Javiksen low budget 600RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KawaJava
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KawaJava

New member
Ajattelin luoda oman ketjun meikäläisen projektille, niin ei tarvii spämmätä montaa eri ketjua omilla jorinoilla.

Omista taustoista sen verran, että ikää on 33 vuotta. Viimeisimmät kokemukset
(ennen tätä kesää) kaksipyöräisistä on piikkiajoilta - perus kylillä pämppäilyä. Moottorien pärinä ja kova vauhti on aina kiehtonut, mutta jostain syystä 15 vuotta hurahti ilman omaa pyörää.
Tänä keväänä ostin -00 zx6r Kawan. Kaverin kehotuksesta lähdin orgin ratapäiville opettelemaan pyörän käsittelyä ja ensimmäisen setin jälkeen olin koukussa rata-ajoon.
Pari vknloppua Kawan kanssa Alastaroa -> pyörä myyntiin ja kilvetön -04 cbr600rr tilalle.
Yhden vknlopun ehdin pyöriä Hondalla Alastarolla. Melkoiseksi säätämiseksihän se meni. Ensimmäistä kertaa käännetyllä kaaviolla. Sadekumeilla ja normikumeilla muutama setti kerrallaan. Shifteri ei tykännyt sadekelistä ja aiheutti ylimääräistä ohjelmaa, kun rupes pätkimään sytkää kesken ajon ja lopulta esti koko pyörän käynnistymisen. Alustan säädöt oli aivan päin hvettiä ja aiheutti tarpeetonta keulimista ja muuta kummaa.
Nyt olis sitten tarkoitus huoltaa vehkeet siihen kuntoon, että ensi kaudella pystyis keskittymään itse ajamisen opetteluun.

Suunnitelmissa seuraavaa:
-etupamppujen huolto itse (tehty) 80€
-ohjauslaakeri + pelit ja pensselit (tarkastettu ok) 0€
-takaiskari motovillelle huoltoon 200€
-uusi jarrupääsylinteri 200€
-jarrusatuloiden huolto (tehty) 80€
-uudet jarruletkut + jarrupaineanturi (ostettu) 150€
-racedac + asennus (ostettu) 100€
-uudet kliparit + nippelitnappelit (ostettu) 35€
-domino pikakaasu + gripit 150€
-avaimeton käynnistys ja tankin korkki 30€
-tankkipatti ja tankkigripit 50€
-foamien vaihto
-swingin maalaus ja laakerit 100€
-linkuston rasvaus
-rungon ja motin poskien siistiminen/maalailu 50€
-uudet tulpat 80€
-uusi ilmansuodatin 35€
-sähköjen läpikäynti
-ketjut + rattaat 150€
-renkaiden haaliminen ensi kaudeksi XXX€
-vesitiivis kotelo commanderille ja racedacille
-puristuspaineiden mittaus
-venttiilien välysten tarkistus + säätö
-penkitys ja säätö XXX€
-ohjauksen rajoittajat
-1 osainen nahkapuku käytetty 200€
-varikkoteltta 100€
-kypärä käytetty 200€
-katteiden pohjat + maalaus (ehkä, jos, tuskin)
-yhteensä n. 2000€ + renkaat + penkki/säätö (ei näin!)

Siinä nyt aluksi askarreltavaa ja hankittavaa.
Kyselen sitten jeesiä, kun menee sormi suuhun ja saa toki kommentoida, jos joku vaikuttaa todella typerältä.
Tarkoituksena olis pitää pyörä jokkiskelpoisena, eli jos joku muutoksista rikkoo sääntöjä, niin kertokaa ihmeessä.

Janne
 
Viimeksi muokattu:
katso liitettä 19623
Satula ei tossa oikeen näy, mutta se nyt on tollanen perus ratapenkki ja mun mielestä ajaa asiansa. Tankin katteen posket tosiaan painuu pari senttiä sisään poksahtamalla ja tietenkin just jarrussa tai kallistuksessa, niin sinne täytyy jotain fylliä laittaa. Lisäksi siihen täytyy pieni patti värkätä, että sais tota takaosaa vähän pystymmäksi. Ja poskigripit täytyy ehdottomasti laittaa, oli sen verran liukkaan tuntoinen.
Poskigrippejä ei tarvitse ollenkaan jos on muotoillut penkin ja tankin takaosan niin että ne antaa tarvittavan tuen. Eli jos tarvii grippejä, niin se on vain indikaatio että kannattaa viilata muotoa/tukea paremmaksi.
Ja siinä vaiheessa kun tuki on riittävä, niin gripeistä on vain haittaa koska ne estävät jossain määrin helpon liikkumisen/ ajosennon hienosäädön.

Perus kuitukatepenkki ei yleensä ole perus ratapenkki, vaan suorakopio vakiosta satulasta, ja vakio satula ei anna tukea jos siirtää persettä sivusuunnassa.
 
Laita syyläriin vettä + water wetteriä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/608011/Red-Line-Water-Wetter-355-ml
Jos kaadut radalla ja syylärinesteet valuu asfaltille, niin toi ei ole liukasta, toisin kuin glykoli.

Sit kun sulla on takaiskari irti, niin heitä linkustoon uudet rasvat. Rasvaa saa laittaa reilusti. Yleensä ne on ihan liian kuivia.

Jos jarrusatuloita tarttee pestä, niin lämmintä vettä + fairia ja hammasharjalla jynssää.

Hyvä peruspuhdstusaine on lamppuöljy. Sillä saa vanteista ja swingistä rasvat pois. Voi myös laittaa katteisiin, mutta huomioi että jättää vähän harmaan kalvon jälkeensä.
 
Onko tossa 04:ssa HISS? Jos on, niin tsekkaa ennen lukkopesän poistoa, voiko sen poistaa ilman että ECU ei pahoita mieltänsä.
 
Poskigrippejä ei tarvitse ollenkaan jos on muotoillut penkin ja tankin takaosan niin että ne antaa tarvittavan tuen. Eli jos tarvii grippejä, niin se on vain indikaatio että kannattaa viilata muotoa/tukea paremmaksi.
Ja siinä vaiheessa kun tuki on riittävä, niin gripeistä on vain haittaa koska ne estävät jossain määrin helpon liikkumisen/ ajosennon hienosäädön.

Perus kuitukatepenkki ei yleensä ole perus ratapenkki, vaan suorakopio vakiosta satulasta, ja vakio satula ei anna tukea jos siirtää persettä sivusuunnassa.

En tiedä mikä katesarja tässä on, mutta penkki näyttäis olevan leveämpi vakioon verrattuna.
Mulla on ylimääräinen tankinkate, niin täytyy keväällä harjoitella sen kanssa tota ajoergonomian parantelua.
 
Onko tossa 04:ssa HISS? Jos on, niin tsekkaa ennen lukkopesän poistoa, voiko sen poistaa ilman että ECU ei pahoita mieltänsä.

Juu, HISS löytyy ja on ilmeisesti pirun hankala ohittaa. Ilmeisesti pitäis vaihtaa ECU jenkkiversioon ja siihen en kyllä lähe.
Suunnitelmissa olis kiinnittää alkuperäinen avain siihen lukkopesän runkoon. On/off/starttinappi varastetuilla piuhoilla johonkin sopivaan paikkaan.
 
Jarrut tuntui todella pehmeältä ilmauksesta huolimatta, joten otin satulat auki ja siellä oli joka toisesta männästä pölytiiviste rullalla männän ja sylinterin välissä.
FB_IMG_1571494137224.jpg
FB_IMG_1571494141869.jpg

Käytin satulat astianpesukoneessa, mutta eipä ne siellä juuri puhdistunut. Duunissa sitten laitoin ne liuotinkylpyyn ja sen jälkeen vähän hammasharjaa perään, niin johan rupes pinttymät irtoomaan.

Seuraavaksi pitäis tilailla/teettää uudet jarruletkut, kun vanhat oli jo aikansa eläneen näköiset. Uusiin sitten liitin myös jarrupaineanturille. Tosin ensin pitäis löytää jostain uusi pääsylkkä, niin tietäis minkälaiset liittimet laittaa letkuihin.
FB_IMG_1571494862904.jpg
FB_IMG_1571494871150.jpg
FB_IMG_1571495172100.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Juu, HISS löytyy ja on ilmeisesti pirun hankala ohittaa. Ilmeisesti pitäis vaihtaa ECU jenkkiversioon ja siihen en kyllä lähe.
Suunnitelmissa olis kiinnittää alkuperäinen avain siihen lukkopesän runkoon. On/off/starttinappi varastetuilla piuhoilla johonkin sopivaan paikkaan.

Onko sulla joku erityinen tarve muuttaa noi alkuperäiset virtavehkeet?

Itse en ole katsonut sitä tarpeelliseksi. Monilla on tosin kit-ecu ja -johtosarja jolloin virtalukon voi ottaa pois sen kummempia miettimättä.
 
Back
Ylös