• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jyväskylän kimppa-ajelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zpete
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
nam.. kelpais ainaki mulle. juuri testattu tankillisella kulutusta painottuen reippaaseen matka-ajoon...5.5L satkulle. tekee tuolle melkein 400 km raapaisua tankillisella. pitempikin reissuntynkä tulee siis kysymykseen
smile_org.gif

ihan yess. ite henk koht. ekaa kertaa ajeluissa mukana... mun vauhti piisaa varmanki muillekki, olen tutustunut "firman" kimppa-ajo-ohjeisiin
ps: en koskaan ole ollut tien tukkona. my second name is "speedy"
smile_org.gif
biggrin.gif

teremoro: puistolan bomperi.

Jees, käyhän tuo, enpä muista olenko ikinä edes itse Summassaaressa käynyt.

Ja muistakaas tosiaan tulla ajoissa, miel. viimeistään 17:50. Kello 18:00 pitää olla jo liikkeellä ja pois ruuhkan alta, sen satamaan tulevan risteilypaatin takia.

Kiitoksia veturille! Mukavaa oli jälleen kerran!
Ens viikolla mukana jos ei huomenna alkava retki venähdä
smile_org.gif

ehdotus seuraavaksi ajoksi:
lähtö jämsä shell, noh miksei jkylä satama....
länkipohja-västilä,, himokanttaajan pätkä,
sieltä rönni-orivesi-oritupa,, ja vaikka orivedeltä mäntän kautta jämsän shellille. miten olis???
länkipohja-västilä-pätkä niin solmussa, ettei varmasti jätä ketään kylmäksi  
smile_org.gif

jos reitti maistuu, tarjoon orituvalla koko lössille pullakahvit.

Länkipohja - Västilä - Kuhmalahti - Luopioinen - Puutikkala - Hauhantausta - Mierolan satama

Reitti Google Maps

Ajelin pariviikkoa sitten tuota kautta ja oli tosiaan mainio reitti. Västingin Voiman kioskilla sai kahvit. Puutikkala oli upeimpia kyläkuntia mitä Suomessa olen nähnyt.
Päällystettyä tietä koko reitti.

ehdotus seuraavaksi ajoksi:
lähtö jämsä shell, noh miksei jkylä satama....
länkipohja-västilä,, himokanttaajan pätkä,
sieltä rönni-orivesi-oritupa,, ja vaikka orivedeltä mäntän kautta jämsän shellille. miten olis???
länkipohja-västilä-pätkä niin solmussa, ettei varmasti jätä ketään kylmäksi  
smile_org.gif

jos reitti maistuu, tarjoon orituvalla koko lössille pullakahvit.
Jos tuota reittiä meinaa, niin menkää ihmeessä rönniltä orivedelle niin pitkälle, kunnes tulee vastaan tie 58 (eli eräjärventie loppuun saakka). Siitä käännös Kangasalan suuntaan. Muutama kilsa 58a Kangasalan suuntaan, kunnes käännös oikealle Yliskylään (tie 3241). Yliskylän tie tulee 9-tielle. Siitä käännös taas oikealle Jyväskylän suuntaan niin siitä on muutama kilsa tylsää 9-tietä, mut sit ootte Orituvalla kaffella. Eikä tartte kiertää Oriveden keskustan kautta + toi 3241 on mukava (vaikkakin lyhyt) mutkapätkä. Omia kotikontuja niin voin suositella. Tosin tommonen retkihän sopis vaikka sunnuntaiajeluksi 17. päivä, niin sit meikäkin pääsis mukaan
wink.gif

arki-illalle tulee ainakin meikäläisen kohdalla liian pitkä reissu, viikonloppuna voisi kenties suunnitellakkin, vaikka pidempääkin reissua.

Niihän siinä kävi että reissu venähti sen verra että ei tänään enää jaksanu lähteä ajelemaan..
Rapia 1100km tuli ajeltua ja Savonlinnassa käytyä muikuilla (kiitos juupa vinkistä
smile_org.gif
). On muuten tuolla sulkavan seuduilla uskamattoman hienot mutkatiet!!
Nii ja onnisutin ajamaan sunnuntain myrskyssäki pari sataa kilsaa, salamat löi jokapuolelle ja vettä tuli aivan kaatamalla! Ois ollu mopo halvalla myynnissä tuolloin!

meitä oli tänään huimat 2 kappaletta keliä pelkäämätömiä motoristeja...ei edes satanu yhtään, ei käyty kuin korpilahden satamassa.

ketä huomenna lähdössä? mä ainakin ajattelin olla paikalla...saa nähdä olenko yksin?

Back