K: "Oikea" laptimer vs RaceChrono?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isolter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä päätin myös tänä vuonna kokeilla laptimerin kyytiäisiksi racechronoa ja tähän asti oon ollu tyytyväinen. Vähän alle 500 kierrosta takana ja yhden setin puhelimen bluetoothin jumituksen takia missasin. Se korjaantui, kun otti puhelimesta virrat pois ja virrat takasin.

Tarkkuudesta sen verran, että jos majakka on maaliviivalla, niin alle 0,1sek on ollut ero AIM:n laptimerillä ja racechronolla. Käytössä 5Hz palikka ja takakatteessa kiinni.

Laptimer onkin sitten hukannut kierroksia ja settejä senkin edestä. Milloin majakka on sellaisessa paikassa, että jos ohittaa niin jää kierros välistä. Milloin aurinko häikäisee vastaanotinta tai muuten vaan ei halua ottaa signaalia vastaan.
 
Laptimer onkin sitten hukannut kierroksia ja settejä senkin edestä. Milloin majakka on sellaisessa paikassa, että jos ohittaa niin jää kierros välistä. Milloin aurinko häikäisee vastaanotinta tai muuten vaan ei halua ottaa signaalia vastaan.

Tuo on kieltämättä laptimerin haitta, sekä myös majakan patterit/akku...

Toisaalta laptimerin etuna taasen on isot selkeät numerot joista on helppo ajon aikana seurata jokaisen kierroksen aikaa, tuo on ehdottomasti tärkein seikka ainakin itselleni.
 
Toisaalta laptimerin etuna taasen on isot selkeät numerot joista on helppo ajon aikana seurata jokaisen kierroksen aikaa, tuo on ehdottomasti tärkein seikka ainakin itselleni.

Myös Racechronossa on live timer näyttö:

live_timer_simple_1.png
 
sanoi:
Itse en kyllä povarissa pitäisi mitään buranaa tai diapamia suurempaa. Saattaapi nuo kännykät tehdä "eetvarttia" kylkiluille kaatumatilanteessa! Ellei muuta, niin ainakin muutama ylimääräinen mustelma tiedossa. Toki jos ei kaadu, niin ei noita ongelmia tule..

Totta. Tuli noi sijoitukset veivattua kuitenkin siten että känny on takasitsin(kuupan) alla ja mokkula sitsin takana mopon persiissä. Hyvin tuntuu yhteydet pelittävän.

Tosin peruspessimistinä sitä jotenkin odottaa jotain häröä kun tota pääsee radalla testaamaan...
 
sanoi:
Itse en kyllä povarissa pitäisi mitään buranaa tai diapamia suurempaa. Saattaapi nuo kännykät tehdä "eetvarttia" kylkiluille kaatumatilanteessa! Ellei muuta, niin ainakin muutama ylimääräinen mustelma tiedossa. Toki jos ei kaadu, niin ei noita ongelmia tule..

Totta. Tuli noi sijoitukset veivattua kuitenkin siten että känny on takasitsin(kuupan) alla ja mokkula sitsin takana mopon persiissä. Hyvin tuntuu yhteydet pelittävän.

Tosin peruspessimistinä sitä jotenkin odottaa jotain häröä kun tota pääsee radalla testaamaan...
hmm. aika mielenkiintoisella voltilla kerien pitää alas tulla, että kännykkä hajottaa kuskista paikkoja. Tietysti jos on aivan kuivan kesän orava ja onnistuu sukeltamaan tonttiin suoraan rintakehä edellä, niin kännykkä ainakin on entinen. Toisaalta siinä laskeutumisasennossa sattuu varmasti sen verran jokatapauksessa että kännykän sijainti povitaskussa ei varmastikaan ole se suurin kivun aiheuttaja.

Riippuu tietysti kännykän koosta ja mallistakin...

Mobira_Talkman__NMT4_66904i.jpg
 
sanoi:
Itse en kyllä povarissa pitäisi mitään buranaa tai diapamia suurempaa. Saattaapi nuo kännykät tehdä "eetvarttia" kylkiluille kaatumatilanteessa! Ellei muuta, niin ainakin muutama ylimääräinen mustelma tiedossa. Toki jos ei kaadu, niin ei noita ongelmia tule..

Totta. Tuli noi sijoitukset veivattua kuitenkin siten että känny on takasitsin(kuupan) alla ja mokkula sitsin takana mopon persiissä. Hyvin tuntuu yhteydet pelittävän.

Tosin peruspessimistinä sitä jotenkin odottaa jotain häröä kun tota pääsee radalla testaamaan...
hmm. aika mielenkiintoisella voltilla kerien pitää alas tulla, että kännykkä hajottaa kuskista paikkoja. Tietysti jos on aivan kuivan kesän orava ja onnistuu sukeltamaan tonttiin suoraan rintakehä edellä, niin kännykkä ainakin on entinen. Toisaalta siinä laskeutumisasennossa sattuu varmasti sen verran jokatapauksessa että kännykän sijainti povitaskussa ei varmastikaan ole se suurin kivun aiheuttaja.

Riippuu tietysti kännykän koosta ja mallistakin...

Mobira_Talkman__NMT4_66904i.jpg
Kommenttisi perusteella et ilmeisesti ole vielä kaatunut kunnolla. Meinaan, että kyllä siinä melkoiset voltit kerien ja taittaen tulee heitettyä, usein kylläkin hiekalla. Jos tuo vaihe tapahtuu asfaltilla, niin mieluummin taskut tyhjinä, kuin känny povessa. Voipi olla, että on murheista pienin siinä vaiheessa, mutta en yhtään lisämurhetta halua tuohon tilanteeseen, edes pientä. Ongelmahan on siinä, että kylkien kohdalla puvussa ei yleensä ole muuta suojaa nahan lisäksi. Toki vaatii huonoa tuuria, että känny isompaa damagea tekisi, mutta en vaan halua omalla tuurillani tuota kokeilla.

Vuoden takaisessa kaadossani, alastarossa nopeassa vasurissa liukusin asfaltilla vasemmalla kyljellä n. 150km/t vauhdissa. Eipä tullut edes mustelmia kylkeen, kun puku suojasi hyvin. Uskonpa, että känny povarissa jälki olisi ollut toisenlaista. Mutta kukin tyylillään, vaikka alypuhelin tai vanha mobira povessa  
tounge.gif
 
Kommenttisi perusteella et ilmeisesti ole vielä kaatunut kunnolla. Meinaan, että kyllä siinä melkoiset voltit kerien ja taittaen tulee heitettyä, usein kylläkin hiekalla. Jos tuo vaihe tapahtuu asfaltilla, niin mieluummin taskut tyhjinä, kuin känny povessa.
Sama kommentti täältä. Kertaalleen on tullut heitettyä voltti +100km/h nopeudesta noin suurinpiirtein suorin vartaloin ja laskeutuminen pää edellä ja siitä kyljelleen asfaltin pintaan. Supermotolla tuli kans konttailtua asfalttia useampaan kertaan, tosin pienemmistä alle 80km/h nopeuksista.
Jo pelkästään 2-osaisen nahkapuvun vyötärön saumat tekee aika kipeää jälkeä kaatumistilanteissa jos sattuu tulemaan sopivasti vähän korkeammalta alas... Lowsiderit ym. liukumiset "ei tunnu missään" verrattuna noihin kaatoihin missä pyörä pukittaa kuskin selästä vähän korkeamman kaaren kera.

Edit: niin joo alkuun pidin itsekin puhelinta ja lompakkoakin taskussa, mutta onneksi ne ei ekoilla lipoilla olleet taskussa, sen jälkeen ei tullut mieleenkään jättää mitään taskuun.
 
Tunnustan, ratalipat on vielä vetämättä.

Kadulla oon kyllä kuperkeikat kerien heittänyt ja taskussa oli kaikkea mahdollista lompakosta kännykkään ja jakoavaimeen. (jep, olin töistä tulossa.) Paikat oli kyllä flik-flak-sarjan jälkeen jumalattoman hellänä, mutten ainakaan tajunnut pistää sitä romujen piikkiin. Itsellä varmaan helpottaa se, kun noita luontaisia pehmusteita on vyötäröllä useampi kilo...
biggrin.gif


Eikä siinä mitään. Ymmärrän teidän pointin hyvin, eihän se kovin fiksua ole pitää mitään ylimääräistä taskussa jos rataan joutuu oikein lähietäisyydeltä tutustumaan.
 
sanoi:
Tosin peruspessimistinä sitä jotenkin odottaa jotain häröä kun tota pääsee radalla testaamaan...

Laitteiden ja softan suhteen häröjä ei ollu vaan toimi kuin se kuuluisa junan vessa. Ja näkihän siitä jälkikäteen missä nopeudessa tihkusateessa se pito sitten loppui...
 
Hyödynnetään vanhaa aihetta uusien kysymysten äärellä.

Toi Racechrono toimi viime kesänä vallan mainiosti. Gixxerissä kännykän sai kätevästi penkin alle. Ens kesäksi pitäis keksiä sitten jotain muuta. Teoriassa kännykän saisi kai persauksen alle mutta edellyttää takakatteen irrottamista. Turhan työlästä.

Missä jengi on pitänyt kapulaa jos tuo edellä mainittu ja taskut on poissuljettu? Onko tuhoon tuomittu yritys virittää puhelin jollain takiaisteippi/teippi virityksellä tankin päälle? Tuolloin ajat näkisi (jos näkee) luurin näytöstä reaaliajassa. Tuohon tarkoitukseen laatikosta löytyy pari asiansa ajavaa vanhaa riiskaa (N73 ja N81) joihin softan saa asennettua.

Niin ja onko tuosta Qstarzista ratakäytössä kokemuksia?

sanoi:
Jos ei halua pelata sen puhelimen kanssa niin Qstarzilta on ilmestynyt 5 Hz GPS-dataloggeri: Qstarz BT-Q1000eX. Toimii oivallisesti myös reissunpäällä jos reittiä haluaa tallennella. Hintaa tuolla on jotain 150 euroa.
 
Missä jengi on pitänyt kapulaa jos tuo edellä mainittu ja taskut on poissuljettu? Onko tuhoon tuomittu yritys virittää puhelin jollain takiaisteippi/teippi virityksellä tankin päälle?
Minulla on joskus ollut pitkillä nippareilla yläkolmiossa, kännykkä sellaisessa "perinteisen mallisessa" kännykkäkotelossa. On nähty myös vastaavaan paikkaan jesarilla vedettynä siten että näyttö on näkyvissä ja tarvittavat painikkeet painettavissa. Yläkolmiosta pystyy ehkä tankkia paremmin vilkaisemaan livetimeria vaikka on könöttämässä pleksin takana.
 
Missä jengi on pitänyt kapulaa jos tuo edellä mainittu ja taskut on poissuljettu? Onko tuhoon tuomittu yritys virittää puhelin jollain takiaisteippi/teippi virityksellä tankin päälle?
Minulla on joskus ollut pitkillä nippareilla yläkolmiossa, kännykkä sellaisessa "perinteisen mallisessa" kännykkäkotelossa. On nähty myös vastaavaan paikkaan jesarilla vedettynä siten että näyttö on näkyvissä ja tarvittavat painikkeet painettavissa. Yläkolmiosta pystyy ehkä tankkia paremmin vilkaisemaan livetimeria vaikka on könöttämässä pleksin takana.
Jesseteipillä vedin puhelimen tankin päälle ja mokkulan takakatteen päälle. Hyvin pysyi matkassa mukana. Tosin näytön lukeminen ei oikein vauhdissa onnistu tuosta tankin päältä. Puhelimesta tosin GPS-siru sanonut sopimuksen irti, joten muuta käyttöä tuolle ei ole niin ei liimajäljetkään haittaa.
 
Missä jengi on pitänyt kapulaa jos tuo edellä mainittu ja taskut on poissuljettu? Onko tuhoon tuomittu yritys virittää puhelin jollain takiaisteippi/teippi virityksellä tankin päälle?
Ostin kesällä kakkospuhelimeksi kosketusnäytöllisen Nokia 5230:n (sis. GPS), jonka mukana tulleen telineen kiinnitin velcrolla tankin päälle. R1:ssä (-09) sattuu olemaan juuri sopiva syvennyskin tankissa. Näyttö näkyy hyvin, helppo käyttää ja tuntui kestävän kaadossakin.
 
Back
Ylös