JL-Bike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos ei taivas putoa ja niin pois päin niin en taida enää HD-Centeriin jalallani astua. Eilen kävin varaamassa ajan JL-Bikeen kymppitonnin huoltoon, josko se sieltä tulisi ehjänä takaisin...

Edit: näyttää hinnastot olevan lähes 1:1 Hd-Centerissä ja JL-Bikessa.

On pyörä ollut siellä nyt pitemmän aikaa. Sattui isompi juttu just näin sesonkiin. Palvelu on ollut kyllä tosi mukavaa. Pitää tässä selvitellä takuujuttuja ja tuntuvat olevan 'samalla puolella'. Hyvä mieli tuosta firmasta jää, vaikka kestääkin.

Käytin pyörän JL-Bikessä viime kesänä juuri ennen reissua ja päätin vielä ottaa öljynvaihdon samalla vaivalla. 4 vrk myöhemmin päästelin E-nelosta tuhatta ja sataa ja kurvasin sitten ennen Jönköpingiä taukopaikalle. Pysäytin pyörän tien poskeen ja ihmettelin mitä swedut vahtaa. Noh, proppu oli tiessään ja kuumat öljyt lorisi pitkin asvalttia.

Sitä sitten etsittiin miesvoimin liittymän kaarteesta mutta ei löytynyt, viritettiin sitten sinne päin pultista sähköteipin avulla auttava viritys jolla selvisin Göteborgiin. Onneksi pidin paussin, jos olisi proppu lähtenyt vauhdissa ja öljyt valunut takapyörälle 160 kmh lasissa olisi voinut mennä luisteluksi.

Mikä meni pieleen? No juu, ei ollut varmaan kaveri ihan momenttiin vääntänyt proppua kiinni eikä ainakaan laittanut uutta tiivistettä. Sen ainakin tiedän että jatkossa tarkistanut itse "ammattimiesten" jäljiltä joka h*****n mutterin. Niin ja sen että propussa on tiheä sytytystulpan jenga johon ei ihan heti löydy sopivaa pulttia ja että sähköteippi toimii hyvin kierteen tiivistäjänä...
sport05.gif

Oma pyörä tuli jl-bikestä huollosta.
Vaihdettiin nokkaketju+kiristäjä. Säädettiin venttiilit ja synkattiin kaasarit. Vielä vaihdettiin uusi venttiilikopantiiviste..

Homma kävi rivakasti yhden päivän aikana. Hintaa huollolle tuli mukavat 490 Erkkiä
crazy.gif

No itseasiassa ajattelin, että maksaa enemmän! Toistaseksi mopo on toiminut huollon jälkeen erinnomaisesti, mutta eipä noita km ole vielä eilisen jälkeen monta ehtinyt kertyä..

Mutta kiitokset huollon pojille!!

smile_org.gif
ON TUNTUNUT IHAN ASIALLISELTA PULJULTA JA TOISINAAN VOI NEUVOTELLA HINNOISTAKIN.
SAAVAT HYVIN SUSNAN OSIA VANHENPIINKIN MALLEIHIN!
buttrock.gif

Asiakaspalvelua parhaasta päästä:

Maanantaina klo 16 käynti kyseisessä firmassa. Kone naputtaa, voisiko joku auttaa. Mennääs kuuntelemaan. Ja siitä varaamaan aikaa nokkaketjun vaihtoon. Aika saatiin jo torstaille. Ei tarvinnut odotella viikkokausia, kuten useissa pääkaupunkiseudun huoltoliikkeissä.

Torstai iltapäivänä soittivat huollosta että venttilikopan tiiviste on siinä kunnossa että eivät haluaisi laittaa samaa takaisin koska saattaa alkaa vuotamaan. Uutta tiivistettä ei saanut muistaakseni maahantuojalta inventaarin takia. Lupasivat alkaa hakemaan jostain muualta sitä.

Soittivat vielä illalla kotiin, että saivat tiivisteen ja että pyörä on valmis seuraavana (perjantai) aamuna.

Soittivat vielä aamusella että pyörä on valmis ja voit hakea pois.

ja hinta n.300€ sisältäen nokkaketjun, vaihdon ja puristuksien mittauksen. Ei tietääkseni mikään paha?!?

Voisinpa sanoa että asiakaspalvelua parhaasta päästä, oisko täys kymppi. Minun ei tarvinnut itse soittaa pyöräni perään kertaakaan vaan he soittivat minulle vajaan vuorokauden aikana 3 kertaa. Vaikka pyöräni joutuikin olemaankin huollossa "ylimääräisen" yön, ei harmittanut yhtään kun oli saanut niin hyvää palvelua.

Plussaa vielä se että tietääkseni kommunikoin puhelimitse joka kerta saman kaverin kanssa joka teki myös itse työn, kun taasen isommissa huoltoliikkeissä kommunikointi tapahtuu yleensä niitten kanssa jotka ovat asiakaspalvelussa, ja jotka eivät tiedä pyörästäsi muuta kuin sen mitä on paperille kirjattu.
062802jumpie_prv.gif

JL-Bike suosittelen lämpimästi kaikille! Hyvää palvelua ja asiantuntevaa jengiä! Sijaitsee nykyään Vantaalla. JL-Bike

JL-Bike suosittelen lämpimästi kaikille! Hyvää palvelua ja asiantuntevaa jengiä! Sijaitsee nykyään Vantaalla. JL-Bike
Juu... hyvin hoitivat FJR:äänikin. Ennen Euroopan reissua asentivat Tomtomin sähköt ja ehtivät vaihtaa öljytkin samalla, vaikken siitä etukäteen sanonutkaan. Pari päivää sitten oli 10000km huollossa ja sain täyden selityksen tehdyistä töistä. Samoin vastasivat asiallisesti tyhmiin kysymyksiini iskareiden säädöistä. Hintaa oli 10000 huollolla 197 e. Ei halpa eikä kallis? Sisälsi kardaanin öljyjen vaihtamisen.
Kyllä minä tuota firmaa käytän. Asiallisia kavereita ja huollon saa suht nopeasti.

TTU

Hyvät kokemukset itselläkin ko. mestasta josta johtuen olen pääasiassa siellä fillarini huollattanut. Pari kertaa mopoa on myös fiksailtu lippojen jäljiltä (kertaalleen prätkän oli joku peruuttanut autolla kumoon ja kertaalleen onnistuin ihan itse lippaamaan).

Viimeksi kun kävin oli syntynyt pieni väärinkäsitys huoltoajankohdasta ja olin paikalla viikkoa liian aikaisin. Sopivaa ajankohtaa oli pähkäilty puhelimessa ja olisi tietysti ollut hyvä puhua myös päivämääristä eikä pelkästään viikonpäivistä  
tounge.gif
No, joka tapauksessa duunasivat huollon odottaessa vaikka päivä oli ilmeisen kiireinen muutenkin. Vaihtoivat myös ketjut ja rattaat jotka olin mukanani kuskannut.

Olin tosin kärppänä paikalla heti aamutuimaan ja juurikaan muita päivän projekteja ei ollut vielä saapunut.

Palvelu on aina ollut ystävällistä ja asiantuntevaa. Tuolla huollatan prätkäni jatkossakin, vaikka sijainti onkin hieman hankala meikäläisen kannalta.

Voin hyvällä omatunnolla suositella,viim.2 vuotta
siellä huollot suoritettu.Sitä ennen MR-powerissa
eikä siitäkään liikkeestä huonoja kokemuksia.

Täällä olen myös minä Hondani huollattanut. Ja perustellusta syystä: ehdottomasti erinomainen palvelu! Ovat aina kärsivällisesti jaksaneet kertoa, mitä ovat pyörälle tehneet ja miksi. Hyvä hoitolaitos!

On kokemusta siitäkin että 2 sylinteriseen pyörääni vaihdettiin 4 tulppaa huollossa KX-Centerissä. :repeän:
Tietty riippuu moposta, mutta kyllä kaksi sylinteriseen voi mennä 4 tulppaa
smile_org.gif
Esimerkkinä mainittakoon VT600 Shadow tai jotain sinne päin
smile_org.gif

Luultavasti moposi ei kuitenkaan ollut tätä mallia, kunhan vain leukojani loksutan
cool.gif
Lisätään listaan vielä Aprilian tonniset esim. Millet tahi Tuonot...

Voin hyvällä omatunnolla suositella,viim.2 vuotta
siellä huollot suoritettu.Sitä ennen MR-powerissa
eikä siitäkään liikkeestä huonoja kokemuksia.
MR Powerissa ainoa huoni puoli oman kertakokemukseni mukaan tuntiliksa 70€/h...JL Bikessa aikoinaan Zeta Kawan 24 tkm huolto meni ~300 eurolla eli ei mikään tuhottoman kallis paikka ainakaan ja työn jälkikin miellytti...

2 kertaa tätä vuonna huollattanut pyöräni - molemmat JL-bikessa.

Ensimmäiseltä kerralta kiitettävä arvosana, hakivat kaverin takahuoneesta kertomaan mitä oli pyörälle tehnyt ja tuli vielä vinkkejä fillarin hoitoon. Kuin apteekin hyllyltä tuli kaikki mitä olivat duunanneet kikottimelle.

Toisella kerralla sitten palvelu oli mistä oli, olin erikseen maininnut että jarrut vikisee mm. Kun hain fillarin niin jouduin tenttaamaan mitä pyörälle oli tehty, ei oikein kukaan tiennyt. Jarruista kuittasivat "käytiin ajamassa, ihan normaaleilta vaikuttivat". Lähdin pihasta ja vinkuna vaan jatkui - kai se sitten on normaalia. Muutenkin sain soitella 2 kertaa liikkeeseen perään ja ihmetellä mitä huollossa oli tehty ja kysellä täyttömääristä jne.

Tästä toisesta kerrasta jäi sen verran puolivillainen kuva, että harkitsen kokeilevani JV Motorsportsin palveluita seuraavassa huollossa.

Mua kiinnostais, mikä määräaikaishuolto ja mitä pitää sisällään, sekä hinta. Mulla ei ole sama mopo kuin sulla, joten ei sen takia. Koitan hahmottaa päähäni yleisiä hintoja näissä.. toisaalta ko.mallin omistajille oliskin varmaan. Miksi ei voisi lyödä reilusti hinnat tiskiin, muiden kommenttien ohella. Asiahan on julkistuskelpoinen omasta puolestasi, esimerkiksi, kun olet jonkin hinnan jostakin maksanut, voit sen kertoa kenelle haluat, vaiko? Hinta/laatusuhteeseen voi saada jotain havaintoa jos on tarpeeksi otantaa ja konkreettisia esimerkkejä. Näin vähennämme k*setusmahdollisuuksia...  Jaa-a. Oonkohanmä jo liian  
033102beer_1_prv.gif
kun pitäs toi kissakin päästää ulos...

juu mukavaa ja ripeää palvelua,itse vaihdatin renkaan perjantaina sielä ja ostin samalla ilmansuodattimen, €uroja paloi 199€ ja kaupanpäälle odotellessa sai hyviä vinkkejä omasta pyörästä.

tulpat ja ilmansuodattimen vaihdoinkin sitten itse
062802jumpie_prv.gif

mutta ++jl-bikelle

Back