Jäykemmät jouset eteen....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse kanssa suosittelen Kaukosen Pekkaa! Entiseen Cebariin tehtiin siellä jousituksen täyshuolto mikä sisälsi takapään shimmauksen, säätövarojen lisäyksen, etupäähän jousien vaihdon ja shimmauksen. Hinta oli niin naurettavan pieni, että sitä voisi melkein kutsua sikahalvaksi
tounge.gif

Privalla saa Kaukosen numeron jos sitä tarvii
smile_org.gif

Sonicspringsin sivuilta löysin kätevän laskurin:
Laskee tarvittavan jousen jäykkyyden, pyörän ja kuskin painon sekä ajotyylin (racing, agressive street jne) mukaan.

Tilasin kokeeksi tuolta jousetkin kun eivät olleet hirmu hintaiset. Postikulujen + tulllien ja verojen kanssa yht. 111€

Vastailevat sähköpostiin nopsasti ja kysymällä saa vinkkiä tarvittavaan öljyn jäykkyyteen tms.

Sonicspringsin sivuilta löysin kätevän laskurin:
Laskee tarvittavan jousen jäykkyyden, pyörän ja kuskin painon sekä ajotyylin (racing, agressive street jne) mukaan.

Tilasin kokeeksi tuolta jousetkin kun eivät olleet hirmu hintaiset. Postikulujen + tulllien ja verojen kanssa yht. 111€

Vastailevat sähköpostiin nopsasti ja kysymällä saa vinkkiä tarvittavaan öljyn jäykkyyteen tms.
Aikas jäykän laskee tuo laskuri ainakin mulle... Itse tilaan pari tiksua löysemmät...

Lineaarisella jousella etupää käyttäytyy koko joustomatkan ajan samalla tavalla, siis jousivakio lisääntyy tasaisesti eikä kasvaen kun jousta painetaan kasaan.
Eikös se lineaarisessa jousivakio ole nimenomaan vakio.
Lineaarisilla jousilla jousivakio on vakio, mutta jousivoima kasvaa lineaarisesti poikkeaman mukaan.

F=(-)kx
Äh, siis jousivoimaa tarkoitin... sen siitä saa kun nopeasti kirjoittelee näitä.
tounge.gif

Back