• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jarrulevyjen hankintaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekkavee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos kiinnitysholkeilla tarkoitat kellutusniittejä, niin ne eivät olleet jumissa. Ne toki tarkastan jos nypyttelee.

Juu, yleisesti mainitsin, jos jollakin ei ole tiedossa tämä asia. :)

Tuossa mulla on ne kellutusholkit(/niitit) itse jarrulevyn kiinnitysruuvien ympärillä eli levy tulee niiden varaan. Näitä kelluvia lienee tosiaan ainakin kahta erilaista rakennetta.
 
www.carpimoto.it Sieläkin järkevämmän hintaista brempoa bemariin. Louis.de on myös nykysin samoja osia ja luucas/trw levyä, sinne tulee usein mailiin 25-50€ alennuskuponkejakin, kun kirjautunut.
 
Miten hyvin Brembon Serie ORO-levyt toimii harrastelijan rata-ajossa esim. orkkis levyihin tai johonkin muuhun verrattuna? ORO taitaa olla Brembon karvalakkisarjaa, onko se kumminkin parannus?

34% alennuksessa Carpimotossa 159,50 EUR/kpl.

http://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_...0861-Brembo-Serie-Oro-Brake-Disc-78B40861.htm

Mä vaihdoin Gixxerin kuluneet, eli erittäin naarmuiset levyt tuollaisiin. Hyvin pysähtyi ja tuntuma oli huomattavasti huonokuntosta orginaalia parempi. Yllättäen. Mutta en muutaman kerran jälkeen keksinyt mitään pahaa sanottavaa. Ja hinta on kohdillaan, jos vertaa mitä OE-levyt maksaa.
 
Mä vaihdoin Gixxerin kuluneet, eli erittäin naarmuiset levyt tuollaisiin. Hyvin pysähtyi ja tuntuma oli huomattavasti huonokuntosta orginaalia parempi. Yllättäen. Mutta en muutaman kerran jälkeen keksinyt mitään pahaa sanottavaa. Ja hinta on kohdillaan, jos vertaa mitä OE-levyt maksaa.

Hyvä kuulla, kyselen 50% myöhässä kun alkutalvesta tuollaiset tilasin jo Yamahaan. Mutta sittemmin huomasin, että myös zx-6r:n (jota en sittenkään myykään ehkä ihan vielä, että pääsee Ahvenistollekin ajelemaan ja muutakin hauskaa pitämään, paitsi jos henkilökohtainen finanssikriisi pahenee liikaa :paikallatuulee:) levyt on kuluneet alle rajan ja jotkut korvikkeet siihenkin pitäis joskus laittaa.
 
Dragracesta tilasin suzukiin viime kesänä. Toimitus aika oli n.3 viikkoa mut lopulta tuli ja hyvin pelasi. Ja oli paljon edullisemmat kuin esim. Motonetin levyt.
 
Karvan jännä valinta levyn materiaaliksi tuo Raex. Tuon käyttöä kun ei suositella jos lämpötila ylittää 250°C. Tai voi sitä käyttää, mutta materiaaliominaisuudet ei välttämättä pysy sellaisena kuin on ilmoitettu.
Juu, hieman kyllä tuntuu, että Raex ei ole välttämättä paras materiaali jarrulevyihin.
Tilaamani levyt ovat terästä SU420 J2, jonka specsit ovat Tuossa, klik
Näyttää ihan hyvältä tuo materiaali.
Ja kuten kai kerroin ne levyt, jotka jo tulivat näyttävät tosi hyviltä ja erittäin hyvin viimeisellyiltä.
 
J
Ja kuten kai kerroin ne levyt, jotka jo tulivat näyttävät tosi hyviltä ja erittäin hyvin viimeisellyiltä.

Toivotaan, että ovat ihan kuranttia tavaraa vielä ensimmäisen kunnon jarrutuksenkin jälkeen, mutta kuten mainitsin aiemmin: Kiinalaiset on helvetin hyviä tekemään hyvännäköisiä tuotteita, mutta todellinen laatu voi olla ihan mitä tahansa. Esim. kaikki kiinankahvat mitä olen tilannut ovat olleet tosi hyvin viimeisteltyjä ja laadukkaan olosia, mutta kun asentaa ne paikoilleen, tulee todellinen laatu esiin.
 
Muutama vuosi sitten oli pientä jarruongelman poikasta ja tuli siinä rytäkässä hankittua uudet jarrulevyt. Motovillen suosituksesta panostin braking-merkkisiin wave-levyihin ja ei ole harmittanut. Levyt olivat kalliit, mutta tuntuma ja jarruteho on loistava. Vaikka yamahan vakiolevytkin olivat hyvät, niin nämä ovat vielä paremmat. Jatkossa ei tule kyllä koskettua mihinkään halpaan/huonoon. Pyöränä siis yamaha R1 vuosimallia 2008.

Joillakin on ilmeisesti ollut näiden levyjen kanssa ongelmia EBC:n gpfax-palojen kanssa, vetänyt kuulemma levyt kieroiksi. Yamahan oem-paloilla tätä ongelmaa ei ole ollut, enkä ajatellut lähteä ebc:tä kokeilemaan, kun jarrutehoa on jo tarpeeksi nytkin.
 
Juu, hieman kyllä tuntuu, että Raex ei ole välttämättä paras materiaali jarrulevyihin.
Tilaamani levyt ovat terästä SU420 J2, jonka specsit ovat Tuossa, klik
Näyttää ihan hyvältä tuo materiaali.
Ja kuten kai kerroin ne levyt, jotka jo tulivat näyttävät tosi hyviltä ja erittäin hyvin viimeisellyiltä.

Jarrut pyörän tärkein osa. Laatu ja turvallisuus tulisi olla tärkeimmät hankintakriteerit.

Toivotaan, ettei käy kuten rengasvalintasi suhteen...
....ensimmäisessä kadunkulmassa olisi voinut käydä huonomminkin!:thumbup:
 
Itselläni Rempsun levy on toiminut minisuperissa ihan ok, mutta voisin kokeilla jotain muutakin. Onko mitään muita paikkoja suositella, joissa voisi teettää levyn?
 
Jarrut pyörän tärkein osa. Laatu ja turvallisuus tulisi olla tärkeimmät hankintakriteerit.

Toivotaan, ettei käy kuten rengasvalintasi suhteen...
....ensimmäisessä kadunkulmassa olisi voinut käydä huonomminkin!:thumbup:

Joo, noissa renkaissa ei kyllä kannata liiemmin säästää. Ostin vuonna 2000 kiinalaisen takarenkaan Kawaan. Se maksoi puolet vähemmän ja kesti puolet vähemmän. Märkäpito oli olematon. Miinukset olivat plussia suuremmat, joten ei ikinä enää. Autossa saattaa mennä jokin kiinalainen (muutamaa tullut testattua), mutta ei nekään oikein märällä ole pitäneet.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä noissa levyíssä voisi mennä pieleen?
Jos valmistajalla on 50 modernia CNC konetta, kuten tuolla valmistajalla on, materiaali on oikea ja viimeistely ihan huippuluokkaa, niin missä voisi mennä pieleen.
Suomessa ei ole yhtään konepajaa, jossa olisi 50 modernia CNC konetta.
Taiwanissa, josta nuo minun levyni tulivat, on tehty CNC koneita jo 1970 luvulta asti.
Olivat kovia kilpailijoita CNC koneissa, kun myin niitä Suomeen 1980 luvulla. Siis myin japanilaisia Nakamuraa, Niigataa, Matsuuraa jne.
Kyllä siellä Taiwanissa osataan konepajatekniikkaa, joka ei ole kovin monimutkaista.
Itsekin opiskelin sitä teknillisessä korkeakoulussa Otaniemessa jo 1970 luvulla.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä noissa levyíssä voisi mennä pieleen?
Jos valmistajalla on 50 modernia CNC konetta, kuten tuolla valmistajalla on, materiaali on oikea ja viimeistely ihan huippuluokkaa, niin missä voisi mennä pieleen.
Suomessa ei ole yhtään konepajaa, jossa olisi 50 modernia CNC konetta.
Taiwanissa, josta nuo minun levyni tulivat, on tehty CNC koneita jo 1970 luvulta asti.
Olivat kovia kilpailijoita CNC koneissa,kun myin niitä Suomeen 1980 luvulla. Siis myin japanilaisia Nakamuraa, Niigataaa, Matruuraa jne.
Kyllä siellä Taiwanissa osataan konepajateknikkaa, joka ei ole kovin monimutkaista.
Itsekin opiskelin sitä teknillisellisessä korkeakoulussa Otaniemessa jo 1970 luvulla.

Mullakin on montakin modernia työkonetta ja joskus tulee sutta tai sekundaakin :kääk:

Ainoo huolenaihe on itellä noissa "kiinalaisissa" eli kaikissa halpamaissa tuotetuissa se materiaalin laadun vaihtelu ja tasalaatuisuus eli maanantaina voi olla priimaa ja tiistaina paskaa tai jotain siltä väliltä.

Itte en ole enään laittamassa jarruiksi kuin joko originaalia tai brakingiä. Nimittäin se oma kokeilu kiinalaisten kanssa ei menny ihan putkeen.
 
Joillakin on ilmeisesti ollut näiden levyjen kanssa ongelmia EBC:n gpfax-palojen kanssa, vetänyt kuulemma levyt kieroiksi. Yamahan oem-paloilla tätä ongelmaa ei ole ollut, enkä ajatellut lähteä ebc:tä kokeilemaan, kun jarrutehoa on jo tarpeeksi nytkin.

Tästä on jo vuosia aikaa mutta mulla oli ongelmaa heti ekana talvena Brakingin levyissä, Brakingin omien sintteripalojen kansa- aika rajua pistesyöpymää palan kohdalla parissa kuukaudessa kuivassa tallissa. Kuivalla kelillä, muutaman asteen lämmöissä , ajettu talliin, jossa 15-17C lämmintä ja kuivaa -vain pyöräsäilytystä, ei pesuja tms. Muilla paloilla ei vastaavaa oo tullu.
 
Back
Ylös