Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Koska tuossa K 100 moottorissa siirryttiin 16 venttiilisiin koneisiin? Onko niillä eroa kestävyyden/käytettävyyden kannalta?
Olisi vaan tarjolla sellainen enkä noista oikein mitään tiedä kun en ole noihin rivikoneisiin perehtynyt.
Tuolta löytyy kaikki. http://www.flyingbrick.de/
Tee se itse miehenä viihdyn paremmin tuon 8-venttiilisen kanssa.
Tais olla -90 kun tuli tuo 16valve.
Ei K-satku ole koskaan huono pyörä, pikkasen hankalampi huoltaa tuo 16V, ja huhuilevat että Motronic olis hieman herkempi kuin tuo vanhempien Jetronic sydeemi. Samoin tiettyjen vuosimallien kardaanit säästösyistä eivät samaa laatua kuin vanhempien. Tiheämmät boorit kuluvat nopeammin huonolla huollolla. Näkyy mm. uuden akselin hinnoissa, tuohon uudempaan halvempikin. Mutta kaiken kaikkiaan ei huono pyörä, oli 8V tai 16V. Ja ajettavuudeltaan mainio.
Katot vaan että mittaristo pelaa, ollu kosteusongelmia ja usein pätkivät. Just Bemarivaarille postasin (välitin) piirilevyn keväällä, nyt kuulemma pelittää.
8V-malleja tehtiin vielä ´90 kuten omani K 100 LT, joka oli valmistettu 5/90. Koneet on voitu toki tehdä vaikka jo edellisenä vuonna. Viimeiset K 100 LT-mallit myytiin ´91-mallisina ja ´92 oli jo 16V-koneella.
Ensimmäiset 16V:t tulivat mallivuodelle ´89, K1. RS:ään tuli sama kone seuraavalle kaudelle ´90.
Ekoissa vuosissa heikompi väliakseli, rakennetta parannettu jossain olikohan '86 paikkeilla? Omastani jouduin korjaamaan jo sadan tonnin paikkeilla..
Samalla kannattaa sujauttaa laatikkoon 'kulissin seuraajaan' kuulalaakeri muoviholkin tilalle -> tarkempi vaihto.
Kardaanin spooreista kannattaa pitää huolta, kerran vuoteen rasvaus.
Kun noista K-malleista puhutaan niin pitää muistaa K 75, joka on mielestäni miellyttävämpi kuin K 100. Ei tärise vetää erittäin tasaisesti läpi kierroslukualueen. Tehty jonnekin 90-luvun puoleenväliin saakka. Ainakin ´95 oli vielä tarjolla kun kaveri osti sellaisen uutena.
Olen omistanut kolme K 75:ttä, yhden K 100:n ja yhden K 1100:n. K 75 S ja K 1100 LT olivat parhaita.