua säädetty.

Jake
aah. joku muukin todennut teppariöljyn hyväksi
biggrin.gif
. se todellakin pysyy sisällä paremmin kuin muut. castro gps on pahinta... uuhh.. sain viimekesänä sitä 2litraa ulos 500km matkalla.. plus että kaikki muukin tuli ulos. ->vaihto teppariin niin kulutus taas maltillinen 1litra/1000km
biggrin.gif

ne exupin vaijerit on kuulemma kalliit varaosana. paha sanoa kun ei ole ultimate powervalvea koskaan ollut käytössä.

En nyt tiedä onko "sikapehmeä" jousitus ominaisuus... Omaani olin tyytyväinen. Tosin keularemontin se vaati vanhuuttansa: uudet öljyt ja stefat. Oma paino on noin 70kg. Yleensäkin jos huoltohistoria ei ole tiedossa, niin vanhaan pyörään voi varmuuden vuoksi vaihtaa kaikki nesteet... Ei ole kovin paha homma eikä varmasti ole muuta kuin hyötyä.

Back