Järjetöntä Suomen päättäjät.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jensen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jensen

New member
Kaikkien jotka rakastaa vanhoja pyöriä ja koneita niin heidän on syytä olla huolissaan. Ei ole kohta enää pensaa millä vanha Kawasaki tai muut vanhat pyörät toimii kiitos eu ja suomen eu peränimijä päättäjien. Koska suomi on eu:n mallioppilas niin täällä ei noudateta eu normi siirtymäaikaa (2020) vaan jo 2013 ehkä loppuu jo 98 myynti. Tarttis tehdä jotain vai onko suomalainen vain niin tyhmä ja alistuvainen että tämänkin nielee. Aivan järjetöntä. Kaikki koneet täytyy uusia. Ruohonleikkuri ei toimi,saha ei toimi. Kuin suurteollisuuden märkä uni ja kaikki ihmisten säästöt menee uusiin koneisiin ja kaikilla ei ole varaa ostaa uusia autoja ja prätkiä. Onko minunkin pakko tämä hyvä harrastus vain lopettaa.
Niin jos sulla on pyörä joka ei toimi viinapensalla niin myy se nopeasti kun kohta sillä ei ole enää mitään arvoa kun et saa siihen enää pensaa.
Sanokaa ketä äänestän kun olen erittäin vittuuntunut näihin suomen päättäjiin kun elämämästä meinavat aivan mahdottoman tehdä. No ei mulla mitään hätää ole kun asun ruotsin rajalla. Lyödäänkö vetoa että ei oo ruottalainen yhtä tyhmä ja hyvää tavaraa saa rajan takaa.
 
Kun nyt kaikenlaiset "luomu- ja lähiravintopiirit" ovat pop ja
sinällään ihan ok, niin hätäkös tässä
confused_orig.gif
??

Unohdetaan hetkeksi meihin "sisäänhakattu" malli ajatella rajoittuneesti ja "toivotulla tavalla"
biggrin.gif
.

Markkinataloudella, kaameana mörkönä
biggrin.gif
, on myös kääntöpuolensa!

Ei MM-tasolla käydä Aralilla tai Shellillä lorottamassa
jerryt täyteen soppaa
biggrin.gif
.

Kaikilla on mahdollisuus "tilata" monelta taholta omiin tarpeisiin räätälöityä polttoainetta, jonka hinta tietenkin määräytyy erinäisin perustein.

"Soppapiiri" vaan pystyyn ja hommaamaan niihin.....
kuitenkin vähäisiin ajoihin joihin sitävanhaa hyvää tavaraa sitten todella tarvitsee.... ihan omalla reseptillä keitettyä.

PS. Saahan nytkin ihan tynnyritavarana suuremmissa määrissä
"racing- bensaa", jonka olennaisin kriteeri on tasalaatuisuus,
varsin järkeväänkin litrahintaan..... vaikka hommaisit sitä
pelkästään omaan tarpeeseen.

Noo.... pientä provoahan tässä.... mutta vain pientä!

Meidät kun tosiaan on opetettu vaan lojumaan nurkissa perse homeessa.... ja nostamaan sitä kiltisti sen verran pystyyn aina kun joku haluaa sinne jotain työntää.... että se sujuu helposti
biggrin.gif
.

Onhan se niin, että jos se kissakaan ei itse sitä häntäänsä nosta, joku muu sen nostaa..... ja sitten sinne jo sitä sinappia työnnetäänkin....
biggrin.gif
.
 
Ei varmasti lopu 98 kahden vuoden päästä.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, jopa Kreikka on mennyt meidän ohi!
 
Ei varmasti lopu 98 kahden vuoden päästä.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, jopa Kreikka on mennyt meidän ohi!
Eikö ole mielenkiintoinen yhtälö
biggrin.gif
.

Nurkat täynnä "vanhoja romuja", joille meinataan väkisin
syöttää uusimpia innovaatioita sisältäville vehkeille
tarkoitettuja sooseja.

Hieman vaikuttaa "ohjaavalta" touhulta
biggrin.gif


"Ei oikeus/sivistyvaltioissa" homma toimii niin että ihminen ymmärtää "oman parhaansa" varsin sujuvasti kun joku tyrkkää
rynkyn piipun niskakuoppaan
biggrin.gif
.
 
Ei hätää veljet, Cuba on vielä saavutettavissa...

Niin ne vaan Suomipojat hakee kaikki paskat euroopasta ja Virosta ja hitsailee vanhoja corollia, heh vittu mikä eliittikansa. (paskanen nauru)
 
Ilmeisesti suomalainen kesKUSTAkapitalisti on ynnännyt että maataloudesta saa myös muuta kuin tukiaisia. Äkkiä suomen autoihin pakkomyydään tuetusta viljasta valmistettua polttoainetta ja mikä parasta,lainvoimalla säädetään niin että tuo siirtyminen tapahtuu kesKUSTAn ehdoilla kalustosta välittämättä. Ei oo kesKUSTAn voittanutta kieroilussa ja omaan pussiin pelaamisessa. Hyvä suomalainen talonpoika
062802jumpie_prv.gif
 
Ilmeisesti suomalainen kesKUSTAkapitalisti on ynnännyt että maataloudesta saa myös muuta kuin tukiaisia. Äkkiä suomen autoihin pakkomyydään tuetusta viljasta valmistettua polttoainetta ja mikä parasta,lainvoimalla säädetään niin että tuo siirtyminen tapahtuu kesKUSTAn ehdoilla kalustosta välittämättä. Ei oo kesKUSTAn voittanutta kieroilussa ja omaan pussiin pelaamisessa. Hyvä suomalainen talonpoika
062802jumpie_prv.gif
Eiköhän tässä yhteydessä eniten käsiään yhteen hiero brasilialaiset Manolitot ja Pedrot ja Broinin perhe jenkkilässä. Euroopassa vaihdetaan riippuvuus öljystä riippuvuuteen sokeriruoko- ja maissiviinaan.

Hiphei!
062802jumpie_prv.gif
 
Ilmeisesti suomalainen kesKUSTAkapitalisti on ynnännyt että maataloudesta saa myös muuta kuin tukiaisia. Äkkiä suomen autoihin pakkomyydään tuetusta viljasta valmistettua polttoainetta ja mikä parasta,lainvoimalla säädetään niin että tuo siirtyminen tapahtuu kesKUSTAn ehdoilla kalustosta välittämättä. Ei oo kesKUSTAn voittanutta kieroilussa ja omaan pussiin pelaamisessa. Hyvä suomalainen talonpoika
062802jumpie_prv.gif
Eiköhän tässä yhteydessä eniten käsiään yhteen hiero brasilialaiset Manolitot ja Pedrot ja Broinin perhe jenkkilässä. Euroopassa vaihdetaan riippuvuus öljystä riippuvuuteen sokeriruoko- ja maissiviinaan.

Hiphei!  
062802jumpie_prv.gif
Etanolia kykenee valmistamaan lähes jokainen valtio maailmassa,kysymys onkin että kenelle suodaan oikeus tuotantoon ja millä hinnalla? Suomen tuetun perunan ja ohrankasvattajille? millä tavalla anttila jakaa sopimuksia ja kuka saa vetää välistä? Sehän on kuitenkin selvää että käyttäjä maksaa tulevaisuudessakin korkeampaa ja kasvavaa hintaa polttoaineesta,eli jos lähi-idässä on kriisi niin se koskettaa myös suomalaista ohrankasvattajaa jonka pitää reagoida dupain alamäkeen nostamalla perähikiän perunanhintaa.
Mielenkiintoista seurata mitenkä tuohon kusetukseen saadaan sotkettua kohtapuolin ekologia ja terrorin uhka tai väite että maailmasta tulee vihreä ja kohta olemme kaikki vilvoittavien vesien äärellä. Jaa no,tulevaisuus on herran kädessä sanoi lehtomäki kun tietämättään osakkeisiin sijoitti omat ja kakaroidensa rahat
smile_org.gif
 
Etanolia kykenee valmistamaan lähes jokainen valtio maailmassa,kysymys onkin että kenelle suodaan oikeus tuotantoon ja millä hinnalla? Suomen tuetun perunan ja ohrankasvattajille? millä tavalla anttila jakaa sopimuksia ja kuka saa vetää välistä? Sehän on kuitenkin selvää että käyttäjä maksaa tulevaisuudessakin korkeampaa ja kasvavaa hintaa polttoaineesta,eli jos lähi-idässä on kriisi niin se koskettaa myös suomalaista ohrankasvattajaa jonka pitää reagoida dupain alamäkeen nostamalla perähikiän perunanhintaa.
Mielenkiintoista seurata mitenkä tuohon kusetukseen saadaan sotkettua kohtapuolin ekologia ja terrorin uhka tai väite että maailmasta tulee vihreä ja kohta olemme kaikki vilvoittavien vesien äärellä. Jaa no,tulevaisuus on herran kädessä sanoi lehtomäki kun tietämättään osakkeisiin sijoitti omat ja kakaroidensa rahat
smile_org.gif
Toki etanolia kykenee tuottamaan kuka tahansa, mutta sen tuottaminen kustannustehokkaasti onkin se homman ydin. Tällä hetkellä ja nykyisillä tekniikoilla ei viljasta tai perunasta viinan tuottaminen ole järkevää. Toukonutut saavat paremman hinnan vaikka polttamalla viljansa pellettipannussa sen sijaan, että alkaisivat tekemään siitä kotimaista liikennepolttoainetta. Näin pohjoisessa etanolin valmistaminen ruokakasveista ei ole järkevää, sillä viljan kasvattaminen vie enemmän energiaa kuin mitä siitä etanolina saa ulos. Ainoa järkevä tapa tuottaa bioetanolia Suomen olosuhteissa on tuottaa sitä kuitu- ja ruokajätteistä jotka muutoin menisi kaatopaikalle, polttoon tai rehuksi. Esim. ST1:n konsepti leipomo- pikaruoka- ja pakkausjätteiden muuttamiseksi liikennepolttoaineeksi on järkevää.

Jos viinaa halutaan tehdä viljelykasvista, niin sokeriruoko ja maissi ovat aivan omalla tasollaan kannattavuudeltaan eikä niidenkään käyttö ole taloudellisesti kannattavaa ilman tukiaisia. Tukiaiset onkin avainsana jos suomessa halutaan viljelemällä etanolia liikennekäyttöön tuottaa. Toisaalta mun puolestani ainakin nämä Tukiaiset saisi joku jauhaa bioetanoliksi ja niistä kirjoitetun paskan määrästä tekisi aikamoisen tankillisen biokaasua.
 
Sijoittajat ovat panneet pelimerkkejä likoon etanolia tuottaviin yrityksiin heti, kun tää etanolijutustelu alkoi. Senhän tietää sitten, mikä tulevaan litrahintaan vaikuttaa. Se on just se markkinatalous paholainen. Alenevilla valmistus/raaka-ainekustannuksilla ei taida olla juurikaan tekemistä myyntihinnan kanssa tässä tapauksessa; voittoa vaan tulee enemmän.
 
Kaikkien jotka rakastaa vanhoja pyöriä ja koneita niin heidän on syytä olla huolissaan. Ei ole kohta enää pensaa millä vanha Kawasaki tai muut vanhat pyörät toimii kiitos eu ja suomen eu peränimijä päättäjien. Koska suomi on eu:n mallioppilas niin täällä ei noudateta eu normi siirtymäaikaa (2020) vaan jo 2013 ehkä loppuu jo 98 myynti. Tarttis tehdä jotain vai onko suomalainen vain niin tyhmä ja alistuvainen että tämänkin nielee. Aivan järjetöntä. Kaikki koneet täytyy uusia. Ruohonleikkuri ei toimi,saha ei toimi. Kuin suurteollisuuden märkä uni ja kaikki ihmisten säästöt menee uusiin koneisiin ja kaikilla ei ole varaa ostaa uusia autoja ja prätkiä. Onko minunkin pakko tämä hyvä harrastus vain lopettaa.
    Niin jos sulla on pyörä joka ei toimi viinapensalla niin myy se nopeasti kun kohta sillä ei ole enää mitään arvoa kun et saa siihen enää pensaa.
           Sanokaa ketä äänestän kun olen erittäin vittuuntunut näihin suomen päättäjiin kun elämämästä meinavat aivan mahdottoman tehdä. No ei mulla mitään hätää ole kun asun ruotsin rajalla. Lyödäänkö vetoa että ei oo ruottalainen yhtä tyhmä ja hyvää tavaraa saa rajan takaa.
No perkele, hyväähän tää vaan on, saadaan tosiaan noi romut teiltä pois, sillä lailla
062802moto_prv.gif
 
Uskottekos te oikeasti, että se etanolilitku ei pala vanhoissa vehkeissä?

Ja mitäs sen väliä jos meikäläisen vanhasta Datsunista joku bensapuolen tiiviste sulaa, eihän noilla vehkeillä ole muuta arvoa kuin käyttöarvo.

Olisiko muuten lähdettä osoittaa tälle huhulle, että 98 poistuu hetimiten markkinoilta?
 
Kohta vedetään häkäpönttö tarakalla ja parvekkeilla kasvatetaan pajukkoa
biggrin.gif
.
 
onhan myös 98E5 bensa 98n tilalle joten nou hätä. eli siinä on max 5% etanolia. eli saman verran mitä nykyisessä 95 bensassa.

ainoa mitä ehkä joutuu tekeen on säätää moottoria rikkaammalle ja sit vaan kovaa ajoa!  
062802moto_prv.gif
 
Maa-liikennevälineissä käytettävä biopolttoaine on luonnon kannalta näpertelyä. Keskimäärin eurooppalaisen ihmisen vuosittain käyttämästä energiasta 30 % tulee lentomatkustuksesta ja 40 % tavaroiden valmistuksen ja pakkausmateriaalien sälästä. Lopuista energiarei'istä pieni osa on liikenteen kuluiksi laskettavaa.

Ihmetyttää, miksi ihmisiä sumutetaan tällä biopolttoaine-huuhaalla, kun suurempia tuloksia olisi saavutettavissa toisin konstein. Ehkäpä onkin kannattavaa antaa suuren massan ihmisiä luulla tekevänsä jotain hyödyllistä luonnon eteen, kuin mitä oikeasti kannattaisi. Ihan samaa skeidaa, kuin tuo ylinopeuskeskustelu. Pelkkää kusetusta, riippumatta onko KesKUSTA tai Suomen Duhlaaja Pojat hallituksessa...

Jos suomalainen olisi oikeasti järkevä, se panostaisi IFR-reaktoreiden kehittämiseen, eikä mihinkään puolivillaiseen vouhotukseen, jota mallikkaasti ohjataan kansainvälisestä bioterroristijärjestöstä (Green Peace).

-M
 
Maa-liikennevälineissä käytettävä biopolttoaine on luonnon kannalta näpertelyä. Keskimäärin eurooppalaisen ihmisen vuosittain käyttämästä energiasta 30 % tulee lentomatkustuksesta ja 40 % tavaroiden valmistuksen ja pakkausmateriaalien sälästä. Lopuista energiarei'istä pieni osa on liikenteen kuluiksi laskettavaa.

Ihmetyttää, miksi ihmisiä sumutetaan tällä biopolttoaine-huuhaalla, kun suurempia tuloksia olisi saavutettavissa toisin konstein. Ehkäpä onkin kannattavaa antaa suuren massan ihmisiä luulla tekevänsä jotain hyödyllistä luonnon eteen, kuin mitä oikeasti kannattaisi. Ihan samaa skeidaa, kuin tuo ylinopeuskeskustelu. Pelkkää kusetusta, riippumatta onko KesKUSTA tai Suomen Duhlaaja Pojat hallituksessa...

Jos suomalainen olisi oikeasti järkevä, se panostaisi IFR-reaktoreiden kehittämiseen, eikä mihinkään puolivillaiseen vouhotukseen, jota mallikkaasti ohjataan kansainvälisestä bioterroristijärjestöstä (Green Peace).

-M
Samaa mieltä.
Minusta siinä eko kaukana, kun maapallon toisella puolella kaadetaan sademetsää, että saadaan lisää viljelysmaata. Sitten siellä viljellään ruuan sijasta jotain palmua, josta saadaan biopolttoaineen raaka-ainetta. Se jalostetaan ja kuljetetaan toiselle puolelle maapalloa, jossa 0,00000000001 promillea maailman autoliikenteestä polttaa sitä.
Pikkupikkupiiperrystä sanon minä.

Rahtilaivat kuuluvat maailman pahimpiin ilmaston saastuttajiin. Laivat kuluttavat rikkipitoista raskasöljyä noin 290 miljoonaa tonnia vuodessa.
Noihin ei ole kukaan vielä oikeasti puuttunut. Kukapa uskaltaisi puuttua markkinatalouden yhteen kivijalkaan, eli kuljetukseen.

Voihan laiva
 
onhan myös 98E5 bensa 98n tilalle joten nou hätä. eli siinä on max 5% etanolia. eli saman verran mitä nykyisessä 95 bensassa.

ainoa mitä ehkä joutuu tekeen on säätää moottoria rikkaammalle ja sit vaan kovaa ajoa!  
062802moto_prv.gif
Kyllä kyllä.... säätötalkoot, ei sen kummempaa
biggrin.gif
.

Arvaa vaan, mihin sitten monella "sattuu" kuin munille potkaisisi.... kun pelkkä 3-5 centtiä kalliimpaan soppaan
siirtyminen alle 10.000km/vuosi vie taloudelliseen perikatoon
biggrin.gif
.

Pittee ostoo peeceet... penkitööö... woe helewettiläenen kuitennii
biggrin.gif
.
 
Maa-liikennevälineissä käytettävä biopolttoaine on luonnon kannalta näpertelyä. Keskimäärin eurooppalaisen ihmisen vuosittain käyttämästä energiasta 30 % tulee lentomatkustuksesta ja 40 % tavaroiden valmistuksen ja pakkausmateriaalien sälästä. Lopuista energiarei'istä pieni osa on liikenteen kuluiksi laskettavaa.

Ihmetyttää, miksi ihmisiä sumutetaan tällä biopolttoaine-huuhaalla, kun suurempia tuloksia olisi saavutettavissa toisin konstein. Ehkäpä onkin kannattavaa antaa suuren massan ihmisiä luulla tekevänsä jotain hyödyllistä luonnon eteen, kuin mitä oikeasti kannattaisi. Ihan samaa skeidaa, kuin tuo ylinopeuskeskustelu. Pelkkää kusetusta, riippumatta onko KesKUSTA tai Suomen Duhlaaja Pojat hallituksessa...

Jos suomalainen olisi oikeasti järkevä, se panostaisi IFR-reaktoreiden kehittämiseen, eikä mihinkään puolivillaiseen vouhotukseen, jota mallikkaasti ohjataan kansainvälisestä bioterroristijärjestöstä (Green Peace).

-M
Komppia 12-kielisellä...... molemmissa kainaloissa
biggrin.gif
.
 
Maa-liikennevälineissä käytettävä biopolttoaine on luonnon kannalta näpertelyä. Keskimäärin eurooppalaisen ihmisen vuosittain käyttämästä energiasta 30 % tulee lentomatkustuksesta ja 40 % tavaroiden valmistuksen ja pakkausmateriaalien sälästä. Lopuista energiarei'istä pieni osa on liikenteen kuluiksi laskettavaa.

Ihmetyttää, miksi ihmisiä sumutetaan tällä biopolttoaine-huuhaalla, kun suurempia tuloksia olisi saavutettavissa toisin konstein. Ehkäpä onkin kannattavaa antaa suuren massan ihmisiä luulla tekevänsä jotain hyödyllistä luonnon eteen, kuin mitä oikeasti kannattaisi. Ihan samaa skeidaa, kuin tuo ylinopeuskeskustelu. Pelkkää kusetusta, riippumatta onko KesKUSTA tai Suomen Duhlaaja Pojat hallituksessa...

Jos suomalainen olisi oikeasti järkevä, se panostaisi IFR-reaktoreiden kehittämiseen, eikä mihinkään puolivillaiseen vouhotukseen, jota mallikkaasti ohjataan kansainvälisestä bioterroristijärjestöstä (Green Peace).

-M
Samaa mieltä.
Minusta siinä eko kaukana, kun maapallon toisella puolella kaadetaan sademetsää, että saadaan lisää viljelysmaata. Sitten siellä viljellään ruuan sijasta jotain palmua, josta saadaan biopolttoaineen raaka-ainetta. Se jalostetaan ja kuljetetaan toiselle puolelle maapalloa, jossa 0,00000000001 promillea maailman autoliikenteestä polttaa sitä.
Pikkupikkupiiperrystä sanon minä.

Rahtilaivat kuuluvat maailman pahimpiin ilmaston saastuttajiin. Laivat kuluttavat rikkipitoista raskasöljyä noin 290 miljoonaa tonnia vuodessa.
Noihin ei ole kukaan vielä oikeasti puuttunut. Kukapa uskaltaisi puuttua markkinatalouden yhteen kivijalkaan, eli kuljetukseen.

Voihan laiva
Joo, näin on( vaikken enrgia insinjööri olekaan
crazy.gif
).

Itse laitoin tuon palmuöljypolttonesteen tuottajan boikottiin nähtyäni sen dokkarin telkkarista, jossa juurikin näytettiin nuo palmuöljyviljelmät ja siihen liittyvät systeemit. Prkele....että ihan ekoyhtiö on noin perhanan kaksnaamanen ja tekohurskas.
En osta edes kinkkusämpylää tuollaisesta yhtiöstä.....

Ens kauden ajoihin ei mielellään kahvitaukoja tuollaisen yhtiön tonteilla....
sport05.gif
buttrock.gif
(sallittu mainos?)

Tuo laivalikenne on laskettu kasvavan lähivuosina kymmenkertaiseksi Suomenlahdella, joten kannattaa alkaa harrastamaan vaikka avantouintia pikimmiten, jos tuossa altaassa vielä tekee mieli pulikoida.

Ollankos me kuluttajat kuitenkin se suurin markkinoihin vaikuttava tekijä (niinkuin tuossa edellä jo olikin)? Taidetaan vaan olla niin hiton laiskoja alkamaan tosissaan vaikuttamaan, eli muuttamaan toiminta/kulutustottumuksiamme. Logistiikka kasvaa kulutuksen myötä, joten kuluttamalla vähemmän kaikki päästöt vähenee.....
nixweiss.gif
 
No joo... mennee (taas) ihan OT, mutta so what
biggrin.gif
.

Näissä energia/polttoainehommissa taidamme elää aikoja "todellisten" innovaatioiden käyttöönoton kynnyksellä.... eli på finska:

On viimeiset hetket käsillä keinotella kunnolla vanhaa infraa hyväksi käyttäen.... ja kerätä taskut täyteen tyhmien rahaa
biggrin.gif
.

Jos "lukeminen kannattaa aina", niin ihan omilla aivoilla... edes jonkinlainen ajattelu se vasta kannattaakin
biggrin.gif
.
 
Back
Ylös