• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jarrulevyt kierossa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itse lähden kanssa tutkimaan jarrujen tärinää. niitit jumissa ---> nyt liikkuu herkästi ja aika paljonkin levyt! (kuinka paljon etu levy saa liikkua?? ) toimi kadulla ok ja radalla 2.5 settiä.. sen jälkeen lulma tärinä jarruttaessa... kokeilin jarrutella reippaamin mutta nypyttää kokoajan... 21000km ajettu k4 600 gixsu siis kyseessä

Parisen vuotta sitten, kun oli vielä pelit ja rensselit alla (ja kustakin kai päässä enemmän), tuskailin jarrulevyjen "kieroontumissyndrooman" kanssa minäkin, vaikkakin autoista olikin silloin kyse.
Mainio artikkeli asiasta (jenkkiä) täällä (Google: "warped break discs"). Pitkä sepustus, mutta kannattaa ehdottomasti lukea, jos vaan jaksaa ja asia kiinnostaa.

Edit / pari lainausta, jotka summaa asian ytimekkäästi:
'In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc.'

'There is only one way to prevent this sort of thing - following proper break in procedures for both pad and disc and use the correct pad for your driving style and conditions.'

Ainakin mulla loppui levyjen vaihto, kun sisäänajo oli tehty noin suunnilleen tuon artikkelin ohjeilla. Autossa siis, mopopuolella en tiedä, kun ei ole kokemusta. Katuajossa mun tyylillä nuo Guzzin jarrut kun ei paljoa edes lämpene  
blush.gif

itse lähden kanssa tutkimaan jarrujen tärinää. niitit jumissa ---> nyt liikkuu herkästi ja aika paljonkin levyt! (kuinka paljon etu levy saa liikkua?? ) toimi kadulla ok ja radalla 2.5 settiä.. sen jälkeen lulma tärinä jarruttaessa... kokeilin jarrutella reippaamin mutta nypyttää kokoajan... 21000km ajettu k4 600 gixsu siis kyseessä
Selvä tapaus, levyt kierot.
Takuuhomma, onko voimassa ?
Tosin virhevastuukin saattaa tulla kyseeseen.

eipä ole takuuta tossa pelissä. palat vaihdan kokeilu mielessä ja sitten levyt jos ei auta.. palat hiukan alta 100€ ja levyt 140€ kipale..
confused_orig.gif
vai pitäskö laittaa oikein piparkakut?? 300€ kpl!!! palat näyttää kyllä kohtuu huonoilta ja epätasaisesti kuluneilta. niitit oli kyllä reilusti jumissa kun niitä alettiin herkistelemään. silloin nypytys loppui hetkeksi kunnes taas radalla tosisaan alkoi.. mites muuten noiden levyjen vaihto toimii? pajalle vanne työn alle ja osat kaupasta mukaan vai? ebc.n levyjä ja paloja olen katsellut. kenties hyvätkin?

eipä ole takuuta tossa pelissä. palat vaihdan kokeilu mielessä ja sitten levyt jos ei auta.. palat hiukan alta 100€ ja levyt 140€ kipale..  
confused_orig.gif
vai pitäskö laittaa oikein piparkakut?? 300€ kpl!!! palat näyttää kyllä kohtuu huonoilta ja epätasaisesti kuluneilta. niitit oli kyllä reilusti jumissa kun niitä alettiin herkistelemään. silloin nypytys loppui hetkeksi kunnes taas radalla tosisaan alkoi.. mites muuten noiden levyjen vaihto toimii? pajalle vanne työn alle ja osat kaupasta mukaan vai? ebc.n levyjä ja paloja olen katsellut. kenties hyvätkin?
Saakohan levyjä noin halvalla ?

Sama oli itsellä noiden niittien kanssa, reilusti hiekkaa yms. välissä. Putsaus hiukan auttoi, ei poistanut ongelmaa.
Levyjen vaihto korjasi vian.

Jos saat vanteen itse irti, osaat vaihtaa levytkin, uskoisin.
Onkohan noissa jotain lukitetta ?
No manuaalista katsoen...

jeps jeps kattelin takalevyjä hinnastosta.. eteen siis274€ kpl... NICE!!!
kaboom.gif
ja rengas kyllä irtoaa helposti mutta.. katotaan nyt että mitä tehdään.

Back