• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K 1200 R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tune
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pikkasen aiheeseen liveten, tuli omaan Sporttiin tänään toi Wunderlichtin ilmaboxisetti. Menee muuten heittämällä paikalleen, ja oikeen englanninkielisten ohjeitten kera... Hemmetti kun on mahtavaa modata pyörää kun ei kertakaikkiaan tarvi taistella. Osat jos luvataan mallikohtaset, niin ne kans on sitä jne. Huomenna tallille asenteleen, ja loppuu se bemun astmaisuus siihen... NAM! Ja jatkan kyllä ton puljun osilla modaamista jatkossakin... Ei edes yhtään p*erkelettä ole tarvinnu suustaan päästää ruuvatessa. Toista se oli kun Yammuun tilaili aikanaan osaa... keittää jo oikeen muistellakkin.

Mutta mitenkäs se ajoviimahomma tuollaisessa alastonmallissa, mulla kun ei ole kokemusta kuin katetuista? Suojaako se lippa yhtään jos joskus vähän innostuu matkaa ajamaan (tai kovaa...) vai venyykö kädet pilalle? Vai pitäiskö sitten hommata K 1200 R Sport, se lienee vähän parempi tuossa mielessä?
Ajoviima voi kieltämättä häiritä jos ajelee väljässä goretakissa. Itselläni on vähintään yhtä numeroa liian suuri Rukan goreasu kylmiä kelejä varten, mutta se on saanut pölyttyä komerossa. Nahkoilla ei ajoviima pahemmin häiritse, ei edes moottoritieajossa (siis täällä kotimaassa). Edelliseen nakuun (Speed3) verrattuna KR:n keula heittää paljon vähemmän pyörteistä ilmaa kypärään. Ei ole käynyt mielessäkään, että tarvitsisin varttikatetta.

En ole koskaan koeajanut KR sport -versiota, joten en osaa verrata nakumallia siihen. Omassa pyörässäni on BMW:n sport-screen (vai mikä se tuulenohjain nyt olikaan nimeltään) ensiasennettuna, mutta olen vakaasti päättänyt hankkia sen tilalle matalamman AC-Shnitcherin lampunkehyksen. Muita hankintoja ovat olleet: AC-S bellypan, rear hugger, Wunderlich Vario levelers, San Jose BMW slider kit, CFP hand protectors ja stebel magnum horn. Sitten pitäisi vielä hankkia vähän linjakkaampi rekisteriteline ja sopiva slip-on vaimennin.

edit: pari modia jäi mainitsematta
tounge.gif

Kokeileppa, yllätys yllätys tuota Wunderlichtin rekkaritelinettä. Motodeal myy täällä kotomaassakin, jotain 90€ maksaa. Menee heittämällä paikalleen, on tyylikäs ja rekkarin kulmaa voi käännellä just niin meneväksi kun tykkää. Lisäksi se penkin lukko tulee siinä paremmin käytettäväksi... Ei ole niin syvällä "siellä" nääs.

nuo moottoriongelmat paransi multa kaiken K kuumeen mitä oli esiintynyt parin vuoden ajan.
Jaa mitkä moottoriongelmat? On ihmisiä jotka uskaltaa, ja on niitä jotka ei riskeeraa... missään, milloinkaan, ikinä, millään.  
biggrin.gif
joo, bemareita ei vaan mielestäni osteta epävarmuuden hakemiseksi, ducatit on sitä varten. bemari ostetaan siksi, että se toimiii, ja jos bemari ei toimi, niin sillä ei ole mitään funktiota.

riskejä on tullut kyllä otettu, liian usein, kaikkialla ja kaikella mahdollisella. liiaksikin.

se normaali toispuoleinen tuulilippa heitti ainakin koeajolla ihme pyörteen kypärään, ja oma 1050 triple lipalla tuntui paremmalta. tämä tietysti johtuu kuskin pituudesta. Osta se katettu malli, ei se fighteri ole kuitenkaan. monikäyttöisempi niin.

Kokeileppa, yllätys yllätys tuota Wunderlichtin rekkaritelinettä. Motodeal myy täällä kotomaassakin, jotain 90€ maksaa. Menee heittämällä paikalleen, on tyylikäs ja rekkarin kulmaa voi käännellä just niin meneväksi kun tykkää. Lisäksi se penkin lukko tulee siinä paremmin käytettäväksi... Ei ole niin syvällä "siellä" nääs.
Haa! Olin itse asiassa päätynyt juuri tuohon Wunderlichin kilpitelineeseen. Emmin vielä, koska kuvasta oli vaikea päätellä, saako suomalaisen hehtaarin kokoisen kilven siihen kiinnitettyä. Kiitos vinkistä.

nuo moottoriongelmat paransi multa kaiken K kuumeen mitä oli esiintynyt parin vuoden ajan.
Jaa mitkä moottoriongelmat? On ihmisiä jotka uskaltaa, ja on niitä jotka ei riskeeraa... missään, milloinkaan, ikinä, millään.  
biggrin.gif
joo, bemareita ei vaan mielestäni osteta epävarmuuden hakemiseksi, ducatit on sitä varten. bemari ostetaan siksi, että se toimiii, ja jos bemari ei toimi, niin sillä ei ole mitään funktiota.

riskejä on tullut kyllä otettu, liian usein, kaikkialla ja kaikella mahdollisella. liiaksikin.
Jep, Mutta onhan tää nyt jännää... Kun tässäkin mallissa on jo nämä hyvin tunnetut ylivoimaset peräongelmat, ja nyt vielä tämä moottoriongelma (jos vaan viitsit valottaa mikä?). Ainiin ja onko tässä vielä hengenvaaralliset jarrutkin? Eli kyllä tälläkin merkillä saa jännitystä itselleen, ainakin jos foorumeita lueskelee.  
tounge.gif

Haa! Olin itse asiassa päätynyt juuri tuohon Wunderlichin kilpitelineeseen. Emmin vielä, koska kuvasta oli vaikea päätellä, saako suomalaisen hehtaarin kokoisen kilven siihen kiinnitettyä. Kiitos vinkistä.
Siinä kilven kiinnittämisessä oli jotain, että jos haluaa saada sen telineen silleen oikeen menevästi takaviistoon, ni sitten joutuu rekkaria vähän pudottaan alaspäin. Mut ei ollu iso pulma, sillä en muistele keittäneeni asennellessa. Ja mulla kun on noissa hommissa about 37 sekunnin pinna... Huomenna meen ruuvaamaan tallille, ja voin samalla vilkasta miten mä sen olen laittanu, ja vaikka räpätä kuvankin.

se normaali toispuoleinen tuulilippa heitti ainakin koeajolla ihme pyörteen kypärään, ja oma 1050 triple lipalla tuntui paremmalta. tämä tietysti johtuu kuskin pituudesta. Osta se katettu malli, ei se fighteri ole kuitenkaan. monikäyttöisempi niin.
Totta. Sivumennen sanoen (myös) Speed3 on todella hieno laite. Vaihdoin sen pois, koska KR on huomattavasti mukavempi kaksi päällä. Kompromissihan KR on; ei oikein fighter, mutta ei puhdas matkapyöräkään. Minulle se kuitenkin on ollut niin mieluinen, ettei vaihtokuumetta ole toistaiseksi ilmennyt.

Tuon täysin nakumallin räyhä ulkonäkö miellyttää, aivan kuten vaikka Ducatin Streetfighterissa. Silti naku vähän epäilyttää. Toisn nahkapukukin tuli jo hommattua. Täytynee koeajaa molemmat, sittenhän sen tietää.

Hirveesti en ajatellut viritellä, eiköhän ne Baijerilaisen Insinöörin Suunnittelemat Hevosvoimat riittäisi minun ajoihin.
talktohand.gif

joo, matka-ajoon kardaani on parempi ja kaksi päällä R puolustaa paikkaansa, on se pirun vakaa ajettava.

joo, matka-ajoon kardaani on parempi ja kaksi päällä R puolustaa paikkaansa, on se pirun vakaa ajettava.
+1 tuohon!  
Omalla Sportillani oon huomannut saman. Yksinään ajellessa on sopivan räyhäkästä menoa (jos niin haluaa), ja sitten vaan laukut kiinni, niin jo vain on hyvä mennä kaksi päällä reissuun!

Ja nimen omaan itselleni napsahti juuri tuo Sport kohdilleen, kun en halua ihan nakua, mutta kuitenkin sopivan sportin näköisen pyörän...Ja kyllä sillä ilman virittelyjäkin ehtii!  Katsokaa vaikka Biken testi!

Tässä toi Wunderlichin kilpiteline paikoillaan.
normal_06022009%28004%29.jpg

Ja tässä kuva siitä miten laittelin kiinni, jotta sain kilpeä about
1 cm alemmas ja näin ollen menevämpään kulmaan...
normal_06022009%28003%29.jpg

CFP -handguards (pack parts) asennettuna. Näkyvät kuvassa vähän huonosti. Jostain tarttis saada vielä orkkis tuulenohjain. Ja se rekkaritelinekin on vielä vaiheessa ja etulyhty viemättä maalaukseen. Kuvissa toi Hotcam II näyttää kyllä aika pitkältä. Luonnossa se on jotenkin siromman oloinen.
K12R_CFP_handguards2.jpg

Woi Wideo, mä haluun tollaisen rumiluksen, tänään kävin TK-Biketeamissa tollaista K1300R:ää kummastelemassa ja on se vaan ruma. Ja niin hieno
inlove.gif
Ja raskaudestaan huolimatta kevyt, jotain on pemarikin onnistunut tekemään. Saas nähdä miten käy. Kyllä määkin sitte joskus...

Miten tilava tämä k1200r on asennoltaan, onko eroa esim: gsx1400 tai xjr1300: sen kanssa, haluaisin laittaa jonkun nakupyörän mutta ongelmana on kuskin pituus (197cm) eli olenko liian pitkä ko. pyörälle. mieluiten ostaisin BMW:n koska nelipyöräisessäkin luotan ko. merkkiin..

Miten tilava tämä k1200r on asennoltaan, onko eroa esim: gsx1400 tai xjr1300: sen kanssa, haluaisin laittaa jonkun nakupyörän mutta ongelmana on kuskin pituus (197cm) eli olenko liian pitkä ko. pyörälle. mieluiten ostaisin BMW:n koska nelipyöräisessäkin luotan ko. merkkiin..
Tapithan tuossa on aika korkealla, että on saatu kunnon kallistusvarat. Muuten mitoitus on varmaan parhaasta päästä isollekin ihmiselle. Onhan tuon akselivälikin 15-20cm pitempi kuin useimmissa muissa. Kokeilemaan vaan.

Nysse sit tuli hommattua.

4143_80865549222_635929222_1646681_.jpg

Päivittääkö ne ruiskukartat uudempiin määräaikaishuolloissa ilman eri veloitusta? Muuten kiva mopo ja suorastaan helppo ajaa, mutta pikkunopeuksilla ajosta tulee vähän nykivää.

Back