Joutu mopea lykkäämään.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jensen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jensen

New member
Hyvä hankinta.. Polttoinepuolella oli roska ja jouduin starttaamaan reilummin ja uusi geeliakku totaalisesti kuoli.. Jo toinen. Se ei vain enää lataannu. Ei kannata ostaa ja kalliskin kun yli 70e. En suosittele..
Just kun olin tarvikeliikkeen akkuun kyllästynyt kun kesti vain "2 vuotta". Tämä Bilteman geeliakku ei kestänyt viikkoakaan.
On muuten raskas lykätä tuo 1500 Vulcan..
smile_org.gif

Pitä halpahallia vissiin vaihtaa.? Eivät halunneet enää vaihtaa kun soittelin.. Entinen oli samanmoinen ja 18 ampeerinen kuten tämäkin.

Mulla Bilteman geeliakku on pelittäny moitteetta. Eikä maksanutkaan kuin vajaa 40 €.

Pitää yrittää vielä ladata.. Ei ole muuta kuin halpahallin pikku lataaja.. Olen kuullut että on tosi hyviäkin latureita mutta hintavia..
Ajelen huomenna toisella akulla.. Autoilijat vahingoiloisia kun meikä pukkaili..
smile_org.gif

Pitää yrittää vielä ladata.. Ei ole muuta kuin halpahallin pikku lataaja..
Jos sitä akkua lataa 5A virralla kauankin niin kyllähän tommonen mopedin akku hajoaa... CTEK tai vastaava(mopolaturi) joka latailee jollain 0,5A virralla on oikea väline näihin akkuihin...
Saattaahan se akkukin kyllä olla susi...
nixweiss.gif

Geeliakut tykkää myös aika hätäseen kyttyrää jos ne kovin tyhjiksi lypsää. Pahimmillaan se on jopa laaki ja vainaa jota edes CTEK ei enää henkiin herätä
sad_orig.gif

se herää henkiin kun antaa 1-2minuuttia autolaturilla virtaa, sen jälkeen latautuu c-tekillä ja toimii kuin ennenkin.

Jospa ne oli niitä hiihtäjiä mutta autoillaan..
smile_org.gif
Täytyy satsata laturiin.. Ostan uuden kun sitä aina tarttee. Panin se geeli akun lataukseen ja nyt pienemmällä virralla. En taida geeli aukkuja enää ostaa ja vaihdan halpahallia. Akulla pitäis kyllä olla vuoden takuu. Bilteman ukkeli vain jänkytti lataamisesta..
Motonetillä näkyi olevan halvemmat akut kuin biltemalla.
smile_org.gif

Jos sitä akkua lataa 5A virralla kauankin niin kyllähän tommonen mopedin akku hajoaa... CTEK tai vastaava(mopolaturi) joka latailee jollain 0,5A virralla on oikea väline näihin akkuihin...
nixweiss.gif
Mites sitten, kun mopon laturi kuitenkin lataa YLI sen 5A:ta??

nixweiss.gif
Mites sitten, kun mopon laturi kuitenkin lataa YLI sen 5A:ta??
Hyvinkin useasti silloin on mopo käynnissä, ja mopon sähkölaitteet kuluttavat virtaa. Toisaalta voihan sitä akkua latailla laskemalla vaihde päällä pitkää mäkeä alas, kasvaa kuntokin siinä mäelle tuupatessa. Tuon homman mielekkyydestä voidaan kyllä olla montaa mieltä.
tounge.gif

Kokemusta on noista biliksen akuista myös. Ja ostamatta jätän. Halvemmaksi tulee ostaa kerralla kunnon akku.

Kun ostin niin latasin 2 päivää.. Pyöritti hyvin mutta kun oli roska pensalinjassa niin starttautti ja tyhjeni.. Lainasin pikku laturin jolla lataan..
Meinaatko että olen vasta-aloittelija.. Vuodesta 1978 ajanut pyörällä..
smile_org.gif

Bilsun tavallinen huoltovapaa akku on pelannut ihan hyvin. Ilmeisesti noissa geeliakuissa on ollu enemmän ongelmia, niitä ei kai saisi laskea ihan tyhjiksi eikä yliladatakaan eli ovat krantumpia käytön suhteen. Älylaturi suositeltava.

Kaverilla oli semmonen ja just pantiin lataukseen.. Toivoa että se vielä elpyy.? Mulla kinuskissa huoltovapaa akku ja siinä pelittää.. Valitettavasti semmosta ei ollut sopivaa kokoa bilstsulla ja siksi geeli. Aattelin että ois hyvä. Kyllä se urheasti pyöritti aikansa.. Kava tarvii ripeä pyöräytyksen että syttyy. Jos laiskasti veivaa niin ei syty..
smile_org.gif

Kun ostin niin latasin 2 päivää.. Pyöritti hyvin mutta kun oli roska pensalinjassa niin starttautti ja tyhjeni.. Lainasin pikku laturin jolla lataan..
            Meinaatko että olen vasta-aloittelija.. Vuodesta 1978 ajanut pyörällä..

smile_org.gif
Aiemmin sanoit, että oot lataillu jollain halpa-hallin laturilla.

edit: Pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi neljänkympin CTEK kun ostella akkuja alvariinsa
wink.gif

Kerroppa mistä ctec 40e???
Itse ostin muistaakseni Oulun Kärkkäiseltä. On noita näkynyt Prismoissa ja kaikenkarvaisissa romutavarataloissakin.

Googlen perusteella tuo XS3600 malli, joka soveltuu henkilöautoille ja moottoripyörille, maksaa jotain 40-60 euroa ja siinä on pitkä takuu.

Ehdottomasti hintansa väärti laite. Googleen CTEK, ei ole vaikeata.

Back