GuessWho
Mopoton ja veneetön mies
Ja tässä uiop:n videoon vastine. Jokainen valitkoot näistä omansa 
https://www.youtube.com/watch?v=I1dGmSM5UhU

https://www.youtube.com/watch?v=I1dGmSM5UhU
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Pakko laittaa tämä tänne:
Melko kattavasti tuossa asiaa onkin. Oman kokemukseni mukaan 250cc 2t ha 450cc 4t painivat samassa liigassa tehojen suhteen. Ja niinhän ne kisaluokissa ovatkin samalla viivalla. Ite tykkään nelareista. 4t harrastelijalla männällä ajaa 100h crossia. Ja tämä tehollista ajoa. Tuntimittari antaa suunnan käyttötunneille, liikkeestä mittaavaan verrattuna se kerää kaikenlaisella lämmityskäytöllä jne 20% enemmän aikaa mittariin kuin tuntimittari joka ottaa ajan renkaan pyörimisestä. Ja 100h on aika paljon tehollista ajoa.
4t kaipaa uudet öljyt 5-8h välein ja puhtaan putsarin. Putsarinpesu on alkanut naurattamaan sen jälkeen kun ostin huuto.netistä pesukoneen talliin. Ensin vaan laittaa hetkeksi likoon liuotinpesuun ja sitten nakkaa koneeseen. Nostaa kuivamaan, kastaa suodatinöljyyn, rutistaa ja avot.
Pikkunelari on oman kokemukseni mukaan paras pyörä. Alavääntöä jo jonkin verran, kulkua niin pirusti. Sillä mä ajan parhaiten ja pisimpään. Puolikas tahtari taas koneen puolesta varmin ja vähiten huollettava kun ajaa hyvillä 2t öljyillä. Alustaa, linkun lakruja jne saa huoltaa kaikissa yhtä paljon tai vähän.
Kunhan muistaa että jokaista tehollista ajotuntia kohtaan on saman verran tiedossa huoltoa pyörän ja varusteiden pesusta itse huoltoon, niin ei pety. Harrastuksen aloittaneet ja pettyneet ovat poikkeuksetta aliarvioineet tuon oheistyön määrän, joka taas minusta on osa harrastusta.

Hirveän moni tuntuu kehuneen tuota 350 EXC-F:ää sen takia juuri, että olisi vähän niin kuin 250 cc paino, mutta 450 cc teho. Tiedä sitten![]()
Tarkoitus olis laittaa crossi/enska ja kun ei sellasta oo ennen ollu niin kertokaahan vinkkejä. Tällä hetkellä on kiikarissa tuollanen Suzukin RM 250 -06![]()
Mielipiteitä, vinkkejä jne.
Siis hieno video
Täällähän on tullut aika mukavasti keskustelua. Pistetään nyt vielä sitten kyssäri, että jos vaihdossa ratamopoon olisi tulossa -04 Husqvarna TC450, mikä on tuon rahallinen arvo? Viimeisen parin vuoden aikana ajettu n. 15 tuntia yhteensä, mutta täyttä historiaa ei ole tiedossa. Ei viitsisi ruveta pataakaan poksauttamaan auki ostopäätöksen varmistamiseksi.
Nettimoto.com auki, sieltä suuntaa antavaa.
Nettimoto on tarkistettu, mutta haluaisin kuulla alan harrastajilta kommenttia, että minkä hintaiseksi tuollainen vanhempi peli arvostetaan.
Älä ota vaihdossa tuota.Pistetään nyt vielä sitten kyssäri, että jos vaihdossa ratamopoon olisi tulossa -04 Husqvarna TC450
Älä ota vaihdossa tuota.
a. se on jo vanha
b. se on jo kauttaaltaan 99% varmasti kulunu sieltä täältä.
c. ite en ostais tuon ikäistä hussea/husabergiä/tm/gasgas:ia ikänä.
En maksais tuon ikäisestä 2ke enempää. Tuon pyörän ikä on semmoinen, että hinta on sama seuraavat 3-vuotta. "harvinaisena" merkkinä aiheuttaa vielä kiertoon laittaessa ongelmia.
Tonni-pari, riippuen vahvasti pelin kunnosta. Kymmenen vuotta vanha krossipeli on kaupanteossa hieman kuin väärää rahaa, varsinkin kun pyörän merkki ei ole valtavirtaa. Käyttöarvoa tuolla saattaa olla mukavastikin, mutta muuten tuon rahallinen arvo on suht mitätön/hyvin pieni.Nettimoto on tarkistettu, mutta haluaisin kuulla alan harrastajilta kommenttia, että minkä hintaiseksi tuollainen vanhempi peli arvostetaan.
Noin sanoo Kotarin markkinointiesite. Tosiasia on että painoa on sama kuin 450 ja tehoa kuin ripeä 250. Mutta ihan kelpo mopo. Mulla itsellä SXF versio.