• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jarruneste

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Henry67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lyhensin lainaukset ettei tuu liian pitkää..
No huh huh..

Sulla taitaa olla hermot vähän turhan kireellä
biggrin.gif


Ei tässä kukaan sun tietämystäs epäillyt tai arvellut oletko kännissä.

Hyvää tietoa oli, tuntui vaan niin uskomattomalta ollakseen totta. Itellä aina ollu tokicon satulat ja motulin rbf:ää eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut mutta kohta niitä siis varmasti tulee mutta kuinka äkkiä?

Jos sulta nyt meni päivä tai pari pilalle niin pahoittelen..
Kaikki ei vaan välttämättä tiedä kaikesta maailman asioista kaikkea niin kuin sä vaan joutuu epäilemään ennen kuin toisin todistetaan
smile_org.gif
 
^Jarrut on siitä hassuja, että ne parhaat jarrukomponentit on aina laitettu siihen toiseen pyörämalliin  
smile_org.gif
Totta!

Jos kaikkia uskoisi niin aina saisi vaihtaa uudesta pyörästä satuloita ristiin
biggrin.gif


Mä en ikinä löytäny Triumphin Speed triplestä niitä maailman paskimpia jarruja Hoodeen jälkeen mitä niissä googlen mukaan piti olla.
 
Laitathan ihmeessä tarkempaa speksiä mitä siellä satulassa tapahtuu motulin nesteellä.

En missään nimessä kyseenalaista huomioitasi, mutta kun ei ole vastaavaa ilmennyt missään ko. jarruilla varustetussa laitteessa.
Ei kadulla, ei radalla.
OEM-tiivisteillä, tarviketiivisteillä.

Ilmeneekö samaa, jos sekä nissinin että tokicon satuloihin vaihdetaan samanmerkkiset tarviketiivisteet, jotka ovat siis samaa materiaalia samalta valmistajalta?

Onhan niitä toki muitakin hyviä nesteitä käytettäväksi jos
jännittää.

Ei se motulikaan nyt mitään ihmeainetta ole muihin verrattuna.
Jos halpaa haluaa motonetistä, oranssi aspon pullo auttaa.
 
Kiva keskustelu ja pelkästä jarrunesteestä, pistänpä itsekin lusikkani jarrunesteeseen. Tavalliselle motoristille riittää aivan hyvin DOT 4, ABS saattaa vaatia erilaiset nesteet. Paras ratkaisu on kun kävelet lähimpään jarruneste kauppaan ja ostat purkin hyllystä ja alat nesteen vaihtoon.Harvan talous kaatuu jarrunesteen hintaan. Kumien turpoaminen jarrunesteellä on aikakysymys, kaikki turpoaa kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa.
 
Millen bremboiss ja jopa taka jarrussa toi RBF on toiminut ihan hyvin. Kykimessäkin samaa lientä ja sielläkin se toimii.

Ihan vaan omakohtaisena havaintona.
 
Alkaa pistako bikeen muuta kuin merkkikohtaista jarrunestetta. Kaikki autoihin ja etenkin dieseleihin tarkoitetut aiheuttavat jarrulevyn kieroon kasvamisen, letkujen halkeamisen ja satulan ruostumisen jauhoksi.
 
Taas nestemäisistä aineista kyse niin jopa on heti sivuntäydeltä pelkkää kylmää faktaa.... saataisko nyt tasapainon vuoksi myös hiukka mutua kehiin
biggrin.gif
 
Niin, no ne jarruthan pelaa vaikka vedellä, hetken aikaa.
Kiehumispiste noin 100 ast./C.

Pit vielä lisätä, et hydrauliset jarrut. Mekaaniset onkin haastavampi juttu
tounge.gif
 
Kuka vetää ekana delvac kortin tiskiin?
Nyt on uusi RBF kortti josta voi kohta aloittaa delvac tyylisen "jähnän" voiko RBF:ää käyttää tokicon satuloissa ilman vaurioita.

Itsellä on RBF:ät Busassa jossa on tokicon satulat, joten olisi kiva kuulla/nähdä jotain faktoja kyseisten tuotteiden yhteensopimattomuudesta.
 
Miksi ette käytä ATE SUPER BLUE RACING nestettä, ainakin meidän ratamopossa jarrut ei häipyny kuten tavallisilla nesteillä.
062802moto_prv.gif
 
Miksi ette käytä ATE SUPER BLUE RACING nestettä, ainakin meidän ratamopossa jarrut ei häipyny kuten tavallisilla nesteillä.
062802moto_prv.gif
Tuotakin nestettä mietiskelin jossakin vaiheessa mutta päätin kuitenkin laittaa RBF600, kun sen kiehumispiste on 312 astetta C. DOT-4 Super Blue Racing nesteen kiehumispiste on 280. Varmasti hyvä neste sekin on.
 
Back
Ylös