Jousitusapua kaivataan r6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rr6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sain C:n tulokseksi 25mm ja B:n 27mm. Jotenkin kuulostaa vähältä täällä ilmoitettuihin mittoihin verrattuna. 10-15mm kun tässä asiassa on käsittääkseni todella huomattava ero, mikäli on mittailtu samalla tavalla.
Mitä arvon raati uskaltaisi suositella arvoiksi, kun takana on vakiovaimennin ja edessä pyörii 60 -sarjalaisen sijasta 70:nen Supercorsa, että olisi edes "sinne päin".
Kumma kyllä etten löydä korjausoppaasta vakiomittoja, tai sitten olen vain niin puupää.

Kuvan pyörä ei ole oma, käytin sitä vain hahmotuskuvana. Oma kulkine on R6 vuosimallia 1999.
http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/99-02R6_Service_Manual.pdf
Manuskan mukaan vakio ois:
"Make sure that the inner fork tube is flush with the top of the handlebar."
Eli keulapampun putki on sen kliparin tasalla. Ett kuin paksu se vakioklipari on? (netti sanois ~26mm)

60vs70 = laskennallisesti 12mm eroa.

tuossa kun mittailin niin itsellä oli se 37mm edessä,306mm takana kiinnityspulttien keskeltä keskelle ja renkaat 120/70 ja 190/55 dunlop d211. renkaiden halkaisijoita en nyt ulkoa muista,mutta tossa oli alunperin 190/60 d209 takana ja toi d211 tais 5mm olla pienempi halkaisijaltaan.rauhoitti sen verran pyörää että en lähteny perää nostamaan.

Noniin, kiitos vastanneille ja varsinkin Scuuballe kun jaksoit kaivaa tiedon näin kädestä pitäen esille. Tosiaan siellä lukee juuri noin kuten kirjoitit. En vain ymmärtäny lukemaani.

Keulan korkeus mulla on sitten vakio. Ehkä parempi, että en mene ronkkimaan geometriaa turhaan, kun ei ole asiasta pahemmin tietämystä.
Huomenna vaihdan 180/55 renkaan tilalle 190/55 ja tunnustelen Alastarossa viikonloppuna miten vaikuttaa ajoon.

Sen takia lähinnä lähdin täältä kyselemään alunperin kun tuntuisi, että pyörä valuu leveeksi aina mutkasta lähtiessä, tai sitten mä vain kuvittelen/en osaa.

Sen takia lähinnä lähdin täältä kyselemään alunperin kun tuntuisi, että pyörä valuu leveeksi aina mutkasta lähtiessä, tai sitten mä vain kuvittelen/en osaa.
Tuo voi johtua esim siitä että kuskin paino on liian takana tai kaasun avaus on liian terävä tai takajousi on liian löysä tai esijännitys liian pieni tai menovaimennusta liian vähän tai etujousi liian kireä tai esijännitystä liikaa tai ajolinja ei sovi tyyliin tai jne...

Back