Japsikilokyykyt testissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kawa
inlove.gif
bowdown.gif
buttrock.gif
thumbs-up.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
sport05.gif
buttrock.gif
 
Ihan oikeinhan tuo on että matkasportit ja oikeat supersportit erotellaan toisistaan, siksi ymmärrän tuon että katukäytössäkin kisamainen alusta saa kiitosta. Nuo löysemmät f-mallit löytyy sitten mallistoista erikseen, ne ovat niille jotka sellaista tarvivat - ei ärrien tarvitsekaan olla mitenkään mukavia.
 
kawasaki on susiruma!
033102ass_1_prv.gif
edestä kuin kärpänen kamalat valot yms paskaa.
suitsas on putket kuin 1400 nakussa hyi hitto.
yammu on niin vanha....
bleidi on hieno!!! sekä paras!!!!
 
kuitenkin neljän parhaan joukossa oli neljä japanilaismerkkiä, että se kertoo kyllä tämän japaninmaan laatukäsityksestä ja -käytännöistä. no, onneksi ei ollut muun maalaisia merkkejä, koska eihän niillä olisi ollut mitään jakoa tuollaisessa testissä.

vähän on vaihtelua lehtien mukaan nuissa testeissä, erot ovat siltikin erittäin vähäiset ja lopulta enemmän makuseikat ratkaissevat, että mikä nuista tulisi valituksi.

itse hankkisin kawasakin. sellaisen ajoasento miellyttää eniten näistä vaikka ergonomiaa oli testissä moitittukin, niin just omalle vartalolle kawassa on selvästi paras ergonomia ja kaikki muutkin ominaisuudet huippuluokkaa tai hyvin lähellä kärkikastia.

jossain toisessa lehdessä järjestys voi olla taas aivan toisinpäinkin.
 
ja faktaa lisäksi: valitsemalla minkä tahansa edellisistä peleistä ajamista varten, saa varmasti hinsputin hienon pyörän. Vai olenko aivan väärässä
confused_orig.gif
?
 
Muutama testi kilokyykyistä, mitä tullut luettua Enklannissa on lopputulos ollut hieman toisenlainen. Esim. Super Bike lehti laittoi pyörät järjestykseen, 1. Honta, 2. Suitsa 3. Kawa ja 4. Jammu. Kehuivat kovasti Bladen ajettavauutta ja ketteryyttä, keveyden takia. Kawa taas keräsi pisteitä radalta ja ärhäkästä koneesta. Britit nyt ei tunnetustikaan koskaan Suzukia ala morkkaamaan, joka selittänee kikserin menestyksen
wink.gif
.

Mutta niinkun tuossa aiemmin jo mainittiin niin taitaapi jäähä jokaisen oman makuaistin
biggrin.gif
varaan pyörän valinta.
 
ja faktaa lisäksi: valitsemalla minkä tahansa edellisistä peleistä ajamista varten, saa varmasti hinsputin hienon pyörän. Vai olenko aivan väärässä
confused_orig.gif
?
Tämä meikäläisenkin harrastama hehkuttelu on osa tehtaiden masinoimaa markkinointihurmosta: jos joku prätkämalli oli kaksi vuotta sitten - tai vain vuosi sitten - testivoittaja, niin eihän se tänä päivänäkään huono prätkä ole.

Tavisharrastajan näkökulmasta tuo kehitys ei suinkaan ole mennyt välttämättä parempaan suuntaan koko aikaa. Jos esimerkiksi haluaa käyttää kilokyykkyään myös kaupunkiajossa
(tähän "suunnatonta häpeää"-hymiö)
ja matkailussa
("itseruoskintaa"-hymiö),
niin testivoittojen saavuttamiseksi kehitellyt äärimmäisen kisamaiset ajoasennot yms. ominaisuudet eivät ole plussaa.

Mutta kilokyykyt on oma alueensa, ja näköjään menee puhtaasti rata-ajon suuntaan tuo kehittely. Testivoittojen takia.


Tuohon sun kysymykseen: tässä kyseisessä testissä ainoastaan Yamahaa testaajat pitivät hyvin lievänä pettymyksenä.

Kuitenkin sitä kehuttiin mm.:
- nopeaksi käännellä mutkiin
- erinomainen teho yläkierroksilla
- ECU:n säädöt paremmat kuin viime vuonna
- hyvät jarrut
- etupään palaute hyvä
- hyvä jousitus

Yamahasta vielä erikseen todettiin, että "jos pidät 600-kuutioisista, niin tämä on valintasi". Eikä tuo ollut siis moite.
 
Back
Ylös