Jarrut eivät saa jäädä laahaamaan päälle kun lakataan painamasta jarrua.
Jarrupuristimen männän kumin yksi tehtävä on palauttaa elastisuudellaan mäntää aavistuksen verran poispäin levystä, kun lakataan painamasta jarrua ja ylimääräinen nestepaine palaa säiliöön pienen paluukanavan kautta. Jos ylimääräinen paine ei pääse pois jarrupiiristä, alkaa neste lämmetä ja laajenee edelleen ja lopulta jarrut alkavat hirtää kiinni ajossa.
Joko tuo paluukanava on tukossa tai nuo männänkumit eivät toimi kunnolla joko niiden väsymisen, lian männän ja sylinterin välissä jonka takia männät hiukan jumiutuvat. Tämän takia pitäisi pölysuojakumit olla ehjät ja paikoillaan, myös pölysuojakumien alle jäännyt kosteus voi ruostuttaa mäntiä ja uusien palojen asennuksen jälkeen kun männät menevät syvemmälle puristimeen, nuo männät koskettavat männän kumia eri kohdasta kuin aikaisemmin ja jos mäntä ei siitä kohtaa ole sileä, se voi alkaa jumittamaan.
Vanhempien pyörien kanssa näiden kanssa joutuu välillä painimaan, tiedä sitten näistä uudemmista.